Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Kako udovoljiti klijentu?

U današnjem vremenu, kada nam je svaka informacija dostupna samo jednim klikom miša, nerijetko smo svjedoci kako tvrtke, doslovno preko noći, mijenjaju svoju PR agenciju i traže bolju, često jeftiniju uslugu kod nekog drugog. Bilo da su razlozi opravdani ili neopravdani, nikome nije u interesu trošiti dragocjeno vrijeme na raspisivanje natječaja i potragu za novim PR partnerom jer sam proces zna trajati i po nekoliko mjeseci. Agencije će pritom potrošiti sate, dane i tjedne kako bi osmislile najbolju komunikacijsku strategiju za potencijalnog klijenta. Kao i u svemu drugome, tako ni u odnosu klijent-agencija ne postoji čarobna formula za uspjeh, ali postoji niz koraka koji će rezultirati uspješnom suradnjom.

Povjerenje je ključ svega i upravo je ono temelj za kvalitetan i dugoročan odnos između klijenta i agencije. Ako ono izostane ili se s vremenom naruši, to će se vidjeti i na obavljenom poslu, što nije u interesu klijenta, a samim time ni u interesu agencije. Dialog komunikacije mnogi su klijenti prepoznali kao svog dugoročnog partnera, čemu govori i činjenica da nam iz godine u godinu iskazuju svoje povjerenje.

U odnosima s javnošću često možemo čuti i izraz “timski rad”, a ovaj put bih ga stavio u kontekst klijenta i agencije.  Klijent je taj koji ima zadnju riječ u svemu, ali zadaća svake agencije je ukazati mu na moguće propuste određene kampanje i pravovremeno ga usmjeriti na “pravi put”. Na kraju krajeva, i jedna i druga strana imaju isti cilj. Agencije možda nemaju sve informacije vezane uz interne procedure svojih klijenata, ali baš zbog toga stvari mogu sagledati iz drugog kuta i tu je njihova komparativna prednost koju moraju iskoristiti.

Često se može čuti kako agencije pristaju na nerealna očekivanja svojih klijenata, a sve kako bi zadržale ili dobile posao. Dugoročno gledajući to nije isplativo. Cijeni se iskrenost, a ona je također jedan od postulata kvalitetnog poslovnog odnosa. Nikad ne obećavajte nešto što ne možete ispuniti jer će vam se odbiti o glavu. Naši kolege iz globalne mreže Ketchum često znaju i naglasiti – “Under promise, but over-deliver”, što bi u slobodnom prijevodu značilo – obećajte manje, a isporučite više. Iskrena komunikacija otvorit će sva vrata i klijent će u vama steći povjerenje kojem toliko težite.

Biti jedan korak ispred klijenta, korak je prema uspjehu. Osluškivanje, istraživanje, informiranje i predlaganje ideja samo su neki od načina kojima se može doprinijeti benefitu poslovanja vašeg klijenta. Nerijetko će predložene ideje biti odbijene, što zbog drugačijeg stajališta, što zbog ograničenog budžeta, ali entuzijazam i trud će se na kraju uvijek isplatiti i klijent će shvatiti da s agencijske strane više nema izvršitelja već ravnopravnog partnera u poslovanju.

Ponekad je vrlo teško prikazati koliko je stvarno vremena i truda uloženo u određen projekt i gotovo je nemoguće sve detaljno iskazati u brojkama. Stoga je važno da je klijent u svakom trenutku upoznat sa svakim aspektom vašeg angažmana i da zna na što ste utrošili svoje dragocjeno vrijeme. Za to postoje polugodišnje i godišnje evaluacije. No, često je dovoljno unaprijed obavijestiti klijenta da će vam određena aktivnost uzeti više vremena nego ste planirali. Rezultat zasigurno neće izostati, a dodatni bodovi koje ste pri tome dobili kod klijenta, još su jedan od pokazatelja da vaš odnos ide u pravom smjeru i da se možete nadati dugoročnoj suradnji.

Piše: Daniel Hajden, stariji savjetnik, DIALOG komunikacije, www.media-marketing.com


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.