Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Najpoželjniji poslodavci su njemački trgovački lanci, od domaćih tvrtki najbolja je Rimac Automobili

U istraživanju provedenom tijekom 2018. i 2019. godine sudjelovalo je gotovo 20.000 ispitanika.

Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i u čemu se kriju razlozi njihove atraktivnosti, otkriva petnaesto po redu istraživanje* ‘Poslodavac prvog izbora’, koje provodi MojPosao. U istraživanju provedenom tijekom 2018. i 2019. godine sudjelovalo je gotovo 20.000 ispitanika.

Prema mišljenju većine ispitanika, desetu godinu za redom najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj je tvrtka dm-drogerie markt d.o.o. s visokih 14,78% bodova. Na drugom mjestu se i ove godine našao LIDL Hrvatska d.o.o. k.d. s 4,27% bodova, a na trećem MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o. s 4,12% bodova.

Prvi domaći poslodavac na listi je Rimac Automobili d.o.o. koji je zauzeo četvrto mjesto.

Poslodavci prvog izbora 2019.

Rb Ime poslodavca Postotak bodova
1. dm-drogerie markt d.o.o. 14,78%
2. LIDL HRVATSKA d.o.o. k.d. 4,27%
3. Müller trgovina Zagreb d.o.o. 4,12%
4. Rimac Automobili d.o.o. 2,57%
5. Atlantic Grupa d.d. 2,11%
6. HEP d.d. 1,92%
7. Valamar Grupa d.d. 1,68%
8. PLIVA HRVATSKA d.o.o. 1,41%
9. INA Grupa 1,20%
10. Hrvatski Telekom d.d. 1,17%
11. A1 Hrvatska d.o.o. 1,08%
12. COCA-COLA HBC HRVATSKA d.o.o. 0,92%
13. BIPA d.o.o. 0,90%
14. GOOGLE HRVATSKA d.o.o. 0,80%
15. Zagrebačka banka d.d. 0,75%
16. IKEA Hrvatska d.o.o. 0,73%
17. ERICSSON NIKOLA TESLA d.d. 0,73%
18. Erste & Steiermarkische Bank d.d. 0,72%
19. PBZ d.d. 0,68%
20. KAUFLAND HRVATSKA k.d. za trgovinu 0,67%

 

Značajni skok imale su još dvije domaće tvrtke: ATLANTIC GRUPA d.d. koja je došla na 5. mjesto s prošlogodišnjeg devetog te Valamar Grupa d.d. koja je sa dvanaestog skočila na sedmo mjesto.

Ove se godine po prvi puta među 20 najatraktivnijih poslodavaca našla BIPA d.o.o., dok se COCA-COLA HBC HRVATSKA d.o.o. nakon tri godine pauze ponovno vratila u top 20.

Plaća nije presudan faktor atraktivnosti poslodavca

Kao presudne faktore atraktivnosti određenog poslodavca, ispitanici su u najvećem postotku isticali harmonične odnose na radnom mjestu (31%) i sigurnost radnog mjesta (30%).

Na trećem mjestu nalazi se socijalna odgovornost poslodavca koju je 30% ispitanika ocijenilo presudnim faktorom, a na četvrtom mjestu tvrtkin image u poslovnom svijetu (20%). Najmanje ispitanika je, kao i prošle godine, kao presudan faktor atraktivnosti navelo priliku za hijerarhijskim napredovanjem (15%).

Ispitanici kojima je dm-drogerie markt d.o.o. poslodavac prvog izbora, kao presudan faktor atraktivnosti upravo tog poslodavca ističu visinu plaće i ostale materijalne beneficije. LIDL HRVATSKA d.o.o. se kao poželjan poslodavac ističe sigurnošću radnog mjesta, dok MÜLLER TRGOVINA ZAGREB, prema mišljenju sudionika istraživanja, njeguje harmonične odnose u radnoj okolini.

Raspodjela top poslodavaca po spolu, dobi, radnom statusu, obrazovanju i regiji

I muškarci i žena su na prvo mjesto svoje liste najpoželjnijih poslodavaca stavili dm-drogerie markt d.o.o., s time da je ta kompanija nešto atraktivnija ženama (18,0%) nego muškarcima (8,1%).

Ako nastavimo usporedbu atraktivnosti poslodavaca ovisno o spolu ispitanika, doznajemo da se ženama na drugom mjestu liste nalazi tvrtka MÜLLER trgovina Zagreb d.o.o., koja je muškarcima tek na osmom mjestu. Na drugom mjestu liste najpoželjnijih tvrtki prema odabiru muškaraca nalazi se kompanija Rimac Automobili d.o.o., a na trećem LIDL d.o.o.

Gledano iz muškog kuta, na listi top 10 poslodavaca nalaze se još i INA, Hrvatski Telekom te A1 Hrvatska. Zanimljivo, navedene kompanije nisu ušle u top deset tvrtki kod žena. S druge strane, PLIVA Hrvatska, BIPA te Zagrebačka banka ušle su među 10 najpoželjnijih tvrtki u izboru žena, ali ne i muškaraca.

Neovisno o stupnju obrazovanja ispitanika, tvrtka dm-drogerie markt je najpoželjniji poslodavac. No, ako krenemo dalje niz listu, primjećujemo da postoje razlike u rangiranju poslodavaca ovisno o stupnju obrazovanja sudionika istraživanja. Tako su ispitanici sa srednjom stručnom spremom na drugo mjesto svoje liste stavili Muller d.o.o., a na treće LIDL d.o.o. Na drugo mjestu liste kreirane od strane ispitanika sa visokom i srednjom stručnom spremom pozicionirala se tvrtka Rimac Automobili d.o.o.

Prema radnom statusu, dm-drogerie markt je poslodavac prvog izbora za sve skupine ispitanika. Drugo mjesto među nezaposlenima i onima koji se još školuju zauzima LIDL d.o.o., dok zaposleni ispitanici na drugo mjesto većinom odabiru Müller trgovina Zagreb d.o.o..

Među ispitanicima svih dobnih skupina nema razlike u pogledu poslodavca prvog, drugog i trećeg izbora. Za sve dobne skupine to su: dm-drogerie markt, Müller i LIDL.

I kada je u pitanju mjesto prebivališta, dm-drogerie markt i dalje drži tron, a nema niti većih odstupanja u preostala dva najatraktivnija poslodavca, LIDL i MÜLLER.

Na području Zagreba i okolice, u top deset poslodavaca ušle su COCA-COLA HBC HRVATSKA d.o.o. i Zagrebački Holding d.o.o. kojih nema u top deset u niti jednoj drugoj regiji.

Ispitanici iz Dalmacije su među top deset poslodavaca uvrstili i trgovački lanac Tommy, dok su oni iz Istre izdvojili tvrtke Maistra, Jadran Galenski Laboratorij te Infobip.

Čak 25% građana radi za svog poslodavca iz snova

Trenutno kod svog poslodavca prvog izbora radi 25% ispitanika.

Od ispitanika koji rade kod svog poslodavca prvog izbora, svega 13% ih često razmišlja o promjeni poslodavca, dok njih čak 43% uopće ne razmišlja o odlasku. Za razliku od njih, 58% ispitanika koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih svega 9% uopće ne razmišlja o promjeni.

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.