Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

MasterIndex: gotovo dva puta češće se putuje iz zabave nego poslovno

Hrvati gotovo dva puta češće putuju radi razonode nego poslovno. Prosječni sudionik istraživanja MasterIndex kompanije Mastercard® je radi odmora putovao 4,4 puta u prošlih 12 mjeseci, dok je na poslovnom putovanju bio 2,2 puta. Oko dvije trećine svih putovanja odnose se na ona unutar Hrvatske, dok su putovanja izvan Eurozone rijetka (11 posto). Općenito, 52 posto ispitanika je putovalo u inozemstvo radi razonode u proteklih 12 mjeseci. Najviše putuju ispitanici s višim stupnjem obrazovanja te ispitanici s većim primanjima.

Čak 65% putovanja radi razonode odnosi se na ona unutar Hrvatske, na Eurozonu otpada 23%, dok se preostalih 12% odnosi na destinacije poput Moskve i New Yorka. Kod poslovnih putovanja situacija je slična – 65% takvih putovanja se odnosi na Hrvatsku, a 25% na Eurozonu. Ispitanici najčešće posjećuju destinacije u blizini – Ljubljanu, Sarajevo, Beč, Budimpeštu, München, Beograd i Rim, dok putovanja izvan Europe nisu česta.

Manja potrošnja na putovanjima

Kad je riječ o potrošnji na inozemnim putovanjima radi razonode, prosječan trošak se smanjio u odnosu na listopad 2015. – s 5.764 kn na 4.955 kn. Ipak, nešto više troše ispitanici stariji od 30 godina, više razine obrazovanja i oni iz Zagreba, sjeverne Hrvatske i Slavonije. Tako ih je 5% na putovanje potrošilo između 5.000 i 10.000 kn, a više od 10.000 kn potrošilo je tek 3% ispitanika.

Ispitanici podjednako koriste kartice i gotovinu za shopping i plaćanje smještaja u inozemstvu, karticama se češće plaćaju zrakoplovne karte, dok se za ostale troškove u većem broju slučajeva koristi gotovina.

Udio onih koji prije putovanja kupuju stranu valutu u Hrvatskoj se smanjio u odnosu na listopad 2015. – s 45 na 42 posto za one koji to čine u bankama te s 29 na 26 posto za kupnju u mjenjačnicama. Istovremeno, uporaba kartica doživjela je porast u usporedbi s listopadom 2015: s 13 na 15 posto ispitanika koji ne kupuju stranu valutu unaprijed, nego u inozemstvu koriste kartice. To najčešće čine ispitanici većih primanja, oni iz Zagreba te upravo korisnici Mastercard kartica. Većina ispitanika (85 posto) prepoznaje prednosti široke prihvaćenosti Mastercard kartica, a gotovo ih polovica (48%) kao pogodnost ističe i povoljan tečaj pri plaćanju u inozemstvu. Među prednostima ispitanici navode i dobru zaštitu protiv zloporabe (52 posto) te odsustvo naknada za plaćanje (42 posto) što su značajno bolji rezultati od onih konkurentskih kartica.

Općenito, u inozemstvu oko trećine ispitanika plaća karticama, i to najčešće oni iznad 40 godina, s iznadprosječnim primanjima. Njima plaćaju u prosjeku 40 posto kupnji, za razliku od 30 posto u listopadu 2015. Istovremeno, 10 posto njih gotovo sve kupnje u inozemstvu plaća karticom.

Kao motivatore za češće korištenje kartica u inozemstvu ispitanici navode niže naknade, povoljnije osiguranje od bilo kakvog rizika ili prijevara te transparentan uvid u potrošnju. S druge strane, glavni razlozi nekorištenja  kartica u inozemstvu su navika plaćanja gotovinom ili zabrinutost da se ne potroši više nego što se planiralo.

39% ispitanika putuje u inozemstvo ove zime

U inozemstvu nadolazeće zimske praznike planira provesti 39 posto ispitanika, a taj se broj nije mijenjao od listopada 2015. Među njima je najviše onih koji planiraju adventska putovanja (55 posto), zatim novogodišnja putovanja (25 posto) te odlazak na skijanje (22 posto). Ispitanicima između 18 i 29 godina najzanimljivija su adventska i novogodišnja putovanja, dok se za skijanje najčešće odlučuju oni u dobi između 40 i 49 godina. Putovanja u druge europske zemlje, nevezana za advent ili doček nove godine, najprivlačnija su ispitanicima između 50 i 55 godina.

Prilikom rezervacije smještaja, čak 60 posto ispitanika koji planiraju putovanje rezervaciju smještaja će izvršiti online preko stranica za rezervacije ili stranica turističkih agencija, za razliku od 47 posto u listopadu 2015. Dodatnih 20 posto njih rezervirat će smještaj izravno na stranici objekta u kojem planira odsjesti. Putovanje će gotovinom platiti 35 posto ovih ispitanika, u usporedbi s 41 posto 2015. Istovremeno, trend rasta korištenja debitnih kartica među ispitanicima koji planiraju putovati u inozemstvo raste – s 21 posto ispitanika 2015. na današnjih 25 posto.

Mobilno plaćanje potiče porast prodaje putovanja

Inače, prema studiji globalnih trendova u turizmu za ovu, iduću i nadolazeće godine, koju su predstavili konzultantska kuća Euromonitor International i burza WTM[1], ove godine se u svijetu iznova očekuju rekordne turističke brojke, s porastom dolazaka turista od oko 4 posto, na više od 1,2 milijarde. Porast broja turista donosi i porast prodaje putovanja, koja bi do 2020. mogla dosegnuti 2,5 bilijuna američkih dolara, dok je u prošloj godini iznosila oko 2,1 bilijun, a u ovoj se predviđa da će biti 2,2-2,3 bilijuna dolara. Takav porast očekuje se, tvrde autori studije, najviše zbog usvajanja novih poslovnih modela temeljenih na novim tehnologijama, među kojima su najvažnije online i mobilne platforme, pogotovo mobilno plaćanje. Važnost online alata u segmentu putovanja i turizma predviđa i istraživanje Passport Travel in Croatia koje je proveo Euromonitor International[2].

„Prema nekim procjenama, korisnici pametnih telefona i tableta će do 2019. godišnje stvarati gotovo 200 milijardi mobilnih transakcija. Mogućnosti koje nude pametni telefoni, u kombinaciji s najnovijim standardima platnih terminala postavljenih u posljednje četiri godine u Europi, vode prema budućnosti u kojoj će svugdje biti dostupna plaćanja pametnim telefonima“, naglasila je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj. „Tehnološka revolucija promijenila je način na koji živimo, donosimo odluku o kupnji, ali i plaćamo. Korisnici se odlučuju za bezgotovinske načine plaćanje jer su praktičniji, brži i sigurniji od držanja gotovog novca, a primjeri modernih tehnoloških rješenja su autorizacija plaćanja otiskom prsta, glasom ili sad iznimno popularnim selfijem. Upravo su inovacije poput ovih ono što je obilježilo 50 godina postojanja kompanije Mastercard.“

Inače, Hrvatsku je do kraja kolovoza 2016. posjetilo 12,3 milijuna turista[3], od čega 11,1 milijun stranih, što je ukupno 7,1 posto više turista nego u istom razdoblju 2015. Najviše je bilo Nijemaca (16,1 posto), Slovenaca (9,8 posto), Austrijanaca (8,8 posto) i Talijana (8,6 posto), s najvećim brojem noćenja ostvarenih u privatnom smještaju (48 posto), nakon čega slijede hoteli i kampovi s po 23 posto, dok su hosteli privukli 1 posto ukupnih noćenja.

„Mastercard već godinama koristi svoju globalnu i regionalnu mrežu za promociju Hrvatske kao turističke destinacije. Boravak turistima nastojimo učiniti ugodnijim putem brojnih pogodnosti koje smo korisnicima Mastercard kartica osigurali u nizu hotela, hostela, klubova, restorana i barova duž obale i u kontinentalnoj Hrvatskoj, a tijekom zimskih mjeseci i u europskim skijalištima. Cjelovit popis mogućnosti dostupan je na mastercard.hr“, rekla je Helena Trajkovski, direktorica marketinga za Hrvatsku i Sloveniju u kompaniji Mastercard.

Kartice su omiljeno sredstvo plaćanja u Hrvatskoj

Inače, istraživanje MasterIndex je pokazalo da su kartice s omiljeno sredstvo plaćanja (95% korisnika kartica ih redovito koristi na prodajnim mjestima), da je kupnja online dalje navika većine korisnika kartica (81% nas kupuje na internetu), da sve više postajemo svjesni prednosti beskontaktnog plaćanja (53% korisnika koristilo je ovu praktičnu vrstu plaćanja) te da raste popularnost mobilnog plaćanja (kupnju putem mobilnog telefona uz plaćanje karticom koristi 22% korisnika kreditnih kartica ili onih s odgodom plaćanja).

[1] Izvor: Ministarstvo turizma Republike Hrvatske, http://www.mint.hr/default.aspx?id=36775

[2] Izvor: Euromonitor, http://www.euromonitor.com/travel-in-croatia/report

[3] Izvor: Ministarstvo turizma Republike Hrvatske, http://www.mint.hr/UserDocsImages/161011_stat_kolovoz.pdf


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.