Koliko vam se puta dogodilo da ste samo na kratko htjeli nešto provjeriti na Facebooku ili Instagramu, a na kraju ste se zadržali sat ili dva pregledavajući objave, fotografije i videozapise na ovim mrežama?
Još nemate TikTok? On je posebno zarazan!
To, naravno, nije slučajno jer su bivši zaposlenici tih kompanija više puta naglasili kako su općenito društvene mreže namjerno dizajnirane kako bi korisnici postali ovisni o njima i sadržaju koji se prikazuje te kako bi konstantno “skrolali” prema dolje i pregledavali novi, često nevažan sadržaj.
Desetljeće digitalne ovisnosti
Britanija je u proteklom desetljeću razvila kulturu “digitalne ovisnosti” pa većina ljudi mora stalno biti povezana s internetom, objavila je nacionalna agencija za telekom u godišnjem izvješću.
Kako čitamo u naslovima, u prosjeku Britanci provjeravaju svoj pametni telefon svakih 12 minuta, a 40 posto odraslih provjerava mobitel u prvih pet minuta nakon buđenja, navodi Ofcom u izvješću. Šezdeset pet posto osoba mlađih od 35 godina posegne za mobitelom čim ujutro otvori oči, a 60 posto njih koristi se njime pet minuta prije polaska na počinak, navodi se u izvješću naslovljenom “Desetljeće digitalne ovisnosti”.
Kvalitetnije provođenje vremena
Mark Zuckerberg nedavno je najavio kako želi da, umjesto pasivnog provođenja vremena i besmislenog skrolanja, korisnici vrijeme na Facebooku i Instagramu provode kvalitetnije, odnosno da im se što više prikazuje zanimljiv i koristan sadržaj te da provode vrijeme u komunikaciji s prijateljima i obitelji, piše Zimo.co. Pored promjena algoritma i borbe s lažnim vijestima, jedan od načina na koji ekipa iz kompanije želi korisnicima omogućiti kvalitetnije korištenje njihovih platformi jest omogućivši im praćenje vremena koje provode na Facebooku i Instagramu.
Tako su najavili nove alate koji će uskoro biti dostupni na mobilnim aplikacijama tih dviju mreža i korisnicima će pružiti uvid o vremenu koje su potrošili na tim platformama (pretpostavlja se kako će se velik broj ljudi iznenaditi, odnosno šokirati kada vidi koliko puta dnevno pogleda Facebook i koliko vremena troše na njemu), a moći će postaviti ograničenja, tj. alarm koji će ih podsjetiti kada su proveli previše vremena na Fejsu i Instagramu – korisnici će sami odrediti kolika je ta vremenska granica.
Još jedna novost koju donose ti alati jest i brz i jednostavan pristup opciji isključenja primanja obavijesti s tih mreža kako bi se korisnici tijekom tog vremena mogli koncentrirati na posao, učenje i slično, bez konstantnog ometanja poruka s mobitela.
U objavi za javnost iz Zuckerbergove kompanije kažu kako je njihova dužnost otvoreno govoriti o načinu na koje vrijeme provedeno na mreži utječe na ljude, a novi alati koji će uskoro postati dostupni korisnicima pametnih telefona koji rade na Androidu te korisnicima Appleovih telefona samo su važan prvi korak u tom smjeru te će i u budućnosti nastaviti u istom smjeru, piše Zimo.co.