Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Makroekonomija: potrošnja porasla 2,7 posto, iznad očekivanja

Premda se idućih mjeseci može očekivati daljnji rast potrošnje, zahvaljujući turističkoj sezoni, njezin oporavak ne očekuje se tako skoro zbog slabosti tržišta rada i stagnacije plaća.

Premda se idućih mjeseci može očekivati daljnji rast potrošnje, zahvaljujući turističkoj sezoni, njezin oporavak ne očekuje se tako skoro zbog slabosti tržišta rada i stagnacije plaća.

U lipnju je u Hrvatskoj promet u trgovini na malo porastao 2,7 posto na godišnjoj razini, što je drugi mjesec zaredom kako raste, i to više od očekivanja.

Državni zavod za statistiku objavio je danas prvu procjenu prema kojoj je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u lipnju, prema kalendarski prilagođenim podacima, nominalno porastao 4,6 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, dok je realno ojačao 2,7 posto. To je znatno bolji podatak nego što se očekivalo. Četiri makroekonomista, koja su sudjelovala u anketi Hine, u prosjeku su očekivala rast potrošnje u lipnju u odnosu na isti lanjski mjesec za 0,3 posto. Pritom je njih troje očekivalo rast do 0,6 posto, dok je jedan očekivao pad od 0,5 posto.

Promet u trgovini na malo neprestano je padao od ožujka prošle godine, da bi u svibnju neočekivano porastao za 1,1 posto, dok se u lipnju rast dodatno ubrzao. „Očekivali smo rast potrošnje, no ipak je veći nego što smo procjenjivali. Pozitivno je na potrošnju djelovao rast broja dolazaka i noćenja turista u lipnju, a povoljnijim trendovima u maloprodaji doprinosi i usporavanje rasta potrošačkih cijena“, kaže Zdeslav Šantić, glavni ekonomist Splitske banke.

Rastu prometa u trgovini na malo pridonijela je i niska baza, s obzirom da je od ožujka prošle godine potrošnja neprestano padala. Zahvaljujući rastu u svibnju i lipnju, potrošnja bi u drugom tromjesečju, nakon drugo vremena, konačno mogla pozitivno utjecati na bruto domaći proizvod.
Premda se idućih mjeseci može očekivati daljnji rast potrošnje, zahvaljujući turističkoj sezoni, njezin oporavak ne očekuje se tako skoro zbog slabosti tržišta rada i stagnacije plaća. „Moramo biti svjesni da oporavak prometa u maloprodaji još nije na vidiku, jer nastavit će se povećanje nezaposlenosti, a još uvijek je nizak optimizam potrošača, dok se kućanstva i dalje razdužuju. Stoga osjetniji oporavak prometa u maloprodaji očekujemo tek kad nastupe nešto povoljniji trendovi na tržištu rada“, zaključuje Šantić.
Detaljnije izvješće o prometu u trgovini na malo bit će objavljeno idućega tjedna.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.