Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Kako u ovim izazovnim vremenima postići ravnotežu između poslovnog i privatnog?

Prvi put u modernoj povijesti, naše tri glavne društvene institucije – posao, škola i obiteljski život – događaju se na jednom fizičkom mjestu: u našim domovima.

Prvi put u modernoj povijesti, naše tri glavne društvene institucije – posao, škola i obiteljski život – događaju se na jednom fizičkom mjestu: u našim domovima.

Izraz “ravnoteža poslovnog i privatnog života” prilično je novijeg podrijetla. Prvi put se taj pojam koristio u Velikoj Britaniji krajem 1970-ih, a u SAD-u sredinom 1980-ih. Međutim, dobio je novo značenje s nedavnim tehnološkim promjenama koje su omogućile radnicima da ostanu u kontaktu 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu. Pametni telefoni, tehnologija rada na daljinu i slično značili su da se ljudi čak i na odmoru teško ‘isključuju’ i istinski odmaraju, a od zaposlenih se često očekuje da budu dostupni u svakom trenutku, kao da nemaju život izvan posla.

Pojavom Covid-a 19 odlazak u potpuno virtualnu stvarnost stvorio je nove izazove. Bez jasnih normi za komunikaciju i upravljanje vremenom emitiranja na platformama poput Zooma, Teamsa… poslodavci izvještavaju kako se neki zaposlenici osjećaju manje (prisutnima) vidljivima i manje sposobnijima pridonijeti poslovanju što dovodi do toga da se favoriziraju pojedini članovi, a izostavlja doprinos nedovoljno zastupljenih zaposlenika, odnosno, onih koji se usuđuju biti nedostupni 24 sata dnevno.

Ravnoteža između poslovnog i privatnog još je manje ostvariva nego prije, jer je rad od kuće izbrisao granice između vremena koje bi trebalo posvetiti poslu i vremena koje treba rezervirati za sebe.

U današnjem nepredvidivom i brzom poslovnom svijetu koji je sada prešao u virtualni život, nije lagan zadatak postići ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Kako se sve više povezujemo kroz tehnologiju i društvene medije, postaje sve teže odvojiti posao od osobnog života. Uobičajeno je provjeravati e-poštu u svako doba, primati poslovne pozive za stolom za večeru i vikendom raditi na našim prijenosnim računalima. Kako je ovo postalo prihvatljivo? Nije ni čudo da smo u konstantnom stresu i stanju anksioznosti u kojem dugoročno ne možemo funkcionirati.
Najbolji plan ravnoteže života različit je za svakoga od nas jer svi imamo različite prioritete i različite živote.

Navodimo nekoliko savjeta koje Vam mogu pomoći da uspostavite bolju ravnotežu između poslovnog i privatnog, a time smanjiti anksioznost i stanje stresa.

Znajte i prihvatite da ne možete stalno raditi sve

Iako je razumljivo željeti postići mnogo i udovoljiti svojim ukućanima, kolegama i prijateljima, shvatite kako ste Vi samo jedna osoba i ne možete uvijek postići apsolutno sve.
Dakle, stanite na trenutak; duboko udahnite i osvijestite svoje resurse.

Učinite ono što možete. Otpustite potrebu za savršenstvom i rješavanjem svih problema, kako svojih tako i tuđih. Ne možete cijelo vrijeme raditi sve što drugi očekuju ili vi mislite da očekuju od vas. Vjerujte, to je sasvim u redu.

Upravljajte sobom, a ne vremenom

Zaista ne postoji pojam “upravljanje vremenom”. Ono što možemo je upravljati svojim aktivnostima. Svatko ima točno isto vrijeme na raspolaganju za sve aktivnosti, dakle, 24 sata u jednom danu, ni manje ni više.
Često poželimo imati još nekoliko sati kako bismo dovršili projekt, više se odmorili ili radili druge stvari koje bismo željeli ubaciti u svoj dan.

Upravljanje sobom odražava osjećaj odgovornosti u onome što radite bilo u jednom danu ili u životu. Važno je shvaćati moć izbora i znati nad čime imate kontrolu, stoga svjesno isplanirajte svoje trenutne prioritete.

Zbroji i oduzmi

Mislimo na vaše aktivnosti: Kojeg ste se pritiska voljni odreći ili oduzeti kako biste imali ili postigli nešto važnije na drugom području?

Kako biste više radili jedno, morate raditi manje drugo. Trebali biste biti spremni izbaciti određene aktivnosti iz svog rasporeda – čak i samo privremeno – kako biste postigli trenutne prioritete.

Kada planirate svoj tjedan, odredite koji manje važni zadaci ili projekti mogu čekati. Oduzmite ih sa svog tjednog popisa “obveza” – i osjetite kako se pritisak automatski smanjuje. Također, svakodnevno čekirajte svoju listu kako biste je prilagodili novim obavezama ili prioritetima. Vjerujte, neke stvari zaista mogu čekati.

Socijalna interakcija

Svi mi smo socijalna bića i dugotrajno odsustvo socijalne distance može dovesti do anksioznosti i depresije, stoga nemojte zanemarivati taj aspekt svog života jer je on iznimno važan.
Prije svega prepoznajte ljude „A“ u svom životu.

Ovi vas ljudi grade. Vjeruju u tebe. Podržavaju te. Znate da je netko u „A“ kategoriji ako se osjećate bolje kad ste s njim. Oni dodaju vrijednost vašem životu i vama.

“B” ljudi su neutralni. Osjećate se otprilike identično kao i prije susreta s njima.
Osobe na vašem popisu “C” doista trebaju ući u „otpisnu“ listu kako bi oslobodili svoje dragocjeno vrijeme za važnije stvari. Njih puštajte odmah ili postupno. Doduše, to nije uvijek moguće. Ali ti ljudi vas najčešće samo iscrpljuju i dodaju stres vašem životu.

Provedite više vremena s ljudima A. Oni će vas energetizirati, osnažiti, nadahnuti i dati snagu, a ne stres!

Samo reci NE

Što mislite da će se dogoditi ako kažete „ne“? Ponekad kažemo “da“ jer osjećamo pritisak kako odmah trebamo dati odgovor. Međutim, uvijek zapamtite da imate pravo odvojiti malo vremena za razmišljanje o tome što možete razumno učiniti prije nego što odgovorite. Postavite granice, raspodijelite svoje odgovornosti i odlučno recite „Ne“!

Odredite vrijeme samo za sebe

Ako se Vi ne brinete o sebi, tko će? Ako ne poduzmete vrijeme i korake za očuvanje zdravlja i vaše dobrobiti, tko će?
Divno je imati druge ljude u svom životu kojima možemo pomoći, raditi s njima, biti prijatelji i dijeliti aktivnosti s njima. Međutim, prvo biste trebali biti sami sebi najbolji prijatelj.

Znam kako želite da Vaša obitelj i prijatelji imaju najbolje od vas, a to možete dobiti jedino ako budete zadovoljni sobom i svojom efikasnošću. Neka vam prioritet bude vrijeme i mjesto koje će Vam donijeti ono što vam pruža utjehu, zdravlje, radost ili sve što vam je najpotrebnije.

Odvojite barem 30 minuta dnevno za čitanje, šetnju ili odmor. Odvajanje vremena za sebe neophodno je ako želite najbolje za sebe kako biste bili spremni za sve izazove koje nam donosi ovo vrijeme. Vaše obitelji, poslodavci, a i vaši prijatelji žele da budete zdravi i zadovoljni jer jedino tada možete biti najbolja verzija sebe.

Gordana Matković
direktorica

Educamix – centar za razvoj ljudskih potencijala.
www.educamix.hr


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.