Kina je veliko tržište i magnet za europske tvrtke, postoji velika potražnja za robom iz Europe, a šanse su u području tekstila, prehrambene industrije, zaštiti okoliša, strojogradnji, distribuciji roba, istaknuto je na današnjem seminaru “Jeste li spremni za Kinu” u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).
Pomoćnik direktora Sektora za međunarodne odnose HGK Miroslav Karamarković kazao je kako je Kina važna tema o čemu svjedoči veliki interes tvrtki koje se prijavljuju na seminar.
Unapređenje gospodarske suradnje dvije zemlje najizglednije je u području transporta i distribucije roba u čemu je veliki značaj korištenja luka Ploče, Zadar i Rijeka.
Cilj je, istaknuo je, povećati hrvatski izvoz u Kinu, a zanimaju nas i kineske investicije.
Stručnjak Centra Europske unije za malo i srednje poduzetništvo Zsolt Takacs predstavnicima 80-tak hrvatskih tvrtki i institucija govorio je o načinu ulaska na kinesko tržište i uslugama koje Centar nudi tvrtkama.
Ulazak na kinesko tržište nije jednostavan, treba se dobro pripremiti, jer nema dovoljno informacija o ulasku na to tržište, a postoji i velika razlika između europske i kineske poslovne klime, kazao je.
Poslovno okruženje u Kini često se mijenja, što tvrtkama stvara poteškoće, veličina zemlje otežava mogućnost pronalaženja partnera, treba biti spreman na često mijenjanje propisa, a važno je i dubinsko snimanje partnera s kojim želite poslovati.
Europski Centar nudi besplatne informacije i smjernice tvrtkama, poput onih kako izvoziti robu u Kinu, koje su procedure za izvoz, tko su veliki igrači na tržištu, a također organizira seminare, sastanke, naveo je Takacs.
Robna razmjena između Hrvatske i Kine u prošloj je godini iznosila 1,5 milijardi američkih dolara. Pritom je iz Kine uvezeno robe za 1,4 milijarde dolara, a u Kinu je izvezeno robe u vrijednosti 45,8 milijuna dolara.