Francuska objavila rat piratstvu i uvodi harač na klikove!
U svom nedavnom obraćanju članovima francuske glazbene i izdavačke industrije Sarkozy naglašava kako navedene kompanije plaćaju porez samo u zemljama gdje im je sjedište uprave locirano no usprkos tome čine relevantan udio na francuskom marketinškom tržištu. Objašnjava kako takva „porezna olakšica” olakšava stranim kompanijama poslovanje te samim time narušava konkurentnost portala i tražilica lociranih u Francuskoj.
Sarkozy najavljuje i pokretanje istrage glede Googleova pridržavanja pravila monopola u online marketingu, te najavljuje kako će se od sada svi online oglašivači tretirati jednako.
Teenage vaučeri za download
Kako sam Sarkozy navodi, ponukan drastičnim padom prodaje CD-a i svjestan piratstva najavljuje novi prijedlog zakona kojim bi se do sredine 2010 uveli tzv. teenagerski vaučeri. Funkcija dotičnih vaučera (bonova) bila bi sustavno pračenje te na taj način i ograničenje piratstva, financirala bi ih Vlada a godišnje bi teenageri u Francuskoj mogli potrošiti €200 na downloadanje muzike, a sve nakon više od toga prisiljeni su samostalno financirati.
Sarkozy tvrdi kako je primarna funkcija takve reforme osvijestiti mlađe generacije kako se za autorske sadržaje mora plaćati naknada jer oni, pojašnjava, žive u uvjerenju da je sav online sadržaj besplatan.
Microsoft i Yahoo su sljedeći?
Inače je namet na prihod od online marketinga posljednji u nizu pokušaja Francuske da kontrolira internet koji je u toj zemlji svjedočio nekim od najstrožih svjetskih antipiratskih zakona.
Osim Googlea novim porezom ciljaju i na ostale online gigante poput Microsofta i Yahoo!-a bez obzira imaju li svoje urede u Francuskoj. Tako bi prihvačanjem ovog zakona navedene kompanije plaćale porez svaki put kada bi online korisnici u Francuskoj kliknli na reklamni banner ili sponzoriran link.