Linda Poščić Borovac: Treba nam prilagođeno i ciljano znanje

Njihov core business samo je jedan dio priče i identiteta. Njihovo neumorno stvaralaštvo pod brandom Authentic & Certified by Crocon dio je tkiva ovog uspješnog poduzeća.

Na čelu je Linda Poščić Borovac s kojom imamo čast razgovarati.

2015. godine ste dobili prestižnu nagradu Stevie Award. Što vam ona danas znači?

Stevie Award jedna je od najvećih i najprestižnijih svjetskih nagrada u poslovnom svijetu, nagrada koja se dodjeljuje za „izvrsnost u poslu“, za  istaknuta postignuća i doprinose tvrtki i pojedinaca diljem svijeta. U konkurenciji je te godine bilo više od 1.300 poslovnih žena iz 26 zemalja svijeta, od Australije, Novog Zelanda, Kanade pa do europskih, azijskih i, naravno, najviše američkih priča, od liječnika, marketinških stručnjaka, tehnoloških tvrtki… Značaj nagrade je bio tim veći kad se uzme u obzir da se žiri sastojao isključivo od stručnjaka, žena predsjednica i vlasnica uspješnih svjetskih tvrtki čiji je nimalo lak zadatak bio iz velikog broja nominacija izabrati one najkvalitetnije, kojima smo, eto, i mi pripali, u dvije kategorije, i to jedini iz Europe.

Ovakva nagrada je tada, a i danas vrijedna potvrda da smo na pravom putu i dodatna motivacija da nastavimo unositi inovativnost u naš rad. Nagrada me je definitivno dovela do novih poznanstava, predivnih ljudi, do novih prilika, ideja, čak i do nominacije za Ženu godine 2016,…

Stevie je bio vjetar u leđa, dojmljiva činjenica da smo dobili nagradu koju su prije nas dobivale tvrtke kao što su Apple, IBM, You Tube, E-Bay, Michelin…

Steve je bio i poticaj da nastavimo dalje, pa smo za svoj projekt „Crocon Case – A business jungle survival kit“ osvojili ove godine i Platinastu Hermes nagradu za kreativnost u kategoriji Company Branding. Nagrada Hermes osnovana je 1994. godine, a iza njih stoji Association of Marketing and Communication Professionals (AMCP). S vremenom ovo je natjecanje postalo jedno od najvećih svoje vrste u svijetu. Ta međunarodna organizacija sastoji se od nekoliko tisuća marketinških, komunikacijskih, PR, medijskih i nezavisnih profesionalaca čiji je cilj pronaći i odati priznanja tvrtkama i pojedincima čiji talent nadilazi visoke standarde izvrsnosti i čiji rad služi kao mjerilo u toj industriji. Neki od dobitnika platinaste nagrade ove godine uključuju tvrtke Walt Disney, Harvard Business School, Hilton, Mercedes-Benz, National Geographic, PepsiCo, Yamaha, Raytheon i mnoge druge, pa zaista možemo reći da smo se našli u društvu koje pobuđuje strahopoštovanje.

A kao jedini dobitnik platinastog Hermesa iz Hrvatske iznimno smo ponosni što smo našu malu zemlju stavili na kreativnu mapu svijeta! Početkom ove godine (na osnovi istog projekta) uvršteni smo i u Stvaratelje za stoljeća, kao jedan od 40 laureata, između čak 491 predloženog kandidata iz 10 zemalja srednje i jugoistočne Europe, čiji je cilj „usmjeravanje pažnje šire javnosti na velike vizionare i lidere sutrašnjice čija su neustrašivost, rad, znanje, kreativnost i vrhunski rezultati temelj i glavni pokretač napretka zajednice u kojoj živimo te kreator razvojnih izazova za novo vrijeme.“

Je li se situacija vezana za DOP promijenila, kako u Hrvatskoj, tako i u svijetu, u odnosu na proteklih nekoliko godina? Ona je i dalje utkana u Vaše poslovanje.

Naravno da je DOP i dalje praksa koja prožima naše poslovanje i život općenito, no mi taj pojam volimo drugačije nazivati jer ga smatramo stanjem uma, filozofijom, a ne uvijek i samo projektom sa svojim početkom i završetkom. Oni koji su upoznati s našim načinom razmišljanja znaju na koliko različitih fronti živimo naš DOP. Od naše uporne borbe da podsjetimo na važnost i vratimo zaboravljene ljudske odnose i vrijednosti u poslu kroz naš kreativni brend, do nepokolebljive podrške udruzi Happy ThinGS Academy, pa do personaliziranih rođendanskih poklona, božićne tradicije „Pohvali svog kolegu“ ili jednostavne vedre jutarnje kave s tim istim kolegama – DOP je zaista nešto što živimo.

Kao tvrtka koja je vođena primjerom, a ne samo pričom, godinama činimo sve što je u našoj moći da kreiramo inspirirajuću atmosferu i pozitivnu, njegujuću okolinu, kako u uredu, tako i izvan njega. Kroz nažalost negativne trendove dehumanizacije posla i nestabilnih vremena u našem core businessu, ono što nas sve ove godine tjera dalje uvijek su posebni individualci i tvrtke koje dijele naše vrijednosti i naš duh. Jedna od tih tvrtki zasigurno je M.E.P., tvorac i izdavač godišnje knjige-planera „Učinkoviti menadžer i uspješan tim“, poznat kao „UM“. Bez sumnje najveći promotor prakse DOP-a u našoj zemlji, M.E.P. već 25 godina ističe onu „dobru Hrvatsku“, proslavivši upravo i srebrno izdanje UM-a, kao i još jedno izvanredno postignuće – veliku knjigu „Dobra Hrvatska“, prvu i jedinu takvu cjelovitu prezentaciju i priču o tvrtkama posvećenim zajednici i zaposlenicima.

Mi smo temi DOP-a, i našem stavu oko istoga posvetili i Kalendar 2019. koji će uskoro biti „izbačen“ u orbitu, i u kojem izražavamo tu našu filozofiju, jer dok NEKI TO NAZIVAJU „DOP“ (društveno odgovorno poslovanje), a MI TO ZOVEMO……dobrim osjećajem, NEKI VOLE REĆI „održivo poslovanje“, MI KAŽEMO …mala-velika radost, vrijednost koju živimo, provodimo i njegujemo, mnogi to nazivaju „trostruka bilanca (3P – profit, people, planet)“, a mi u isto vrijeme to nazivamo naš 3S (strast, sjaj, suosjećajnost) i DOP je u svakom slučaju kod nas osjećaj, dok je kod jako puno njih to nažalost još uvijek samo forma/image, nešto što sve više postaje „in“ („pa ga moramo imati“).

U svakom slučaju svaka izvrsna tvrtka zna da cilj njezinog putovanja treba biti „stvaranje smisla“, ostavljanje tragova,…a ne isključivo zarada. Zarada izvrsnim tvrtkama nije osnovni pokretač, najbolje tvrtke su usredotočene na svoju višu svrhu: dobrobit svojih klijenata i pozitivan utjecaj na njihov život.

Prije par godina imali ste simpatičnu ideju „Pohvali svog kolegu“. Je li ona još uvijek aktualna?

Naravno. I svake godine jedva čekamo to već „kultno“ Božićno priznanje, jer je sve luđe i zabavnije. Naime, „Pohvali svog kolegu“ je naša anonimna anketa za završenu godinu, jednostavna, pozitivna i motivirajuća za sve djelatnike tvrtke, i ima samo jedno pravilo, a to je ubaciti u „kutiju za pohvale“ najbolje moguće pohvale kolegama za njihov doprinos, kako rezultatu tvrtke, tako i stvaranju ugodnije radne atmosfere kroz tekuću godinu.

Zabavno je tako svakog prosinca ubacivati u „magičnu kutiju za pohvale“ papirić s opisom onog najboljeg što vidimo u kolegama (lošije karakteristike ili nečiji lošiji potezi se ionako odmah uočavaju i nastoje ispraviti). Ne kaže se uzalud: „Nagrađeno ponašanje je ponašanje koje se ponavlja“. Stoga svi nekako jedva čekamo taj trenutak pred odlazak na božićni ručak, kada slijedi izvlačenje naših pohvala i čitanje istih pred svima, i zaista nam pritom ne nedostaje duhovitih komentara niti zabave, kao ni svakojakih šaljivih, kreativnih poklona. To naše druženje u pozitivnom tonu izvrstan je zaključak godine te vrijedna motivacija za sljedeću.

Pohvala u svakom slučaju obogaćuje odnose i čini nas sretnima. Trebamo je širiti posvuda. Dokazano je da osmijeh oslobađa endorfine, što jača imunitet i čini nas sretnima. Kao da smo bili u salonu ljepote.

Članica ste jedne zanimljive akademije. Što je Happy Things academy?

Jedan sam od osnivača i član Udruge Happy ThinGS Academy u Rijeci. Danas, nakon četiri godine od osnutka uspješno vodimo razne programe kao što su ljetni tečaj glume, cjelogodišnja škola glume, dramska rekreacija za odrasle, filmski laboratorij za mlade. Stvaramo predstave za djecu i odrasle i još uvijek nekako razmišljamo o dodatnom programu glume za penziće.

Misija je Udruge promicanje dramskog i scenskog stvaralaštva za djecu, mlade, odrasle i starije u našem gradu. Stvaranje jednog sretnog okruženja. Možda bi našu misiju mogli sažeti u izreku „Happiness is the new rich. Inner peace is the new success. Health is the new wealth. Kindness is the new cool.“

U našem se sustavu obrazovanja vjeruje da je dobro do neke 25. godine „ubiti“ se znanjem i hrpom nepotrebnih informacija/podataka jer će nam to osigurati učinkovito djelovanje za sljedećih 30-tak godina???! Treba nam prilagođeno i ciljano znanje, ne općenito i široko. Obrazovanje ne bi smjelo biti punjenje dječjih glava činjenicama, nego emocionalno, osobno, fokusirano, i trebalo bi biti zabavno, zanimljivo, jednostavno, predano… Tako se najbolje uči i pamti.

Djecu treba učiti vrijednostima nadmetanja, jednako kao i radosti pobjeđivanja te potrebi da poraze prihvaćaju mirno i bez gorčine. Treba ih motivirati naizmjence ih grleći i argumentirano kritizirajući, naposljetku i nadzirati ih treba kako bismo bili sigurni da idu pravim putem.

Nažalost, često se kasnije pokaže da diploma fakulteta ne jamči kvalitetu koja će se pokazati u svakodnevnom poslu. Razni dugački životopisi, diplome iz kojekakvih područja, često u poslu dokažu da donositelji istih nisu spremni i sposobni usredotočiti se na obavljanje bilo kojeg konkretnog posla, a još su pritom lišeni i strasti za istim.

Stoga djecu treba učiti da stave naglasak na izgradnju života, a ne karijere, da pronađu svoje najbolje uloge i vještine, i da budu dosljedni u onome što jesu i tko su. Jedino tako se mijenjaju pravila igre i stvaraju nove vrijednosti. Jedino tako se odbija sudjelovati u bilo kakvoj igri imitacije, kopiranja, uspoređivanja, očajavanja, odustajanja. To ja zovem strast! Bez nje ništa drugo neće biti dovoljno!

Ovim putem vas pozivamo na premijeru filmova Udruge Happy ThinGS Academy 14.12.2018. od 18:00 sati u kino Sloboda Lovran, Trg slobode 11, 51415 Lovran. Što trebate ponijeti? Samo osmijeh i dobru volju. Plus 35 kuna za ulaznicu, uz koju dobivate i poklon.

Podijeli

Odgovori

Top