Jednostavno rečeno, karizma je sposobnost privlačenja ljudi. Kao poduzetniku važno vam je biti karizmatičan, jer što ćete više privlačiti druge ljude (kupce, klijente, suradnike, partnere) to ćete biti uspješniji. Karizma se, kao i ostale značajke osobnosti, može razvijati. Najuspješniji učitelji, pisci, menadžeri, političari, filozofi i vođe koji se bave ljudskim ponašanjem poznaju ovu jednostavnu činjenicu; svaka osoba na svijetu želi se osjećati vrijedna poštovanja. Ljudi žele osjećati da su važni.
Kad je riječ o karizmi, najvažnije je imati druge na umu. Poduzetnici koji misle o drugima prije nego o sebi šire karizmu. Svakome je potrebno ohrabrenje i svatko će na njega reagirati. Najbolji poduzetnici su oni koji iz svog tima izvlače ono najbolje, otkrivajući njihov potencijal, radeći na njihovom osobnom razvoju, a znaju da se to može postići samo ohrabrivanjem i pohvalom. Karizmatični poduzetnici priznaju svoje pogreške i prihvaćaju posljedice, a ne pokušavaju okrivljavati druge ljude. Sposobni su slagati se s raznolikim mnoštvom ljudi. Posjeduju snažne komunikacijske vještine, imaju osjećaj za druge ljude i taktični su. Smireni su i pouzdani, a ne hiroviti i lakoumni.
Kako biste postali osoba i poduzetnik koji privlači druge ljude, trebate voljeti život. Sjetite se svih ljudi s kojima volite provoditi vrijeme, koji su vam dragi. Kako biste ih opisali? Kao gunđala? Ogorčene? Depresivne? Naravno da ne. To su osobe koje su vesele, pozitivne, a ne koje se stalno žale. Ako želite privlačiti druge ljude trebate biti poput onih s kojima uživate provoditi vrijeme. Jedna od najboljih stvari koje možete napraviti za druge i koja ih privlači k vama je da očekujete najbolje od njih. Gledajte samo dobro u drugim ljudima. Tako će i oni misliti bolje o sebi, dat će puno više od sebe, što će na kraju najviše koristiti vama kao poduzetniku.
Ako druge prihvaćate, ohrabrujete i pomažete im u ostvarenju svih mogućnosti, sviđat ćete im se još više. Podijelite svoju mudrost, znanje, iskustvo i vještine s drugim ljudima. Kako biste vi procijenili svoju karizmu? Privlačite li druge ljude? Slijede li vas? Vole li ljudi provoditi vrijeme u vašoj blizini?
Zadatak:
Kako biste još više razvili svoju karizmu, posvetite se sljedećem:
Promatrajte međuodnose s drugima u sljedećih nekoliko dana. Veći dio pažnje posvetite drugima nego sebi. Pitajte se koje su najbolje značajke i osobine ovog pojedinca? Što mi se kod njega najviše sviđa?
__________________________________________________________________
Igrajte igru za ostavljanje dobrog dojma. Sljedeći put kad nekoga upoznate dajte sve od sebe kako biste ostavili dobar dojam. Upamtite njegovo ime, usmjerite se na stvari koje ga zanimaju, zračite pozitivno i odnosite se prema toj osobi kao da je najvažnija na svijetu. Možete li to učiniti jedan dan, možete i svaki.
__________________________________________________________________
Podijelite dio sebe. Dijelite svoja znanja, vještine, sposobnosti, iskustvo s drugima. Razmislite kako možete pomoći petero ljudi ove godine u njihovom osobnom i profesionalnom rastu. To mogu biti članovi obitelji, suradnici, zaposlenici ili prijatelji.
__________________________________________________________________
O autorici:
Inga Lalić, business coach i konzultantica, ima desetogodišnje iskustvo u radu s tisuću klijenata. Osmislila je i vodi trening Poduzetnička piramida. Pomaže poduzetnicima i onima koji to žele biti da ostvare svoje želje i ciljeve, povećaju prihode uz više slobodnog vremena i postanu učinkovitiji, uspješniji, sretniji i bogatiji. Vlasnica je tvrtke RE-FORMA, specijaliziranog centra za razvoj poduzetnika. Autorica je priručnika ‘Kako pokrenuti vlastiti biznis’ korisne literature za svakog tko pokreće tvtku ili već godinama radi na svom poduzetničkom projektu. Priručnik je predstavljen u knjižari Profil na Prvom hrvatskom festivalu knjiga.
Portal Profitiraj.hr medijski je pokrovitelj priručnika “Kako pokrenuti vlastiti biznis”