Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Kako zadržati posao?

U posljednje vrijeme zaposlene vjerojatno najviše plaši, borba za zadržanje radnog mjesta. Sudeći prema predviđanjima ekonomskih stručnjaka, očekuje nas teško razdoblje u kojem će većina organizacija trebati srezati troškove što najčešće znači otpuštanje određenog broja radnika.

U posljednje vrijeme zaposlene vjerojatno najviše plaši, borba za zadržanje radnog mjesta. Sudeći prema predviđanjima ekonomskih stručnjaka, očekuje nas teško razdoblje u kojem će većina organizacija trebati srezati troškove što najčešće znači otpuštanje određenog broja radnika.

S obzirom da ne možemo utjecati na gospodarsko stanje niti politiku rada organizacija, postavlja se pitanje što točno pojedinac može napraviti kako bi zadržao svoj posao i time osigurao egzistenciju sebi i svojoj obitelji u slijedećem razdoblju?

U konzultantskom poslu se, zapravo, često susrećemo s ovim pitanjem: kroz svoj životni vijek organizacije se suočavaju s fazama stagniranja u kojima je potrebno izvući maksimum iz ljudi kako cijela tvrtka ne bi bila osuđena na zatvaranje. U tim trenucima, poslodavci od konzultanata žele pomoć pri motiviranju djelatnika kako bi dali sve od sebe i kako bi zajedničkim snagama tvrtci priuštili novo proljeće umjesto, u tom trenutku izgledne, posljednje zime. Poslodavci su složni u tome što očekuju od svojih djelatnika: očekuju proaktivnost i fleksibilnost; motiviranost za ulaganje dodatnog truda; dobru atmosferu unutar tima (bez obzira što uistinu postoje objektivne poteškoće koje zasigurno utječu na raspoloženje ljudi i time na njihove međusobne odnose) te žele da ljudi pokažu znanje i stručnost u svojim područjima. Jasno im je da jedino zajednički, pravom sinergijom i maksimalnim zalaganjem svake osobe, cijela organizacija može ponovno stati na noge i uspjeti se održati na tržištu.

S obzirom na već spomenutu gospodarsku situaciju te ono što nas čeka u budućnosti, jasno je da će poslodavcima upravo oni djelatnici koji pokazuju navedene karakterisitke biti ključni za poslovanje. Samim time, može se reći kako će djelatnici koji se budu ponašali sukladno onome što poslodavci trebaju, svakako imati veće šanse za zadržavanje svog posla. Može se reći i kako će oni kroz predstojeću krizu moći pokazati koliko su uspješni u nošenju sa zahtjevnim situacijama te time možda sebi osigurati i mnogo bolje poslovne prilike i uvjete nakon što kriza bude uspješno prevladana. No, što to konkretno znači, koja su to ponašanja koja nas mogu dovesti do toga da uistinu budemo među onima na koje se poslodavci žele osloniti te koji će im biti neophodni u narednom periodu?

Aktivno tražite rješenje problema

Ukoliko budete motivirani i aktivno tražite rješenje problema te energiju ulažete u otkrivanje načina kako olakšati i poboljšati poslovanje, vjerojatno će poslodavci gledati na vas kao na osobu koja će im svakako trebati u prilagodbi na promjene koje slijede. Nasuprot tome, nitko neće u svom timu htjeti zadržati osobu koja vrijeme troši na “kukanje” o tome kako je situacija teška i kako se ništa ne može napraviti. Drugim riječima, ukoliko vam poslodavac npr. kaže kako treba raditi i preko vikenda kako biste zadržali važnog klijenta, mnogo ćete bolji dojam ostaviti ako se spremno ponudite za dolazak nego ukoliko budete spočitnuli šefu da je to već radni treći vikend zaredom. Naravno, nije jednostavno biti pozitivan kad je realnost prilično surova, no, s druge strane, negativnim razmišljanjem nećemo ništa promijeniti. Dapače, ukoliko gledamo na situacije kroz pesimistične naočale, moguće je da ćemo propustiti neku ideju ili rješenje – biti usmjeren na negativno znači jedino negativno i vidjeti.

Djelatnici koji u stresnim situacijama zadrže “mirnu glavu” te ne dopuste da ih zahtjevnost posla i svakodnevnih prilika “izbace iz takta”, također imaju mnogo veću priliku za zadržavanje posla. To znači da će poslodavci radije u timu imati ljude koji mogu dobro funkcionirati bez obzira na pritisak te koji uspijevaju održavaju kvalitetne odnose s drugima. Stresne okolnosti mogu vrlo lako potaknuti osobne razmirice – poslodavac će svakako radije imati u svojoj organizaciji ljude za koje može vjerovati da će i u stresnim i emotivno teškim trenucima ostati visoko profesionalni.

Postanite što teže zamjenjivi! Evo kako

Poslodavci će u svojim organizacijama svakako trebati ljude koji imaju određeno iskustvo i znanje. Ukoliko dosad niste previše vremena ulagali u svoju edukaciju, čitali literaturu i aktivno radili na poboljšanju vlastitih vještina – vrijeme je da se uhvatite u koštac s tim. Nesumnjivo je da će vrhunski stručnjaci u svom poslu svakako biti prvi izbor mnogih poslodavaca, no, ukoliko i niste među njima, svakako imate priliku istaknuti se time što ćete samoinicijativno proučavati poslovnu građu kako biste bili što kompetentniji.

Kada bismo trebali ukratko sumirati što je to što će poslodavca ponukati da upravo nas zadrži u svojoj organizaciji – mogli bismo reći da trebamo postati što teže zamjenjivi. To nije jednostavno postići, pogotovo ukoliko nam se svakodnevno “servira” kruta realnost koja nas očekuje. Od djelatnika će se zahtjevati visoka razina energije i fleksibilnosti u trenucima kad će isto biti jako teško postići: svi ćemo se složiti s tim da je prilično zahtjevno biti pozitivan i ulagati dodatan trud kad ne znamo što nam donosi sutrašnjica. Istovremeno, uvijek imamo izbor: prepustiti se crnim mislima i čekati što će se dogoditi ili se boriti i biti maksimalno prilagodljiv kako bismo pokazali svojim šefovima da na nas mogu računati. Izbor je naš, no kada se stvari na ovaj način postave, zapravo je prilično jasno koji je pravi put.

Zar ne?

Antea Popović, Ramiro.hr


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.