Niskopodni elektromotorni vlak za regionalni prijevoz namijenjen je prijevozu putnika na srednje dugim i dugim relacijama, a služit će za povezivanje Zagreba i drugih gradova (Koprivnice, Ogulina, Vinkovaca, Karlovca, Kutine, Siska Novske i dr.). Vlak ima 212 mjesta za sjedenje i 220 za stajanje. Najveća brzina mu je 160 kilometara na sat.
Klarić – novi vlakovi temelj budućeg poslovanja
Predsjednik Uprave HŽ-Putničkog prijevoza Marijan Klarić rekao je na predstavljanju da su novi vlakovi temelj budućeg poslovanja tvrtke, posebno nakon ulaska stranih prijevoznika na hrvatsko tržište.
– Kako bi mogao odgovoriti konkurenciji i biti glavni prijevoznik putnika u Hrvatskoj, HŽ-Putnički prijevoz osuvremenjuje vozni park i do 2018. godine planira nabaviti 92 nova niskopodna motorna vlaka – rekao je Klarić.
U planu je, objašnjava Klarić, nabavka 49 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz, 18 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz i 25 dizel-električnih vlakova za regionalni prijevoz.
Po njegovim riječima, uskoro će biti predstavljen prototip niskopodnog elektromotornog vlaka za zagrebački prigradsko-gradski prijevoz, a početkom sljedeće godine i prototip dizel-električnog vlaka za regionalni prijevoz.
70 posto domaćih komponenti
Predsjednik Uprave TŽV-a Gredelj Ivan Tolić kaže da je u izradi prototipa elektromotornog vlaka za regionalni promet preslikan poslovno tehnički model suradnje Gredelja i Končara u proizvodnji niskopodnih tramvaja. Istaknuo je da je u prototip ugrađeno 70 posto domaćih komponenti.
Predsjednik Uprave Končar Električnih vozila Ivan Bahun smatra da je proizvodnja vlaka primjer kako se u Hrvatskoj mogu razvijati moderni proizvodi.
Potrebe HŽ-a za novim vlakovima u narednim godinama „teške“ su nekoliko stotina milijuna eura, a Končar i Gredelj mogu te potrebe zadovoljiti, kazao je.