Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Kako pronaći svoj pravi work-life balance

U današnjem svijetu, u kojem smo neprestano povezani i dostupni putem mobilnih uređaja, čini se da je sve teže pronaći ravnotežu između privatnog i poslovnog života.

U današnjem svijetu, u kojem smo neprestano povezani i dostupni putem mobilnih uređaja, čini se da je sve teže pronaći ravnotežu između privatnog i poslovnog života. Naši su rasporedi konstantno natrpani, a zahtijevana je i stalna pozornost na radnom mjestu, što često može dovesti do stresa i negativnih utjecaja na naše zdravlje i na naše odnose. U ovom članku ćemo istražiti nekoliko savjeta kako pronaći svoj pravi work-life balance.

Prvi korak ka dosezanju ravnoteže između privatnog i poslovnog života je da sebi odredimo prioritete

Naše vrijeme i energija su ograničeni, zbog toga je važno da razmislimo o tome što je za nas stvarno važno, te kamo želimo uložiti svoje napore. U poslovnom životu je važno da se usredotočimo na najvažnije zadatke, te da izbjegavamo preopterećenje s manje važnim obvezama. U privatnom životu si pak moramo odvojiti vrijeme za stvari koje nas usrećuju, poput druženja s prijateljima, hobija, sportskih aktivnosti ili jednostavno opuštanja.

Drugi korak ka dosezanju ravnoteže je da postanemo svjesni vlastitoga bioritma, dakle toga kada smo najproduktivniji i kada nam je potrebno vrijeme za odmor

Neki su ljudi najproduktivniji ujutro, a drugi pak kasno navečer. Važno je da svoj raspored i radne zadatke pokušamo prilagoditi svome najproduktivnijem vremenu. Osim toga, važno je i da si odvojimo vrijeme za odmaranje, te si priuštimo odmor onda kada nam je potreban. Redoviti odmori nam mogu pomoći da se usredotočimo na svoj posao, te nam istodobno smanjuju stres i poboljšavaju naše blagostanje.

Treći korak ka dosezanju ravnoteže je da si odredimo granice između privatnog i poslovnog života

To znači da pokušamo izbjeći rad u slobodno vrijeme, te da si odvojimo vrijeme za obitelj, prijatelje i druge hobije. Važno je da smo vjerni sebi, te da se držimo svojih planova da izbjegnemo preopterećenje. Također, granice možemo odrediti i na radnom mjestu, primjerice ograničavanjem vremena koje provodimo na e-pošti ili na telefonu kada nismo na poslu.

Ravnoteže između privatnog i poslovnog života je izazov s kojim se susreće mnogo ljudi koji žele uskladiti svoje privatne i poslovne obveze. Iako se možda čini nemoguće, ravnoteža između ovo dvoje moguća je ako se pridržavamo opisanih ključnih načela. Ustrajte, pa i onda kada u tome koji dan ne budete uspješni. Zdrav work-life balance se gleda šire nego na bazi jednoga samoga dana. Na nj možemo gledati na tjednoj bazi, dakle da je prvi dio za posao, a drugi dio za obitelj. Tijekom godine znamo da su mjeseci za odmor i blagdane namijenjeni privatnosti, a oni drugi pak poslu. I u životu postoje razdoblja u kojima osnivamo obitelj, i razdoblja u kojima gradimo karijeru. Stoga je najvažnije od svega da smo svjesni gdje smo i zašto smo točno tamo. Sretno na vašem životnom putu.  

Autorica Zinka Kosec, predavačica na DOBA Fakultetu


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.