Lisica Vs. Jež
Strategija utemeljena na drevnoj grčkoj poslovici koja kaže kako lisica zna mnoge trikove, no jež zna jedan veliki poslužila je Collinsu kao inspiracija za razvijanje osobnog jež- koncepta. Autor objašnjava da u poslovnom svijetu susrećemo suradnike-lisice i suradnike-ježeve koji se razlikuju već na prvi pogeld. Lisice uvijek pronalaze nove pristupe te se fokusiraju na brojne ciljeve koje analiziraju i rješavaju na više razina.
Njihovi planovi obuhvačaju čitavu poslovnu sferu što s vremenom rezultira površnim prostupom i nemogučnošću da povežu misli u jedan koncept i viziju te su najčešće restreseni i nestabilni. Za razliku od njih suradnici-ježevi više analiziraju s ciljem formiranja u jednu kopleksnu cjelinu te tako reduciraju izazove i probleme na jednu jež-ideju, a sve što ne pripada toj shemi jednostavno – ignoriraju! U borbi lisice i ježa potonji gotovo uvijek pobjeđuje jer, što god da lukava lisica smisli, jež se jednostavno sklupi u bodljikavu kuglu i pobjeđuje, objašnjava Collins.
Autor također dodaje kako se razlika između onih koji stvarno nešto ostvaruju i onih koji imaju samo mudre ideje nalazi upravo u primjeni „jež-principa”. Jež-suradnici uvijek znaju iz kompleksne cjeline izdvojiti skriveni osnovni model koji im kasnije služi kao misao vodilja pri formiranju strategije. A svoju savršenu stategiju ostvarjuju u integriranoj točki njihovih interesa, strasti i profitabilnost, a sve to u samo 3 koraka!
1 korak
Pronađite ono što volite, što vas ispunjava i što svakodnevno doživljavate kao izazov. Naizgled nebitna stavka, no Collins poručuje da vam emocionalna angažiranost u profesiju udvostručuje šanse za uspjeh! To dakako ima i negativnu kontaciju; baš kao što strastveno i emotivno proživljavate poslovne uspjehe jednako ćete osobno doživljavati i padove.
2 korak
Dobro razmislite i pokušajte pronači jednu stvar u kojoj bi mogli biti najbolji. Ne očajavajte ako ne možete odmah shvatiti u čemu ste najbolji, poanta je upravo u tome da uočite priliku za to, da shvatite u čemu biste nakon uloženog rada i truda mogli biti najbolji. Imajte na umu da se cijeli život uči te da mjesta za napredak uvijek ima no odlučnost i upornost odlike su najboljih.
3 korak
Pokušajte svemu navedenom dodati jednu profitabilnu dimenziju tj. nađite način da komercijalizirate i unovčite vašu strast i talent.
Ako je vjerovati uspješnom američkom autoru ova formula garantira uspjeh, no Collins dodaje:
– Ježev koncept nije tek osobni cilj da budete nabolji, namjera da budete najbolji ili pak plan da budete najbolji. To je osobna vizija onoga u čemu možete biti najbolji. Od životne je važnosti razumjeti razliku.