Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Kašnjenja u plaćanju i dalje veliki izazov za hrvatska poduzeća

Istraživanje je identificiralo ključne poslovne rizike s kojima se suočavaju srednja i velika poduzeća u Hrvatskoj.

Rezultati najnovijeg istraživanja koje je provelo vodeće austrijsko društvo za upravljanje potraživanjima i rizicima Acredia pokazuju kako se čak 83 posto hrvatskih poduzeća suočilo s kašnjenjem u plaćanju od strane kupaca u posljednjih 12 mjeseci. Ovaj podatak ukazuje na značajan problem s naplatom potraživanja među hrvatskim poduzećima.

Unatoč tome, čak 84 posto poduzeća nema ugovoreno osiguranje potraživanja, što dodatno povećava njihovu izloženost rizicima. Istovremeno, više od dvije trećine ispitanih poduzeća svojim klijentima omogućuje rokove plaćanja od 30 i više dana, što je razdoblje u kojem može doći do brojnih financijskih poteškoća.

„Vrlo visok broj poduzeća koja se susreću s kašnjenjem u plaćanju zabrinjavajući je signal tržištu. Kada znamo da velika većina nema zaštitne mehanizme poput osiguranja potraživanja, jasno je koliko je poslovanje ranjivo. Upravo u takvom okruženju upravljanje rizicima postaje ključno za očuvanje likvidnosti i stabilnosti,“ ističe Michael Kolb, član uprave društva Acredia.

Istraživanje je identificiralo ključne poslovne rizike s kojima se suočavaju srednja i velika poduzeća u Hrvatskoj. Glavni izvori rizika za ova poduzeća su visoki troškovi resursa i konkurencija. Ipak, u odnosu na 2023. godinu, poduzeća danas visoke troškove resursa i poremećaje u opskrbnom lancu percipiraju kao manji rizik za poslovanje, iako ti faktori i dalje predstavljaju izazove.

„S obzirom na rastući broj kašnjenja u plaćanju i činjenicu da većina poduzeća nema osiguranje potraživanja, strateško upravljanje rizicima postaje ključno za očuvanje financijske stabilnosti. Pravilno prepoznavanje i ublažavanje rizika omogućuje poduzećima bržu prilagodbu tržišnim promjenama te očuvanje likvidnosti i konkurentnosti, čak i u uvjetima povećane neizvjesnosti“, zaključuje Kolb.


Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Novosti

Instagram je službeno ovog vikenda predstavio novu dimenziju objava, prelazeći s kvadratnog na pravokutni format.

Lifestyle

Kako biti samopouzdaniji? “Isprogramirajte” svoj mozak na ovih 7 znanstveno provjerenih načina.

Komunikacija

Ako nešto možete učiniti, ili sanjate o tome da to učinite – započnite. Smjelost ima u sebi genijalnost, moć i magiju. Suvremena psihologija je...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.