Poslovanje je segment koji traži konstantu prilagodbu i reakciju, a u suvremenom poslovnom okruženju, tradicionalne metode vođenja kompanije kakve smo dosad poznavali – više nisu dovoljne.
To znači da je došlo vrijeme za leadership 2.0 koji donosi nove pristupe i načine rješavanja izazova. Riječ je o konceptu koji obuhvaća moderne tehnike i strategije koje lideri moraju usvojiti kako bi učinkovito upravljali timovima, poticali inovacije te osigurali dugoročan uspjeh svojih organizacija.
Koji u ključni elementi leadershipa 2.0?
Emocionalna inteligencija
Emocionalna inteligencija uključuje sposobnost prepoznavanja, razumijevanja i upravljanja vlastitim emocijama, ali i emocijama drugih. Prema Danielu Golemanu, pioniru istraživanja emocionalne inteligencije, visoka razina EI ključna je za učinkovito liderstvo. Naime, lideri s visokim EI mogu bolje razumjeti svoje timove, izgraditi povjerenje i stvoriti pozitivno radno okruženje koje karakteriziraju empatija, samosvijest, samoregulacija, motivacija i socijalne vještine.
Digitalna pismenost
Moderni lideri moraju biti tehnološki pismeni i agilni, a to podrazumijeva razumijevanje novih tehnologija, digitalnih alata i platformi te sposobnost brzog prilagođavanja tehnološkim inovacijama. Isto tako, leadership 2.0. traži integraciju tehnologije u poslovne procese, poticanje digitalne transformacije i osiguravanje mogućnosti dodatnog digitalnog usavršavanja.
Brza reakcija
Brza reakcija podrazumijeva sposobnost ažurnog reagiranja na promjene i prilagođavanje novim okolnostima. Upravo je prilagodljivost ključna za opstanak i uspjeh u dinamičnom poslovnom okruženju, a lideri koji posjeduju tu vještinu i razumiju njezinu važnosti, imaju potencijal kreirati motivirajuće timove.
Kognitivna i kulturna raznolikost
Raznolikost u mišljenju i kulturnim pozadinama može donijeti nove perspektive i inovativna rješenja, a prema nekim istraživanjima, timovi s visokom razinom raznolikosti postižu bolje rezultate. To znači da lideri trebaju aktivno promovirati raznolikost unutar svojih timova, poticati inkluzivnu kulturu i osigurati da svi članovi tima imaju priliku doprinositi poslovanju.
Održivost i društvena odgovornost
U 21. stoljeću, lideri moraju uzeti u obzir ekološke i društvene aspekte poslovanja jer su održivost i društvena odgovornost važni za reputaciju i dugoročni uspjeh tvrtke. U praksi, lideri trebaju razviti strategije koje uključuju održive prakse, smanjenje negativnog utjecaja na okoliš i doprinos zajednici kroz implementaciju ekološki prihvatljivih tehnologija i transparentno izvještavanje o održivosti.
Kako razviti moderne vještine vođenja kompanije?
Kako navodi Harvard Business Review, lideri trebaju ulagati u svoje obrazovanje i profesionalni razvoj putem raznih tečajeva, seminara, mentorstva i pristupa relevantnim resursima jer osim obrazovanja, sudjelovanje u mentorstvu i izgradnja profesionalnih mreža omogućava razmjenu znanja, stjecanje novih perspektiva i podršku unutar industrije.
Također, važno je poticati kulturu inovacija unutar timova stvarajući okruženje koje prihvaća rizike i učenje, a redovito prikupljanje i primjena povratnih informacija od članova tima i drugih dionika može poboljšati liderske vještine i prilagoditi pristup – pri čemu su transparentna komunikacija i otvorenost prema povratnim informacijama ključne karike kontinuiranog rasta i razvoja.