Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Poduzeća

Kofola imala rekordno ljeto

Grupacija Kofola više je puta potvrdila da se može nositi s krizom i održati financijsku disciplinu čak i u teškim razdobljima.

Grupacija Kofola više je puta potvrdila da se može nositi s krizom i održati financijsku disciplinu čak i u teškim razdobljima. Unatoč najjačoj prodaji u vrhuncu sezone, Kofola se morala nositi s velikim porastom cijena sirovina, materijala za pakiranje i energije. No, reagirala je vrlo fleksibilno i uvela mjere štednje, što će pridonijeti ostvarenju EBITDA ciljeva. Najteža situacija ove godine je u Češkoj i Slovačkoj, a u izazovnom razdoblju pomažu Adriatic regija i tvrtke kćeri LEROS i UGO Grupe.

“Najveći izazov trećeg tromjesečja bio je nositi se s ogromnim utjecajem rasta inputa. Činjenica da smo bili dobro pripremljeni za sezonu pomogla nam je da se nosimo s ovom situacijom. I bila je uspješna i u Češkoj, Slovačkoj te na Jadranu. Vrijeme je bilo dobro i naši su prodajni timovi odradili sjajan posao. Uspjeli smo ostvariti najveću prodaju ikada u glavnoj sezoni. U trećem tromjesečju naša je prodaja premašila 95,3 milijuna eura, čemu je pridonio ne samo rast cijena nekih proizvoda zbog poskupljenja sirovina, već i visoka prodaja. Međutim, rastući troškovi inputa smanjili su Grupu ukupni EBITDA za gotovo 11%”, komentira Jannis Samaras, izvršni direktor Kofola grupe, rezultate.

Tvrtka je zabilježila rekordne brojke na Jadranu. “U segmentu HoReCa čak smo premašili prodaju iz 2019. i ostvarili rast od 35%. Ponosni smo na ovaj rezultat”, kaže Marián Šefčovič, predsjednik Uprave Radenske. Ukupna prodaja u Sloveniji porasla je za manje od 3% (u kom), a u Hrvatskoj za rekordnih 11% u trećem kvartalu.

“LEROS je također imao uspješno tromjesečje, već je ispunio svoj cjelogodišnji cilj EBITDA na kraju devetog mjeseca. Također smo bili zadovoljni s UGO-om, koji je pokazao povećanu produktivnost na svim razinama. Njegova prodaja u ugostiteljstvu iznosi 132% u odnosu na prošlu godinu i njegov pakirani asortiman veći je za 7% u odnosu na prošlu godinu,” kaže Jannis Samaras.

U Češkoj Republici i Slovačkoj, pića u KEG-u i na staklo su bila najjača. “Manja pakiranja za putovanja doprinijela su visokoj prodaji u Češkoj i Slovačkoj. Među maloprodajnim formatima posebno su uspješne vode – Ondrášovka, Korunní i Kláštorná Kalcia”, dodaje Daniel Buryš, glavni izvršni direktor Kofole u Češkoj i Slovačkoj.

Unatoč teškoj situaciji uzrokovanoj povećanim inputima, Kofola nije odustala od svojih dugoročnih planova održivosti. U Krnovu i Rajecká Lesná tvrtka je bila uključena u rješavanje problema suše i pripremu mjera za očuvanje vode. S brendom Vinea uspostavila je suradnju s ostalim domaćim vinarima te pripremila limitirano izdanje Vinea Kumšt Moštu sa sokom crne murve. Leros je u moravskom gradu Strážnice otvorio posebno radno mjesto kako bi pomogao pri zapošljavanju osoba u nepovoljnom položaju. UGO se pridružio Challenge Labu, inovativnom projektu čiji sudionici traže način za učinkovitu i održivu preradu organskog otpada iz Salateria i Freshbarsa. U području inovacija pakiranja, tvrtka je nastavila s eko-modulacijom – unificiranjem boja PET boca i uštedom na korištenim materijalima.

Simbolično, 20 godina otkako je obitelj Samaras kupila originalnu formulu Kofola, tvrtka i brend dobili su nekoliko značajnih nagrada. Češku nagradu dobre volje za tvrtke koje ljudi cijene osvojila je Kofola u kategoriji Made in Czechoslovakia. Kofola je ponovno proglašena robnom markom godine kojoj se najviše vjeruje od strane potrošača. Nagradu za ekološki najosviješteniju tvrtku dobila je slovenska Radenska (za povratnu Pepsi bocu od 1l s gajbicom od 100% recikliranog materijala, „zero waste event“ Maraton tri srca i akciju Zelena Slovenija koja već treću godinu u nizu zasađeno 10 000 stabala).

Ranije prognoze su već ukazivale da bi općenito nestabilno gospodarstvo, povećane cijene, kao i zabrinutost za budućnost, mogli dovesti do hlađenja potrošačke potražnje. To se počelo pokazivati ​​u listopadu. “Međutim, kako smo se unaprijed pripremili za to, odlučili smo se držati najavljenih izgleda za kraj godine unatoč poteškoćama. Cilj nam je doseći donju granicu objavljenog raspona EBITDA, tj. 43,9 milijuna eura”, zaključuje Martin Pisklák, financijski direktor Kofola grupe.

U tisućama EUR9M2022*9M2021*PromjenaPromjena (%)
Prihod**246 286205 81240 47419,7%
EBITDA**35 74640 060-4 314-10,8%
 30.09.202231.12.2021Promjena
Neto dug / LTM EBITDA*3,03,1-0,1
in EUR thousand3Q2022*3Q2021*PromjenaPromjena (%)
Prihod**95 32585 8569 46911,0%
EBITDA**18 77220 978-2 206-10,5%
* s jednokratnim stavkama
** preračunato pomoću prosječne FX vrijednosti od 24.623 CZK/EUR

Pročitajte još:

Poduzeća

Od Infobipovog puta od startupa do jednoroga, do gradnje globalnog startupa i najveće coworking zajednice u regiji – Amir Babović, suosnivač Wespa Spaces i...

Ekonomija

Stanje internetske trgovine u modnom sektoru potrebno je promatrati u kontekstu cjelokupne geopolitičke situacije koja je utjecala na sve industrije i različite poslovne aspekte.

Marketing i prodaja

U prijevodu, svaki četvrti čovjek danas kupuje online.

Marketing i prodaja

Kako uvjeriti ljude da ste najbolji za ono što im je potrebno i kako uspješno reklamirati svoj posao?

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.