Iako su kompanije poput Facebooka i Tesla Motorsa nastale na osnovu ideja za genijalne proizvode, menadžeri tih kompanija za svoje rezultate mogu zahvaliti inspiraciji svojih zaposlenih.
Kako bi godinama ostao na vrhu, menadžment tih kompanija mora poticati kulturu učenja u svojoj kompaniji. Ovo je pet načina.
1. Stvorite kulturu postavljanja pitanja
Koliko puta ste pitali svoje ljude u timu ima li pitanja i nitko od njih nije digao ruku? Menadžeri koji održavaju kulturu postavljanja pitanja imaju dobre osnove za rast svoje kompanije. Da Elon Musk nije stalno sebi postavljao pitanja kako i zašto kompanija ne bi bila jedna od najinovativnijih na svijetu, već samo još jedna auto kompanija u nizu.
Važno je da vaši zaposleni pitaju: “Kako to radimo?”, “Zašto to radimo?”, “Koliko nas to košta?”. Kada su ohrabreni da pitaju takva pitanja, osjećat će se više uključeni u poslovanje kompanije, a samim tim i emotivnije vezani za kompaniju, a usput će kada znaju kako i zašto se nešto radi, lakše moći sami dati kvalitetne prijedloge.
2. Budite otvoreni za promjene
Kako bi kvalitetne ideje mogle uopće biti kreirane i implementirane, važno je da zaposleni imaju osjećaj da su menadžeri otvoreni za promjene. Uzmimo za primjer Netflix, Reed Hastings je posao započeo tako da je slao DVD-ove video sadržaja svojim korisnicima na adresu i bio je dosta uspješan u tome.
Kako je DVD polako nestajao s tržišta, Reed i njegovi ljudi su kompletno napustili tu tehnologiju i prvi krenuli sa streamom svog sadržaja online. Iako je kompanija kompletno zaokrenula svoj biznis model, ta promjena im je donijela eksponencijalan rast do te mjere da postoji planetarno popularna fraza “Netflix & chill”.
3. Motivirajte svoje zaposlene da uče
Već je uobičajena praksa da kompanije motiviraju svoje zaposlene da uče i rade na svojim vještinama, ali koliko njih u praksi to zapravo i radi? Google, na primjer, dozvoljava svojim zaposlenima da 20 % svog vremena u tjednu provedu učeći. Motiviranje zaposlenih da rade na sebi nakon radnog vremena i nije neka pohvala.
Istina, oni najambiciozniji će to svakako i sami raditi, ali izdvajati vrijeme u radnom danu kako bi učili i radili na sebi, bez obzira na to što će rješavanje zadataka možda i trpjeti – to bi se već smatralo ozbiljnom kulturom učenja.
4. Vodite se strašću
Nikome nije drago kad njegov šef apsolutno ne mari za projekt i samo gleda projekte/zaposlene kroz uloženo/zarađeno. Ako promatrate javne nastupe Marka Zuckerberga, možete uočiti da svaki put kada priča o projektu ili ideji na kojoj Facebook radi, da je jako uzbuđen oko toga.
Strast koju on pokazuje motivira zaposlene, ali i investitore da se više angažiraju oko svojih ciljeva. Ne sramite se pokazati strast i budete uzbuđeni i optimistični oko projekata na kojim radite.
5. Vodite se primjerom
Ranije ove godine, Tesla je imao problema sa sigurnošću u jednoj od svojih tvornica. Umjesto da pošalje empatični kružni mail, Elon Musk je obavijestio svoje zaposlene da sve probleme koje uoče od sada mogu slati direktno na njegov e-mail.
Također, obavezao se da će posjetiti sve Tesline tvornice kako bi pogledao koje se sigurnosne mjere poduzimaju. Svojim primjerom je pokazao da je spreman izaći s njima na teren i uvjeriti se da se stvari mijenjaju. To su odlike pravog vođe.