Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Kako odgovarati na kritike?

Svako tvoje mišljenje, stav, ideja, pa i greška može vrlo jednostavno pronaći put do mreže svih mreža gdje u najvećem broju slučajeva ostaje zauvijek.

Svako tvoje mišljenje, stav, ideja, pa i greška može vrlo jednostavno pronaći put do mreže svih mreža gdje u najvećem broju slučajeva ostaje zauvijek. To sigurno utječe na tvoj poslovni ili privatni život negativno ili pozitivno.

Na svako mišljenje, stav ili reakciju možeš reagirati na dva načina. Prvi je da zadržiš kontrolu i slijediš pravila poslovne komunikacije. Drugi je onaj kada shvatiš sve osobno, izgubiš kontrolu i završiš na prepucavanju prepunom vulgarnih izraza.

Važno je slušati

Naravno ne treba napisati ‘hvala’ onome tko ti uništava reputaciju iz neznanja, osobnog neslaganja u mišljenjima i stavovima ili je tip osobe koja se stalno žali i nikada nije zadovoljna.

Kada pišeš blog ili komuniciraš društvenim mrežama možeš si dopustiti malo ležerniji nastup dok je u poslovnoj komunikaciji ipak potrebno držati se formalnih pravila.

I na ‘trolanje’ i iskrenu kritiku najbolje je pokušati shvatiti onoga tko govori.

Kako onda odgovoriti na takav sadržaj? Slušanjem. Oni koji se bave prodajom ili komunikacijom s klijentima dobro znaju da ljutitog klijenta treba saslušati iako je prva njegova želja na vas istresti svoje frustracije. Dok je ta komunikacija izljev ljutnje, gnjeva, i frustracije i njome se ne prijeti napada osoba ili prelazi u agresivnost, ona je podnošljiva. Kada ljutiti monolog završi, dobro je ponuditi rješenje ili ga zajednički pronaći. Trgovci znaju da je put od nezadovoljnog do zadovoljnog kupca samo nekoliko rečenica dug. Treba biti svjestan kako je jednostavnije ući u svađu, no upravo tada treba slušati vlastiti razum.

Kritiku ne treba ignorirati

Najveća greška koju možeš napraviti je ignorirati kritiku. Ako je ona pozitivna, daje ti ono što niti jedno istraživanje ne može dati – izravno, nedvosmisleno i jasno izražava potrebe, želje i zahtjeve klijenta. S druge strane, ako kritika nije pozitivna i utemeljena, ne treba na nju gubiti previše vremena, no važno je ispričati svoju stranu priče i to jasno, iz nove perspektive, informativno i objektivno.

Ne odgovaraj na sve kritike i ne prijeti

Druga po redu važnosti grešaka je odgovarati baš na svaku kritiku. Kako bi svima dao do znanja kako si vidio i prihvatio kritiku daješ joj nepotrebnu pažnju. Svaka kritika ne treba dugačak odgovor, ozbiljnu analizu ili ogroman angažman. Odgovaranje na kritike ne smije biti jedini način kako komuniciraš sa svojim klijentima ili kupcima.

Ako vidiš komentar koji je pun neistina, ne prikazuje stvarno stanje stvari, nema potrebe njime se previše zamarati. I, da ne zaboravimo, nikako ne treba prijetiti osobi koja je to objavila.

Nije sve negativno

Mnogi od nas kada vidi kritiku u njoj prepoznaje samo negativne stvari. Kad pažnju usmjeriš samo na negativnu stranu komunikacije zaboraviš na sve pozitivno. Važno je sve odvagnuti i nikada ne dozvoliti da negativnosti prevladaju pozitivu. Budi konstruktivan i pronađi i dobre stvari u svakom komentaru.

Pomoći će ti da budeš bolji, napraviš iskorak u svom radu i poboljšaš kvalitetu svoje usluge.

Ne zaboravi na one koji te vole

Prevelika pozornost prema negativnim komentarima dovodi do toga da zaboraviš na sve one koji vole ono što radiš i poštuju te. Odgovarajući samo na kritike zaboravljaš komunicirati s onima koji su važni za tvoj posao i za tvoje zdravlje. Povjerenje i poštovanje je nešto čime se ne može upravljati kao s online reputacijom. Zbog toga posveti pažnju i onima koji te hvale i zadovoljni su s tvojim radom.

Svjesni smo toga da je ljudski griješiti, unatoč svoj pripremi koje činiš da se one ne dogode. Iako je lijepo biti perfektan i imati prosjek ocjena 5.0 to nije put koji vodi do sreće i zadovoljstva. Ako idemo samo za time nikada nam ništa neće biti dovoljno dobro.

Pročitajte još:

Edukacija

Nagrađeni nisu skrivali zadovoljstvo što ih je udruga, s kojom dijele temeljne vrijednosti u poslovanju i u životu, odabrala za ove vrijedne nagrade, koje...

Komunikacija

Kad bismo mogli barem telepatijom slati naše misli i osjećaje drugima, lakše bismo se razumjeli.

Ljudski resursi

Iako su prošle godine na prvom mjestu faktora kojima se vodimo kod odabira novog posla bili međuljudski odnosi, ove je godine inflacija očito odradila...

Ljudski resursi

Toksična radna atmosfera često se kao teret postavlja šefovima, odnosno menadžerima i direktorima odgovornima za određeni dio organizacije posla te brigu o zaposlenicima i...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.