S lipnjem se počelo i ozbiljnije gledati prema ljetnim mjesecima i dolasku stranih gostiju. Za Hrvatsku, čiji je izvozno orijentirani turizam najvažniji upravo ljeti, lipanjski podaci ulijevaju umjereni optimizam.
Povratak Hrvata na Jadran
Domaći turisti ipak su počeli dolaziti na Jadran. Lipanj ove godine donosi bolje brojke čak i u odnosu na prošlu sezonu. Stranih je noćenja 6,4 milijuna, što je broj na razini prošle godine. Zanimljivo je da se turisti u Hrvatskoj ponašaju suprotno svjetskim trendovima – dolazi ih manje, ali oni koji se odluče na ostanak, ostaju dulje nego prije.
Uspješna promidžba
Ministar Bajs istaknuo je da osim tradicionalno najlojalnijih gostiju, Nijemaca i Austrijanaca, čiji je postotak noćenja skočio za 21 posto, te Poljaka, čija su noćenja također porasla za 22 posto, posebno veseli iznimno dobar odaziv zemalja istočne Europe. To su zemlje u kojima je ciljana promidžba Hrvatske kao ljetne destinacije bila najjača, i povećanje broja dolazaka Ukrajinaca za 17 posto, Rumunja za 11 posto, Bugara za osam posto te Crnogoraca za pet posto pokazuje da akcija ima pozitivan odjek.
Recesija Mađare i Čehe zadržala kod kuće
Ove godine manje nas posjećuju Rusi, Mađari, Šveđani i Česi. Razloge slabijeg odziva tih turista treba tražiti ponajprije u njihovim ekonomijama. Gospodarsko opterećenje devalvacijom nacionalnih valuta utjecalo je i na spremnost građana tih zemalja da se odluče na godišnje odmore.
– Ne trebamo biti optimistični i očekivati bilo kakve pluseve na kraju turističke sezone 2009. – rekao je Bajs i dodao da konkurentske zemlje imaju mnogo većih problema što se sezone tiče, te da Hrvatska u srpanj ipak ulazi s manje glavobolje.
Dohodovni minus od turizma za sada je 4,4 posto, što se može objasniti povećanjem razine usluga u hotelskom smještaju, u koji je prošle godine uloženo 5,5 milijardi kuna.
[infopunkt 764 2]