Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Na hranu i piće Hrvati u prosjeku potroše 1.900 kuna mjesečno

Kada se promatra prodaja proizvoda svakodnevne potrošnje Konzum je, i dalje, apsolutni lider u spontanoj (oko 4/5 ispitanih) i ukupnoj poznatosti ( 97%) trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, pokazalo je najnovije istraživanje GfK.

Kada se promatra prodaja proizvoda svakodnevne potrošnje Konzum je, i dalje, apsolutni lider u spontanoj (oko 4/5 ispitanih) i ukupnoj poznatosti ( 97%) trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, pokazalo je najnovije istraživanje GfK.

Značajnu ukupnu poznatost, od preko 90%, imaju još Kaufland, Lidl, Plodine i Getro, a pri  vrhu slijede još Mercator, Interspar i DM.

Promatrano po (subjektivnoj procjeni ispitanika) učestalosti odlazaka u kupovinu u neki  lanac, u zadnja 3 mjeseca prošle godine, potrošači također na prvo mjesto stavljaju Konzum  (66%) a prvih pet lanaca čine  još Lidl, Kaufland, Plodine i DM  (između 31% i 47%).

Osobna ocjena količine novca potrošenog u trgovačkim lancima  na vodeće pozicije stavlja: Konzum, Kaufland, Lidl i Plodine. U Konzumu je oko 30% kupaca ostavilo najviše novca kao prvom izboru trgovine i još oko  20% kao trgovini drugog izbora.

Promatra li se količina potrošenog novca po formatima trgovina proizlazi da su hipermarketi – najpopularniji oblik trgovine, i odmah zatim su supermarketi. U odnosu na prethodnu godinu zapažen  je rast  potrošnje kod hipermarketa (oko 8%) a manji pad imaju supermarketi, dok  male trgovine stagniraju ( na oko 15% udjela).

Osnovni razlozi zbog kojih se najviše novca potroši u određenoj trgovini svode se  na:  blizina stanovanju ili poslu (preko 55%), te širinu ponuđenog asortimana i prihvatljive cijene (svaki po 35%). Važnost i zadovoljstvo pojedinih elemenata  značajno varira kada se podaci analiziraju po pojedinim konkretnim lancima.

Najveća potrošnja u Dalmaciji i Zagrebu

U prosjeku jedno kućanstvo mjesečno potroši na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje oko 1.900 kuna (što je daljnji manji pad u odnosu na prethodnu  2010. godinu). Ti su iznosi najviši  u Dalmaciji i Zagrebu a najmanji u sjevernoj Hrvatskoj (oko 1.500 kuna)  i  Slavoniji (oko 1.300 kuna). Tek oko 20% kućanstava troši  više od gornjeg prosjeka  – uglavnom između  2  i 3 tisuće kuna mjesečno.

Lojalnost  prema određenom mjestu kupnje / lancu, kod odlazaka u velike nabavke, opada i tek je svaki četvrti potrošač lojalan, a svaki drugi odlazi u nabavke na više raznih mjesta / u više lanaca.

Kada se kupuje hrana općenito se može istaknuti da su kupcima osobito ali i podjednako  važne slijedeće dvije karakteristike prodajnog mjesta: svježina / kvaliteta proizvoda,  te razina cijene (ocjena oko 4,7 na skali od 1 do 5).

Ostale bitne karakteristike su širina asortimana, jasno istaknuta cijena,  čistoća prodavaonice i okoline, orijentacija u trgovini, ljubazno osoblje, brzina rada blagajni, sniženja i  promotivne akcije –  to su ocjene između 4,3 i 4,5 (na skali od 1 do 5).

Potaknuti problemima koje je donijela recesija  u kupovinu se i dalje odlazi s unaprijed pripremljenom listom potrebnih proizvoda (64% potrošača) ali samo polovina ih uspije kupiti zaista isključivo  samo ono što su zapisali.

Karakteristično je da se često  u nabavku ide  automobilom (50% često i još 20% povremeno)  posebno ako se ide u veliku kupovinu.

Kupljena roba, posebno kod velikih kupovina, plaća se gotovinom (73%) ali  u oko 27% slučajeva i s karticama. Kod plaćanja karticama preko 2/3 ih plaća debitnim karticama, oko 15% kreditnim karticama, a ostatak kombinira obje vrste kartica.

„Loyalty“ kartice su postale uobičajena praksa kod potrošača i danas ih već ima preko  70%  potrošača (2009. g.  bilo ih je 55%). Vodi Konzum (MultiPlusCard) a slijedi ga DM (dm active beauty card). Nešto preko 40% potrošača ima samo po jednu „loyalty“  karticu, a 34% ima po dvije  kartice.

Promotivne akcije

Osnovno informiranje o ponudi trgovačkih lanaca je putem letaka u poštanskim  sandučićima  –  za oko 76% kupaca. Na drugom je mjestu informiranje putem oglasa na televiziji (oko  55%). Približno po 32% potrošača koristi letke iz trgovina, a  prati i promotivne akcije na mjestu prodaje.

Petina potrošača još prati i letke u dnevnim novinama, a isto toliko ih  slijedi preporuke prijatelja i znanaca. Dakle, potrošači se informiraju istovremeno na više načina, a svega nešto manje od 10% potrošača ne koristi nikakvo posebno informiranje za kupnju.

Dok čak preko 90% potrošača prima informacije putem nekog od oblika  letaka (i taj oblik informiranja stalno raste), za konačnu kupnju letke  koristi  nešto više od 25% ispitanih.

Privatne marke pojedinih trgovačkih lanaca definitivno imaju svoje kupce.  Oko 80% ispitanih potrošača sada kupuje privatne marke (60% bar neke  a oko 20% se izjašnjava kao redoviti kupac  upravo takvih proizvoda niže cijene). Mjere štednje u vrijeme krize potakle su brzi rast ovih  proizvoda.

GfK


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.