Za sada su njihovi modeli uspješni jedino – u Kini. Ipak, ono što Kinezima nije pošlo za rukom u tržišnom natjecanju, napravila je recesija – GM je prodao svoj dio kineskog poslovanja šangajskom SAIC-u, a od danas intelektualno vlasništvo Saaba pripada Beijing Automotive Industry Holding Corp (BAIC). Pretpostavlja se da je dogovor težak 2,93 milijarde dolara, ali točne cifre se drže tajnima.
Borbeni zrakoplovi na kotačima
Sjećam se reklame Saabovog legendarnog modela S 900 u čijoj se sjeni ocrtavao vojni zrakoplov Saab. Veza tehnologije, dizajna i tradicije najjače je ocrtana upravo u tom plakatu. Ipak, ta sjena zrakoplova od danas se mijenja u kinesku valutu, a klasično ime i slavna povijest sele se iza kineskog zida.
GM je odlučio riješiti se neprofitabilnih Šveđana, a nakon propalog dogovora sa Koenigseggom, bilo je jasno da budućnost Saaba nije svijetla. Prema novome sporazumu, državni BAIC preuzet će intelektualno vlasništvo za platforme ekskluzivnih Saabovih modela 9-5 i 9-3 i dio opreme za proizvodnju tih modela.
Što Kinezi ne znaju – naučit će!
Prema novom ugovoru, Saabovi stručnjaci pomagat će Kinezima u usvajanju kupljenih tehnologija, koje će kineska tvrtka koristiti i pri proizvodnji vlastitih modela.
– Ova je transakcija prekretnica u suradnji BAIC-a i Saaba a postavlja i dobre temelje za istraživanje mogućnosti za suradnju u budućnosti u kojoj će obje strane biti na dobitku, – Reuters prenosi BAIC-ovu objavu za javnost. Ipak, iz sjećanja se teško briše zrakoplov sa kraljevskim grbom Švedske i model S 900, koji zajedno jure u neku drugu budućnost.