Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Kinezi grade prvu autocestu Poljskoj – konkurencija optužuje za damping

Poljska vlada dodijelila je izgradnju dvije dionice autoceste A2 između Varšave i Berlina kineskoj kompaniji China Overseas Engineering Group Company – COVEC. Prema uvjetima ugovora COVEC treba do 2012. godine, kada će Poljska, zajedno s Ukrajinom, biti domaćin Europskog prvenstva u nogometu, izgraditi 49 kilometara autoceste A2, koji će spajati glavne gradove Poljske i Njemačke.

Poljska vlada dodijelila je izgradnju dvije dionice autoceste A2 između Varšave i Berlina kineskoj kompaniji China Overseas Engineering Group Company - COVEC. Prema uvjetima ugovora COVEC treba do 2012. godine, kada će Poljska, zajedno s Ukrajinom, biti domaćin Europskog prvenstva u nogometu, izgraditi 49 kilometara autoceste A2, koji će spajati glavne gradove Poljske i Njemačke.

Ponuda COVEC-a bila je bolja od ponuda nekoliko europskih ponuđača. “To je prvi natječaj za gradnju prometne infrastrukture u Poljskoj na kojem je pobijedila jedna kineska kompanija”, rekao je glasnogovornik poljske državne tvrtke za autoceste GDDKiA-e Marcin Hadaj.

„I ostali spustili cijenu”

Jedan od dijelova natječaja odnosio se na 29 kilometara dugu dionicu, koju se COVEC obavezao izgraditi za 185 milijuna eura ili samo oko 44 posto cijene.

Jerzy Frenkiel, izvršni direktor Decome, poljskog partnera COVEC-a, odbacio je optužbe da se kineska kompanija koristila dampingom kako bi istisnula konkurenciju, navodeći da su i “ponude drugih konkurenata također bile niže od procijenjene cijene gradnje”, koja je, kako je rekao, bila vrlo visoka.

Hadaj je, pak, objasnio da je kineska ponuda bila nenadmašivo niska, jer COVEC-u nije bio potreban skup kredit za financiranje projekta.

Kinezi se odlučili za Poljsku

Predstavnici COVEC-a odbili su a komentirati ugovor, a kompanija je prije tri godine otvorila ured u Varšavi, jedini u Europi. U jednom od rijetkih intervjua potpredsjednik Coveca Zhao Xiang izjavio je da je poljsko tržište najinteresantnije od svih deset zemalja koje su 2004. ušle u EU. Zainteresirani smo i za infrastrukturne projekte u Bugarskoj, Rumunjskoj i Mađarskoj, a pratimo i razvoj Ukrajine. Rusija ostaje previše nepredvidljiva za nas, za sada”, rekao je.

Kinezi su konkurirali i za gradnju druge linije podzemne željeznice u glavnom gradu Poljske, ali nisu taj posao dobili pa su se žalili na ishod natječaja.

Europske kompanije postale pohlepne?

Suparnici, koji su do sada dijelili poljsko tržište, kao što su europski divovi austrijski Strabag Austrija, švedska Skanska i španjolski Ferrovial, “postali su previše pohlepni”, rekao je Frenkiel i dodao da su “Kinezi sretni s poštenim profitom”. Da bi postigli ovu cijenu radnici, a to se posebno odnosi na menadžere koji su jeftiniji nego njihovi zapadni kolege, dolaze iz Kine. Dvadeset i pet kineskih inženjera već rade na projektu uoči njegovog službenog početka u proljeće.

Više na Banka hr.


Napisao

Pročitajte još:

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komentari

'Recite nam nešto o sebi' je pitanje koje nećete moći izbjeći ni na jednom intervjuu za posao.

Komunikacija

Konflikti su više nego samo nesporazumi, naime kod konflikata pojedinci osjećaju prijetnju sebi, te stoga ne možemo misliti kako će nestati sami od sebe.

Komentari

Viliam Prodan, uspješni poduzetnik, jedan je od naših najboljih rally vozača i višestruki rally prvak Hrvatske.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.