Upravljanje biznisom

Kako pobjediti u trci s vremenom? Abeceda “Time managementa”

Vaš raspored je prenatrpan, sastanci predugo traju, imate hrpu ne samo neodgovorenih, već i nepročitanih mailova? Započnete nešto raditi i nikako da završite? Ne sjećate se kad ste zadnji put imali vremena za sebe, za one sitne male radosti, kao što je prošetati se Sljemenom i pojesti finu štrudlu u Staroj Lugarnici, otići u kino radnim danom, otići u teretanu? O masaži da i ne pričam.

Vaš raspored je prenatrpan, sastanci predugo traju, imate hrpu ne samo neodgovorenih, već i nepročitanih mailova? Započnete nešto raditi i nikako da završite? Ne sjećate se kad ste zadnji put imali vremena za sebe, za one sitne male radosti, kao što je prošetati se Sljemenom i pojesti finu štrudlu u Staroj Lugarnici, otići u kino radnim danom, otići u teretanu? O masaži da i ne pričam.

Svi moji poznanici i kolege upadaju u istu zamku koja se zove “nedostatak vremena”. Svi rade puno, ostaju na poslu 10, 12 sati, svi negdje žure, a nigdje ne uspijevaju stići.

Postavljam si pitanje, da li je to normalno? Pa zar je moguće svaki dan toliko sati raditi, trčati s laptopom doma i opet raditi? Zar je cijena uspjeha ostajati cijeli dan na poslu? Da li je moguće biti produktivan i davati maksimum na poslu, ako nemaš odmora iz dana u dan, ako je tvoj privatni život sveden na nulu?

Kako pobijediti vrijeme?

Da bismo dobili trku s vremenom trebamo prvo trebamo procijeniti kako koristimo svoje vrijeme, što je to što nam tijekom dana oduzima najviše vremena, te koliko traje određena aktivnost. Vrlo je korisno napraviti raspored aktivnosti, tzv. “to do listu”. Nakon toga važno je odrediti prioritete, te definirati zadatke za ostvarenje ciljeva, zatim procijeniti vrijeme potrebno za izvršenje zadataka.

Nemojte zaboraviti da ciljevi moraju biti specifični, mjerljivi, dostižni i vremenski mjerljivi. Uvijek treba ostaviti “lufta” za nepredviđene stvari, dovoljno vremena za pauzu između zadataka. Probajte odvojiti pola sata za planiranje svog dana i uštedjet ćete si puno stresa, nerviranja, zaboravljenih zadataka, a priuštit ćete si odličan osjećaj kada počnete križati obavljene zadatke sa liste.

Kradljivci vremena

Kradljivci vremena su (ne)aktivnosti zbog kojih sate provodite u neproduktivnom radu ne obavljajući stvari sa svoje liste prioriteta.Kradljivci vremena mogu biti i ljudi koji vas stalno ometaju u radu svojim pitanjima, problemima, zahtjevima i slično. Naučite postaviti granice i reći “NE” i naučite delegirati zadatke svojim suradnicima, dajući im prostor i iskazujući im povjerenje.

1. Prekidanje posla zbog telefonskih poziva
2. Dugi sastanci
3. Nedostatak pripreme
4. Previše mailova
5. Nema prioriteta
6. Nejasni ciljevi
7. Nesposobnost reći “NE”
8. Loša komunikacija
9. Premalo delegiranja
10. Nedostatak planiranja – sve je hitno

I na kraju planirajte vrijeme za sebe, za odmor i za svoje najbliže. Vi isto tako zaslužujete svojih “5 minuta” u danu, vrijeme za opuštanje, ili kako mi to volimo reći – punjenje baterija. I nemojte zaboraviti svoju obitelj, svoje prijatelje koji također zahtijevaju dio vaše pažnje. Počastite se štrudlom od jabuke, prošećite, otiđite na masažu. Sigurna sam da ćete sutra na poslu biti zadovoljniji i učinkovitiji!

Izvor (www.she.hr)

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version