Temeljem analize prošlogodišnjeg turističkog prometa i podataka iz ankete koju je Ministarstvo turizma provelo među 38 najvećih turističkih tvrtki u svim primorskim županijama te gradu Zagrebu, a koje u svom sastavu imaju hotele, turistička naselja i kampove, od travnja do lipnja ove godine u Hrvatskoj se očekuju pozitivni rezultati turističkog prometa. Anketirane tvrtke u predsezoni predviđaju oko šest posto više dolazaka turista, koji bi trebali ostvariti oko 4,5 posto više noćenja u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, navodi se u priopćenju Ministarstva.
Po podacima iz ankete, turistički promet u travnju trebao bi biti na prošlogodišnjoj razini, dok bi svibanj mogao biti bitno bolji, jer se u tom mjesecu očekuju dvoznamenkasti postoci porasta turističkog prometa.
Prema trenutnim najavama, lipanj bi mogao biti otprilike na prošlogodišnjoj razini, ali s obzirom da su rezervacije još u tijeku i da je u tom mjesecu nekoliko praznika i blagdana, iz Ministarstva ističu da ima razloga za optimizam i ostvarenje dobrih rezultata.
Napominju pritom i kako se odmor u predsezoni najčešće ne planira znatno ranije te se u skladu s tržišnim trendovima odluke o odlasku na odmor u tom razdoblju najčešće donose u posljednjem trenutku i neposredno prije samog odlaska.
Kada je riječ o očekivanim rezultatima turističkog prometa u razdoblju nadolazećih uskrsnih praznika njih, kako kažu, neće biti moguće uspoređivati s prošlogodišnjim jer je ove godine blagdan Uskrsa kalendarski puno ranije u odnosu na prošlu godinu kada je bio krajem travnja te su ga turisti nerijetko spajali s praznikom 1. svibnja.
Ako se ovogodišnji uskrsni vikend usporedi s istim vikendom 2009., kada je taj blagdan bio u sličnom terminu kao ove godine, prema trenutnim najavama i uz povoljne vremenske uvjete mogu se očekivati puno bolji rezultati nego tada, ističu iz Ministarstva.
Dodaju da njihovom anketom nisu obuhvaćene procjene sustava turističkih zajednica vezane uz dolazak domaćih turista u vlastite kuće za odmor (nekomercijalne objekte) duž Jadrana, kao i da bi sve navedeno moglo značiti kvalitetnu predsezonu u turističkim mjestima koju je, naravno, potrebno i što temeljitije i uspješnije odraditi.
HINA