Ponuda COVEC-a bila je bolja od ponuda nekoliko europskih ponuđača. “To je prvi natječaj za gradnju prometne infrastrukture u Poljskoj na kojem je pobijedila jedna kineska kompanija”, rekao je glasnogovornik poljske državne tvrtke za autoceste GDDKiA-e Marcin Hadaj.
„I ostali spustili cijenu”
Jedan od dijelova natječaja odnosio se na 29 kilometara dugu dionicu, koju se COVEC obavezao izgraditi za 185 milijuna eura ili samo oko 44 posto cijene.
Jerzy Frenkiel, izvršni direktor Decome, poljskog partnera COVEC-a, odbacio je optužbe da se kineska kompanija koristila dampingom kako bi istisnula konkurenciju, navodeći da su i “ponude drugih konkurenata također bile niže od procijenjene cijene gradnje”, koja je, kako je rekao, bila vrlo visoka.
Hadaj je, pak, objasnio da je kineska ponuda bila nenadmašivo niska, jer COVEC-u nije bio potreban skup kredit za financiranje projekta.
Kinezi se odlučili za Poljsku
Predstavnici COVEC-a odbili su a komentirati ugovor, a kompanija je prije tri godine otvorila ured u Varšavi, jedini u Europi. U jednom od rijetkih intervjua potpredsjednik Coveca Zhao Xiang izjavio je da je poljsko tržište najinteresantnije od svih deset zemalja koje su 2004. ušle u EU. Zainteresirani smo i za infrastrukturne projekte u Bugarskoj, Rumunjskoj i Mađarskoj, a pratimo i razvoj Ukrajine. Rusija ostaje previše nepredvidljiva za nas, za sada”, rekao je.
Kinezi su konkurirali i za gradnju druge linije podzemne željeznice u glavnom gradu Poljske, ali nisu taj posao dobili pa su se žalili na ishod natječaja.
Europske kompanije postale pohlepne?
Suparnici, koji su do sada dijelili poljsko tržište, kao što su europski divovi austrijski Strabag Austrija, švedska Skanska i španjolski Ferrovial, “postali su previše pohlepni”, rekao je Frenkiel i dodao da su “Kinezi sretni s poštenim profitom”. Da bi postigli ovu cijenu radnici, a to se posebno odnosi na menadžere koji su jeftiniji nego njihovi zapadni kolege, dolaze iz Kine. Dvadeset i pet kineskih inženjera već rade na projektu uoči njegovog službenog početka u proljeće.