Na konferenciji će se govoriti o liderskim sposobnostima i komunikacijskom stilu žena te poslovnom odnosu s muškarcima.
Jedna od tema je i stakleni strop, o kojoj će govoriti Nataša Trojak: „Rasprava o tome da li stakleni strop postoji ili ne, bespotrebna je. Brojnim je istraživanjima dokazano da on postoji, a o razbijanju staklenog stropa može se čitati i na web stranicama američke vlade. Brojni znanstvenici bavili su se, i još uvijek se bave, uzrocima zbog kojih stakleni strop postoji. On predstavlja neformalne prepreke koje manjinama onemogućavaju napredovanje, odnosno situacije u kojima je napredovanje kvalificirane osobe u hijerarhiji onemogućeno zbog nekog oblika diskriminacije. Iako se pojam staklenog stropa odnosi na sve manjine, najčešće se veže uz žene.
Vrh je rezerviran za muškarce
Globalno bismo teško mogli tvrditi da žene predstavljaju manjinu, ali na višim razinama hijerarhije u poslovnim organizacijama takva je situacija česta. Uzroci zbog kojih stakleni strop postoji su brojni, od individualnih, preko organizacijskih, do društvenih i teško je izdvojiti samo jedan koji je dominantan. Istovremeno, suvremeni menadžment i teorije vodstva intenzivno se bave stilovima vođenja, koji se smatraju presudnima za uspjeh neke poslovne organizacije. Pri tome se često govori o tzv. muškom i ženskom stilu vođenja. Ženski stil vođenja češće je demokratski, ohrabruje participiranje zaposlenih, potiče samopouzdanje zaposlenih i otvoreno komunicira. Muški stil vođenja je češće direktivan i usmjeren na kontrolu. Za žene je važno da osiguraju svoja prava, da razbiju stakleni strop, bez da se bitno promijene, bez da bitno mijenjaju svoj stil vođenja. To ne isključuje osobni i profesionalni razvoj, ali traži da temelji ostanu netaknuti.“
Ženski altruistični kod
Direktorica tvrtke Filaks, Elvira Mlivić Budeš najavljuje: „Kako će najviše biti govora o liderskim sposobnostima žena i izazovima poslovnoj komunikaciji, važno je naglasiti da žene prirodno imaju kod altruizma, što znači da su nesebične, odgajateljice i fokusirane više na odnose u timu jer ih to pokreće. Muška tendencija je individualizam i društvena dominantnost u smislu prevlasti, dok je ženska tendencija usredotočenost na «druge» i odnose s njima. Sebična osoba može ići jedinim i relativno jednostavnim putem.
Ako se osoba brine samo o vlastitim potrebama i željama, vidi jasan smjer pred sobom, a odluke se jednostavno donose. Oni koji su motivirani osobnim postignućem i društvenom prevlašću možda vjeruju da brinu i o osjećajima i potrebama drugih, no oni uglavnom jednostavno nisu svjesni da ti osjećaji i potrebe postoje, te ih stoga nisu prisiljeni uzimati u obzir. Čak i kad su ih teoretski svjesni, ne doživljavaju ih na instinktivan način kao oni koji su po prirodi «empatičari», tj. ne poistovjećuju se sa željama i potrebama drugih. Žene su empatične po prirodi, tj. urođeno im je da se poistovjećuju s drugima.
Za to im ne treba dodatni napor. Žene se ne moraju koncentrirati na taj čin i nisu im potrebne dodatne «antene». Neprekidna bujica podataka pristiže od drugih i apsorbira se u čitavoj svojoj složenosti. Ženski je način obrade tih podataka da se reagira osjećajima kao i linearnom ili logičkom reakcijom. Sposobnost da se stavi u tuđu poziciju, tj. da uđe u «tuđu kožu», izrazita je ženska specijalnost. Razumijevajući kod nesebičnosti i poštovanjem njegovih principa kod žena potrošača, marketinški stručnjaci mogu održati brand u povoljnoj poziciji i u razdobljima niže potrošnje, agresivne aktivnosti konkurencije, te kad je inovacija na čekanju. Usklađenost sa ženskim sustavom uvjerenja daje korist gospodarskom subjektu, jer ženama ulijeva sigurnost da proizvod ili uslugu mogu preporučiti i drugim osobama.“
Detalje o konferenciji pogledajte na www.filaks.hr
