Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komunikacija

Koliko traje fokus korisnika online? IAB Croatia izdao smjernice za pažnju u digitalnom marketingu

Koji su alati za mjerenje pažnje trenutno dostupni, kako izgledaju primjeri uporabe ovih alata i kako najbolje možemo integrirati mjerenje pažnje u svoje oglašivačke kampanje?

Zašto je opseg pažnje korisnika važan? Koji su alati za mjerenje pažnje trenutno dostupni? Kako izgledaju primjeri uporabe ovih alata i kako najbolje možemo integrirati mjerenje pažnje u svoje oglašivačke kampanje? Ovo su samo neka od pitanja na koja odgovore nudi dokument Smjernice za pažnju u digitalnom marketingu IAB-a Croatia, hrvatske podružnice organizacije IAB Global Network koja okuplja svjetsko tržište digitalnog marketinga i kreira globalne tržišne standarde.

Kako zadržati pažnju?

Jeste li znali da, po istraživanju dentsua, pažnja predviđa rezultat brendinga triput bolje nego vidljivost? Po Teadsu, 5% više volumena kreativne pažnje rezultira s 40% relativnoga povećanja tržišne svijesti o brendu? Budući da su potrošači izloženi tisućama oglasa dnevno, postaje sve teže zadržati njihovu pažnju. Uz to, porast broja oglasa odražava se u sve većem broju digitalnih uređaja koji se često koriste istodobno. Iz perspektive digitalnog marketinga nailazimo na čitav niz izazova koji stavljaju novo svjetlo na postojeća mjerenja u marketingu, a samo su neki od njih fragmentacija publike, eksplozija novih kreativnih modela te ukidanje kolačića treće strane.

Smjernice za pažnju u digitalnom marketingu IAB-a Croatia nastale su kako bi hrvatskom tržištu pružile relevantne informacije o novim načinima mjerenja pažnje s ciljem ostvarivanja boljih poslovnih rezultata i smanjenja gubitaka. Nielsenovo istraživanje pokazalo je da je metrika pažnje mogla predvidjeti rezultat povećanja prodaje do 90%. Ove smjernice, među brojnim korisnim informacijama, nude i prijedlog okvira za mjerenje pažnje, najbolje prakse njegove implementacije. Također, nude i analize slučajeva koje pokazuju kako se alati za mjerenje koriste u stvarnom svijetu.

Radna skupina

Smjernice su za hrvatsko tržište pripremili stručnjaci iz Radne skupine IAB-a Croatia za pažnju u digitalnom marketingu: Josip Balek (mmb media agentur), Anja Sedak Burčak (Wiener osiguranje), Kristijan Gregorić (Valicon), Marko Jambrešić (Dentsu Croatia), Mia Lasić (Addiko Bank), Saša Milinović (OMD), Damjan Planinc (Teads), Barbara Priselac (Valicon) i Matija Vučković (Eskimi) na temelju dokumenta IAB Europe’s Guide to Attention in Digital Marketing. Smjernice služe kao uvod u ovu temu i kao poziv na raspravu o tome u kojem bi se smjeru mjerenje pažnje trebalo kretati u narednim godinama. Stručnjaci radne skupine službeno su predstavili smjernice na ovogodišnjim Danima komunikacija u Rovinju i tim povodom pokrenuli zanimljive i korisne rasprave.

Članica radne skupine Anja Sedak Burčak (Wiener osiguranje), pojasnila je pozadinu nastanka smjernica: „Prema našem iskustvu, ključno je upoznati vlastitu publiku. Tek tada moći razumjeti njihove navike, želje, ali i probleme s kojima se nose. Jednom kada ih razumijemo, postaje puno lakše kreirati oglase i kampanje koji će za njih biti relevantni, a samim time oni će biti spremniji pokloniti nam svoju pažnju, pa i povjerenje. Vjerujem da je ovo ispravni put za dolazak do pažnje i da takvi oglasi zaista mogu biti korisni svima.”

Radna skupina IAB-a Croatia

„Zadržati pažnju potrošača danas je vrlo zahtjevno, jer vrijeme pažnje prosječnog potrošača rapidno pada iz godine u godinu. Zato mi u Addiko banci koristimo kreativnost, humor i autentičnost brenda kako bismo se približili klijentima i kako bi nam poklonili dragocjeni komadić pažnje”, dodala je Mia Lasić (Addiko Bank). „Smjernice koje smo u IAB-u kreirali će nam svakako pomoći u tome, prvenstveno jer predstavljaju svojevrsni kompas i nama i našim digitalnim i kreativnim agencijama da kreiramo poruku i sadržaj koji će ljudi primijetiti, te nam ujedno daju i argumentaciju za marketinšku učinkovitost.”

„Iznimno mi je bilo drago sudjelovati u kreiranju smjernica za pažnju u digitalnom marketingu jer ekonomija pažnje (attention economy), koju je proveo i dentsu, jasno dokazuje da povećanje pažnje možemo povezati s poslovnim rezultatima, ali i s pamćenjem oglasa. Isto tako, mjerenje pažnje otkriva puni potencijal kreative jer je ona zaslužna za 70% uspjeha kampanja“, pojasnio je član radne skupine Marko Jambrešić (dentsu Croatia).

„Pažnja je ključna u digitalnom marketingu (i općenito u businessu) jer predstavlja resurs koji je sve važniji za privlačenje i zadržavanje potrošača. U svijetu gdje je konkurencija za pažnju ogromna, privlačenje pažnje potrošača postaje vitalno za uspjeh. Što više pažnje privučete, veća je vjerojatnost da će potrošači zapamtiti vaš brend, proizvod ili uslugu i na kraju ih odabrati. Stoga, pažnja je novac!” poručio je Kristijan Gregorić (Valicon).

Značaj i direkciju kojom u IAB-u utječu na razvoj digitalnog tržišta sažela je direktorica IAB-a Croatia Dunja Ivana Ballon: „Naše nove smjernice, prve svoje vrste na našem tržištu, ne samo da stavljaju fokus na pažnju u digitalnom marketingu već prepoznaju i važnost njezinog mjerenja, njegove pozitivne strane kao i povezane izazove. One su samo prvi korak u razvoju ovog područja s enormnim potencijalom i još kvalitetnije digitalne ekonomije.

Smjernice za pažnju u digitalnom marketingu dostupne su na poveznici. Više o aktivnostima, projektima i članstvu IAB-a Croatia saznajte na www.iab-croatia.com.


Ekonomija

Rast cijena u posljednjih nekoliko godina doveo je do toga da su raspoloživi kućni budžeti građana pod sve većim udarom.

Edukacija

Poslodavci se najviše boje toga da ćete otići jednom kada pronađete posao koji više odgovara vašim kvalifikacijama.

Lifestyle

Uspješni poduzetnici su strastveni, inovativni, zahtjevni i brižni. Pročitajte u čemu se krije tajna njihovih uspjeha.

Izdvojeno

Nekoliko je stvari koje se nikako ne smiju izgovoriti na radnom mjestu, barem ne naglas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.