Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Klijent ostaje s jednom bankom u prosjeku sedam godina, dvostruko kraće nego prije 25 godina: „Prepoznali smo dva ključna izazova“

U IT sektoru banaka broj novozaposlenih rastao u prosjeku 8% godišnje, što je posljedica ubrzane digitalne transformacije kroz koju prolaze sve industrije, pa tako i bankarska.

U Europskoj uniji je u razdoblju od 2008. do 2022. godine broj djelatnika na “tradicionalnim” radnim mjestima u banci smanjen za oko 22%, a u isto vrijeme je u IT sektoru banaka broj novozaposlenih rastao u prosjeku 8% godišnje, što je posljedica ubrzane digitalne transformacije kroz koju prolaze sve industrije, pa tako i bankarska.

Pokazalo je to istraživanje koje je provela međunarodna konzultantska kuća Horváth, u kojem je sudjelovalo više od 50 stručnjaka, znanstvenika i menadžera iz sektora bankarstva. Cilj istraživanja je bio prepoznati ključne izazove s kojima se banke suočavaju u procesu digitalne transformacije, pri čemu su sudionici između ostalog naveli brz razvoj tehnologije, povećanu potražnju za održivim proizvodima, te nedostatak djelatnika, posebno pad interesa mlađih generacija za rad u bankarskom sektoru.

Kad govorimo o ljudskim resursima, prepoznali smo dva ključna izazova: kontinuirani nedostatak osoblja i stručnjaka, koji će se nastaviti pogoršavati i u bankarskom sektoru, te sve veća očekivanja od postojećih zaposlenika. Nužno je postojeće djelatnike sustavno educirati o novim tehnologijama, s obzirom da kvalitetno digitalno korisničko iskustvo postaje konkurentna prednost. Banke trebaju dodatno uložiti u rješenja koja će odgovoriti na potrebe klijenata, a razvijanjem privlačnih i inovativnih proizvoda privući će i talentirane zaposlenike“, izjavio je Robert Ćuzela Piljac iz konzultantske kuće Horváth.

Prema istraživanju konzultantske kuće Horváth oko 40% klijenata „tradicionalnog“ bankarstva u ovom trenutku koristi najmanje jedan proizvod FinTech kompanija. Izdvojili su i podatak iz istraživanja iz Njemačke, prema kojem je prosječno razdoblje u kojem klijent ostaje u ugovornom odnosu s bankom sedam godina, dok je 2000. godine taj period iznosio prosječno 14 godina.

Trendovi pokazuju da značajno raste broj klijenata koji sve rjeđe za pojedine usluge biraju odlazak u poslovnice, već primarno s bankom komuniciraju digitalnim putem, pa je i više od 60% ispitanih prepoznalo važnost digitalizacije u bankarskom sektoru. Izdvojili su da je u razdoblju između 2018. i 2023. godine 34% svih procesa u bankama bilo automatizirano, a korištenje umjetne inteligencije vide kao ključan alat u poboljšanju bankarske usluge.

Kao prednosti bankarskog sektora ispitanici su izdvojili povjerenje, pouzdanost i tradiciju.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.