Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Kongresni gosti u prosjeku troše 150 – 200 posto više od ostalih

Kongresni turizam također je jedan od specifičnih oblika turističke djelatnosti koji u Hrvatskoj uzima sve više maha. Osim što kongresni turizam predstavlja izvrstan način promocije destinacije, jer se gosti u 40 posto slučajeva vraćaju u privatnom aranžmanu s obiteljima ili prijateljima, iznimna prednost ovog oblika turizma leži u povećanoj prosječnoj potrošnji gostiju koja iznosi 150 – 200 posto više od ostalih gostiju.

Kongresni turizam također je jedan od specifičnih oblika turističke djelatnosti koji u Hrvatskoj uzima sve više maha. Osim što kongresni turizam predstavlja izvrstan način promocije destinacije, jer se gosti u 40 posto slučajeva vraćaju u privatnom aranžmanu s obiteljima ili prijateljima, iznimna prednost ovog oblika turizma leži u povećanoj prosječnoj potrošnji gostiju koja iznosi 150 – 200 posto više od ostalih gostiju.

Hrvatska se svijetu odavno predstavila kao jedna od najpoželjnijih turističkih destinacija, a zahvaljujući očuvanoj prirodi, čistom moru i povijesnim znamenitostima iz godine u godinu postižu se sve bolji turistički rezultati. Prema najnovijim statističkim podacima za 2013. godinu, Hrvatska je još jednom uspjela oboriti rekorde u raznim sektorima turističke djelatnosti.

Kongresni turizam također je jedan od specifičnih oblika turističke djelatnosti koji u Hrvatskoj uzima sve više maha. Najistaknutiji gradovi u ovom segmentu turističke ponude su svakako Zagreb i Dubrovnik, dok se među regijama najviše ističe Istra. Osim što kongresni turizam predstavlja izvrstan način promocije destinacije, jer se gosti u 40 posto slučajeva vraćaju u privatnom aranžmanu s obiteljima ili prijateljima, iznimna prednost ovog oblika turizma leži u povećanoj prosječnoj potrošnji gostiju koja iznosi 150 – 200 posto više od ostalih gostiju.

Parametri uspješne kongresne ponude

Ne treba zanemariti niti činjenicu kako se zahvaljujući kongresima znatno produljuje turistička sezona, što istovremeno podrazumijeva i veće prihode u cjelokupnom turističkom utršku Republike Hrvatske. Primjerice, samo 2008. godine, koja je očito bila zlatna za hrvatski turizam, samo je promet od kongresnog turizma dosegnuo gotovo 270 milijuna kuna.

Prema statističkim podacima Hrvatske turističke zajednice u Hrvatskoj postoji ukupno 166 kongresnih centara, a najveći od njih nalaze se uglavnom u sklopu velikih hotela. Najveći broj poslovnih okupljanja tradicionalno organiziraju kompanije, a potom slijede udruge, javni sektor te Vladine institucije. Kako bi kongresna industrija bila što razvijenija i uspješnija, destinacije i organizatori poslovnih skupova trebaju zadovoljiti nekoliko parametara od kojih su najvažniji visokokvalitetni hotelski smještaj i ugostiteljska ponuda, sigurnost gostiju te pristupačnost destinacije.

Veliki hoteli i investicije ključni za razvoj poslovnog turizma

Uzimajući sve navedeno u obzir, ne čudi što se u Hrvatskoj sve više ulaže u obogaćivanje ponude za poslovne turiste, koja bi lako mogli postati čimbenik od strateškog značaja za hrvatski turizam. Predvodnici ovakvog trenda svakako su veliki hoteli, a samo se na području Dubrovačko-neretvanske županije u posljednje vrijeme realiziralo nekoliko značajnih investicija ovakve vrste. Iznimka nisu niti resorti, koji uz postojeće hotele i infrastrukturu dodatno ulažu u poboljšanje kongresne ponude.

Jedan od recentnijih primjera ovakvog pristupa je i novi dubrovački hotel u sklopu Importanne Resorta. Riječ je o Royal Princess Hotelu smještenom na Lapadu, investiciji vrijednoj oko 10 milijuna eura, a koji je specifičan po luksuznom smještaju (5*) i uspješnoj kongresnoj djelatnosti.

Velike svjetske kompanije i organizacije među najpoželjnijim gostima

Ukoliko se pogledaju kongresni gosti Royal Princess Hotela, odmah postaje uočljivo kako je riječ uglavnom o renomiranim svjetskim tvrtkama i organizacijama poput Microsofta, Siemensa, World Health Organisationa, Unicefa, Coca Cole, ali i velikim domaćim imenima poput Belupa, Hrvatske agencije za telekomunikacije, Hrvatskog nuklearnog društva i drugih.

Samo će se ove godine u ovom hotelu održati na deseci kongresa, među kojima su i oni Diora, Bayera, Interacta, Procter&Gamblea, Biokemijskog fakulteta, Abbotta, Unescoa i Agencije za mobilnost. Na temelju navedenog logično je za zaključiti kako će ovaj hotel kongresnom djelatnošću značajno produljiti sezonu i ostvariti veći profit, što je upravo jedan od najvećih potencijala kongresnog turizma. U prilog tome da se radi o poslovanju s vizijom govori i nagrada Zlatna kuna, kojom je Hrvatska gospodarska komora Royal Princess Hotelu odala priznanje za izvrsnost u poslovanju.

Strategija razvoja turizma do 2020.

Unatoč tome što su aspekti krize još uvijek prisutni u brojnim granama gospodarstva, među kojima ni kongresni turizam nije iznimka, ulaganja u kvalitetu usluga i obogaćivanje turističkog sadržaja do sada su se pokazali generatorima dobrih poslovnih rezultata. Pri tome bi svakako od koristi mogla biti i Strategija razvoja turizma do 2020., koja je donesena u travnju ove godine.

Strategija po pitanju kongresnog turizma kao glavnu barijeru njegovu rastu navodi nedostatak kongresne infrastrukture i još uvijek nekonkurentan sustav upravljanja i komercijalizacije proizvoda. Stoga je Vladinom strategijom predviđena i izgradnja barem dva kongresna centra vrijednosti oko 46 milijuna eura, a sve će to biti definirano Akcijskim planom koji bi trebao biti predstavljen tijekom iduće godine. Koliko će se točno ulagati, kojim tempom i u koje segmente ostaje tek za vidjeti, a krajnje je pitanje što će se od toga doista i realizirati.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.