Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Edukacija

Kriza, kriza, e pa šta je?!

Tvrtke bi se u razdoblju rasta trebale pripremati za vrijeme krize, a u krizi bi trebale i dalje voditi brigu o važnim vrijednostima tvrtke kako ne bi nagrizle jezgru poslovanja. Tvrtke u krizi često odustaju od svojih osnovnih načela, jer ne mogu predvidjeti kretanje tržišta niti naslutiti ponašanje potrošača.

Tvrtke bi se u razdoblju rasta trebale pripremati za vrijeme krize, a u krizi bi trebale i dalje voditi brigu o važnim vrijednostima tvrtke kako ne bi nagrizle jezgru poslovanja. Tvrtke u krizi često odustaju od svojih osnovnih načela, jer ne mogu predvidjeti kretanje tržišta niti naslutiti ponašanje potrošača.

Kriza na tržištu dovodi do neželjenih poslovnih obrata, a kaos ubrzava panično donošenje pogrešnih odluka iz pogrešnih razloga. Odluke menadžera u krizi često nisu rezultat promišljene i brižljivo planirane strategije, već posljedica priklanjanja taktici kratkoročnog rješavanja novonastalih problema. Tvrtke bi se u razdoblju rasta trebale pripremati za vrijeme krize, a u krizi bi trebale i dalje voditi brigu o važnim vrijednostima tvrtke kako ne bi nagrizle jezgru poslovanja. U turbulentnim vremenima treba paziti na udare s tržišta, ali i brzo iskorištavati iznenadne i neočekivane prilike.

Poslovanje danas zahtijeva i znanje i vještine, a sa sjetom se možemo sjetiti devedesetih godina prošlog stoljeća kada je za uspjeh trebalo zrnce sreće i dobar osjećaj.

Strategije i taktike koje su bile kreirane za rastuća tržišta ne mogu dobro funkcionirati i u razdoblju recesije. Što duže traje, kriza ima za posljedicu oprezno ponašanje kupaca koji pokušavaju pametno trošiti svoj budžet. Istovremeno, tvrtke u krizi često odustaju od svojih osnovnih načela, jer ne mogu predvidjeti kretanje tržišta niti naslutiti ponašanje potrošača. Upravo tada nastaje ubojita kombinacija tržišnih udara i nepostojanja odgovarajuće strategije.  Kriza u poslovnom svijetu uglavnom pokazuje koliko su reakcije menadžera uspješne, ili neuspješne. U praksi, ozbiljne greške menadžera nastaju pod utjecajem straha. Riječ je najčešće o smanjivanju troškova u segmentima koji su važni, otpuštanju najkvalitetnijih zaposlenika, smanjivanju svih rizika, štednji na inovacijama, kao i na razvoju proizvoda i usluga.

Što činiti, a što ne činiti?

• Vođenje u vremenu krize ne bi smjelo do kraja potkopati dugogodišnju strategiju razvoja tvrtke. Odmjereni i promišljeni postupci moraju zamijeniti brzo donošenje odluka vođeno strahom i panikom.

• Ulaganje u razvoj marketinške strategije nikada nije trošak, a najmanje u vremenu krize. Riječ je o kreiranju strategija kojima se upravlja potražnjom, dakle i ponašanjem kupaca. Kriza nikako ne bi smjela utjecati na godinama građeni odnos s potrošačima, atmosferu na prodajnom mjestu, ili osjećaj koji kupci imaju tijekom prodajnog razgovora.

• Smanjivanje broja članova prodajnog tima i smanjenje cijena dovodi do smanjenja prihoda, ali i zarade, što onemogućuje daljnji razvoj i oporavak tvrtke kada za to dođe vrijeme. Menadžeri tako često i svjesno ulaze u začarani krug. Primjerice, tvrtka Starbucks je razmatrala mogućnost smanjenja cijena. Kupcima bi osigurali popust od 10%, no to bi značilo da moraju prodati oko 50% više artikala kako bi ostvarili istu zaradu. Upravo iz tog razloga tvrtke moraju dobro promisliti što donosi smanjenje cijena i koji su im dugoročni ciljevi takve politike.

• Smanjivanje troškova povezanih s prodajom osjetit će se u kvaliteti usluge, a potrošači naslutiti rezanje troškova i neodovoljnu brigu o njima.  Uz agresivno ponašanje konkurencije, stvara se prilika da se obrate drugome kako bi zadovoljili svoje želje i potrebe.

• Smanjivanje ulaganja u edukaciju i motivaciju zaposlenika jedna je od najčešćih pogrešaka u vođenju.  U vremenu krize, zaposlenici trebaju podršku i osjećaj da jačanjem vještina mogu doprinijeti razvoju i povećanju prodaje.

Kada uzmemo u obzir sve navedeno, važno je još naglasiti da je prirodno da se tvrtke u krizi ponašaju nešto konzervativnije nego u vremenu rasta i razvoja. Međutim, ukoliko se ustraje na takvom ponašanju tvrtka mora znati da se neće moći oporaviti jednakom brzinom kao što će to učiniti nešto kreativniji i fleksibilniji konkurenti.

[email protected]

www.filaks.hr


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Ljudski resursi

Beznačajne sitnice, koju većina ignorira i dopušta da tijekom vremena izblijede, zapravo mogu biti jako važne u građenju karijere.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.