Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Collinsov poučak – profesionalno usavršavanje u samo 3 koraka!

Već smo ranije pisali o popularnom Jimu Collinsu, autoru bestsellera „Good to Great” koji osim što navodi osrednjost kao glavnog neprijatelja izvrsnosti pojašnjava i tzv. personal hedgehog concept ili osobnu jež- strategiju pobjede.

Već smo ranije pisali o popularnom Jimu Collinsu, autoru bestsellera „Good to Great" koji osim što navodi osrednjost kao glavnog neprijatelja izvrsnosti pojašnjava i tzv. personal hedgehog concept ili osobnu jež- strategiju pobjede.

Lisica Vs. Jež

Strategija utemeljena na drevnoj grčkoj poslovici koja kaže kako lisica zna mnoge trikove, no jež zna jedan veliki poslužila je Collinsu kao inspiracija za razvijanje osobnog jež- koncepta. Autor objašnjava da u poslovnom svijetu susrećemo suradnike-lisice i suradnike-ježeve koji se razlikuju već na prvi pogeld. Lisice uvijek pronalaze nove pristupe te se fokusiraju na brojne ciljeve koje analiziraju i rješavaju na više razina.

Njihovi planovi obuhvačaju čitavu poslovnu sferu što s vremenom rezultira površnim prostupom i nemogučnošću da povežu misli u jedan koncept i viziju te su najčešće restreseni i nestabilni. Za razliku od njih suradnici-ježevi više analiziraju s ciljem formiranja u jednu kopleksnu cjelinu te tako reduciraju izazove i probleme na jednu jež-ideju, a sve što ne pripada toj shemi jednostavno – ignoriraju! U borbi lisice i ježa potonji gotovo uvijek pobjeđuje jer, što god da lukava lisica smisli, jež se jednostavno sklupi u bodljikavu kuglu i pobjeđuje, objašnjava Collins.

Autor također dodaje kako se razlika između onih koji stvarno nešto ostvaruju i onih koji imaju samo mudre ideje nalazi upravo u primjeni „jež-principa”. Jež-suradnici uvijek znaju iz kompleksne cjeline izdvojiti skriveni osnovni model koji im kasnije služi kao misao vodilja pri formiranju strategije. A svoju savršenu stategiju ostvarjuju u integriranoj točki njihovih interesa, strasti i profitabilnost, a sve to u samo 3 koraka!

1 korak

Pronađite ono što volite, što vas ispunjava i što svakodnevno doživljavate kao izazov. Naizgled nebitna stavka, no Collins poručuje da vam emocionalna angažiranost u profesiju udvostručuje šanse za uspjeh! To dakako ima i negativnu kontaciju; baš kao što strastveno i emotivno proživljavate poslovne uspjehe jednako ćete osobno doživljavati i padove.

2 korak

Dobro razmislite i pokušajte pronači jednu stvar u kojoj bi mogli biti najbolji. Ne očajavajte ako ne možete odmah shvatiti u čemu ste najbolji, poanta je upravo u tome da uočite priliku za to, da shvatite u čemu biste nakon uloženog rada i truda mogli biti najbolji. Imajte na umu da se cijeli život uči te da mjesta za napredak uvijek ima no odlučnost i upornost odlike su najboljih.

3 korak

Pokušajte svemu navedenom dodati jednu profitabilnu dimenziju tj. nađite način da komercijalizirate i unovčite vašu strast i talent.
Ako je vjerovati uspješnom američkom autoru ova formula garantira uspjeh, no Collins dodaje:

– Ježev koncept nije tek osobni cilj da budete nabolji, namjera da budete najbolji ili pak plan da budete najbolji. To je osobna vizija onoga u čemu možete biti najbolji. Od životne je važnosti razumjeti razliku.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.