Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Maniri koje će cijeniti vaš poslovni partner

Nije riječ o postavljanju pravila ili govorenju ljudima što da rade ili ne rade, već je riječ o osiguravanju nekih osnovnih socijalnih udobnosti.

Nije riječ o postavljanju pravila ili govorenju ljudima što da rade ili ne rade, već je riječ o osiguravanju nekih osnovnih socijalnih udobnosti.

Ljubaznost i maniri su još uvijek posebno bitni u poslovanju. Pravila koja su socijalno ili moralno propisana možda se čine nametljivima vašem osjećaju individualnosti i slobodi ali su svejedno neizostavan sastojak uspješnog poduzetnika. Nove komunikacijske platforme kao što je Facebook i Linked In su zamaglile linije granice prikladnosti, a mi smo ostali pitajući se kako ćemo se kretati na tom ne iscrtanom društvenom teritoriju.

Riječ etiketa možda zvuči grubo, dosadno i pretenciozno ali uloga etiketiranja je u suštini u tome da čini ljude da se osjećaju bolje. Nije riječ o postavljanju pravila ili govorenju ljudima što da rade ili ne rade, već je riječ o osiguravanju nekih osnovnih socijalnih udobnosti. Koncept etikete je bitan pogotovo sada i posebno u poslovanju. Inc. nam donosi nekoliko najvažnijih pravila poslovnih etiketa…

1. Pošaljite poruku zahvale

Ako imate intervju za posao, ako ste u posjetu klijentu ili upoznajete nove poslovne partnere, a osobito ako želite posao, novi ugovor ili partnera – odvojite vremena za napisati poruku zahvale. Čim to napravite, razlikovati ćete se od drugih što će se pozitivno odraziti i na vaše poduzeće. Hvalevrijedna navika ostavljanja poruka zahvalnosti nikada nije trebala nestati iz poslovnog svijeta jer ona predstavlja siguran način za uspostavljanje dobrih odnosa sa kolegama ili partnerima. Zato ne zaboravite osnovni čin prislanjanja olovke na prazan papir i pisanje poruke. Sigurno ćete ostaviti trajan impresivan dojam.

2. Pamtite imena

Podjednako važno je znati imena svojih zaposlenika kao i razvijati odnose s klijentima, dobavljačima i menadžmentom. Doprite do ljudi u vašoj firmi bez obzira na njihove uloge i dajte priznanje onom što čine. Previše vremena sigurno trošite gledajući stalno prema naprijed, pokušavajući konstantno nekoga impresionirati i nešto ostvariti, što nije loše. Ali ponekad zastanite i pogledajte iza sebe i dajte priznanje i upoznajte sve ljude koji naporno rade u vašoj sjeni kako bi vaše poslovanje teklo glatko.

3. Pravilo “Lift”

Prilikom susreta s klijentima ili potencijalnim poslovnim partnerima nemojte razgovarati o dojmovima koje ste stekli na sastanku sa svojim kolegama sve dok dizalo ne dosegne prizemlje i vi ne zakoračite izvan zgrade. Ovo pravilo vrijedi čak i ako ste jedini u liftu.

Možete to nazvati praznovjerjem ili samo pristojnošću ali nemojte riskirati svoju reputaciju secirajući razgovor koji ste vodili prije par minuta, dok još niste na “sigurnoj udaljenosti”.

4. Usredotočite se na lice, a ne na ekran

Danas je teško biti ne ometan u poslu. Pored mnoštva uređaja koji okupiraju i zauzimaju pažnju, E-mail, telefon koji stalno zvoni, fax, i svi i dalje mislimo da ćemo do osjećaja učinkovitosti i produktivnosti doći multitaskingom. Ali to nije istina. Stoga, kada ste na sastanku ili slušate nekoga kako govori, isključite telefon, ne provjeravajte e-mail poštu već obratite pozornost i budite prisutni.

5. Ne sudite

Svi imamo svoje mane kao i prostora za poboljšanje. Jedan od najvažnijih dijelova modernog etiketiranja današnjice je – ne kritizirati druge. Možda se nećete slagati s time kako druga osoba rješava specifičnu situaciju ali izdignite se iznad toga i priznajte da se svatko trudi na svoj način, najviše što može i pri tome pokušava biti najbolji. Nije vaša dužnost suditi drugima na temelju onoga što vi smatrate ispravnim. Vi ste odgovorni samo za sebe.


Napisao

Pročitajte još:

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komentari

'Recite nam nešto o sebi' je pitanje koje nećete moći izbjeći ni na jednom intervjuu za posao.

Komunikacija

Konflikti su više nego samo nesporazumi, naime kod konflikata pojedinci osjećaju prijetnju sebi, te stoga ne možemo misliti kako će nestati sami od sebe.

Komentari

Viliam Prodan, uspješni poduzetnik, jedan je od naših najboljih rally vozača i višestruki rally prvak Hrvatske.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.