Nakon što je predsjednik Uprave Putničkog prijevoza Hrvatskih željeznica Marijan Klarić jučer potpisao ugovor o proizvodnji triju prototipova vlakova za gradski i prigradski te regionalni prijevoz ukupne vrijednosti od 114 milijuna kuna s čelnicima TŽV-a Gredelj i Končar – Električnih vozila Željkom Pokrovcem i Ivanom Bahunom danas je objasnio zaštitnu klauzulu po kojoj će Končar i Gredelj morati vratiti novac ako i u čemu pogriješe.
TŽV Gredelj izradit će naime prototip četverodijelnog elektromotornog vlaka za gradsko-prigradski prijevoz i trodijelnoga dizelskog električnog vlaka za regionalni prijevoz a Končar – Električna vozila proizvest će prototip četverodijelnog elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz.
Porasle su potrebe
– Strateški je cilj HŽ-a – Putničkog prijevoza, koji je 2008. godine prevezao ukupno 71 milijun putnika, u 2015. godini dosegnuti broj od 100 milijuna prevezenih putnika i tako ostati glavnim kopnenim prijevoznikom. Stoga smo u poslovnom planu do 2015. predvidjeli nabavu 18 novih motornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz te 25 dizelskih i 49 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz. Poslije izrade prototipova vlakova, što sufinanciraju Grad Zagreb sa 20 milijuna kuna, državni proračun sa 40 milijuna kuna i HŽ – Putnički prijevoz sa 54 milijuna kuna, Končaru i Gredelju otvoren je i put za gradnju ta 92 vlaka. To će stajati 460 milijuna eura. Prototipovi će ostati u uporabi i ako Končar i Gredelj ne pobijede na natječaju za te vlakove. A budu li prototipovi nefunkcionalni, vratit će nam 110 posto uloženog novca – rekao je Klarić.
– Prije četiri godine bila su predviđena 33 vlaka, a ne 49 regionalnih elektromotornih vlakova, a cijena je iznosila 290 milijuna eura. Očito, porasle su potrebe – dodao je.
[infopunkt 1130 4]
