Najpoželjniji poslodavci su njemački trgovački lanci

Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti otkriva dvanaesto po redu istraživanje* o poslodavcima prvog izbora koje provodi MojPosao. U istraživanju je sudjelovalo više od 15.000 ispitanika.

Prema mišljenju većine ispitanika, najpoželjniji poslodavac u 2016. godini je tvrtka dm-drogerie markt d.o.o. s visokih 12,48% bodova. Na drugom je mjestu Lidl Hrvatska d.o.o. k.d. s 4,23%, a na trećem MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o. s 2,35% bodova.

Po prvi put među dvadeset najatraktivnijih poslodavaca našle su se tvrtke Rimac Automobili d.o.o. (na devetom mjestu) i KAUFLAND HRVATSKA k.d. (na šesnaestom mjestu).

Mladi preferiraju IT tvrtke

Tvrtke koje su osvojile prva dva mjesta jednako su poželjne i muškarcima i ženama: dm-drogerie markt d.o.o. i Lidl Hrvatska d.o.o. k.d., dok se za muškarce na trećem mjestu nalazi INA d.d, a žene su odabrale tvrtku MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o.

I zaposleni i nezaposleni najradije bi radili za dm-drogerie markt d.o.o., Lidl Hrvatska d.o.o. k.d. i MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o., dok ispitanici koji se školuju na drugom mjestu poželjnosti navode tvrtku Google Hrvatska d.o.o., a na trećem Microsoft Hrvatska d.o.o.

Za ispitanike iz Zagreba i okolice u deset najpoželjnijih poslodavaca ušao je i Zagrebački holding d.o.o., dok su ispitanici iz Dalmacije na listu deset najpoželjnijih uvrstili Konzum d.d. i ERICSSON NIKOLA TESLA d.d.

Stanovnici Istre i Kvarnera među deset najpoželjnijih poslodavaca navode i tvrtke Valamar hoteli i ljetovališta d.o.o. te Jadran Galenski Laboratorij d.d.

Za stanovnike Sjeverne Hrvatske među top deset poslodavaca našla se i PODRAVKA prehrambena industrija d.d., dok se za stanovnike Središnje Hrvatske u top deset pojavljuje i Belupo d.d.

Stanovnici Istočne Hrvatske su među top deset poslodavaca pozicionirali i KAUFLAND HRVATSKA k.d.

Sigurnost radnog mjesta kao preduvjet poželjnosti poslodavca

Ispitanici kao presudni faktor atraktivnosti poslodavca navode sigurnost radnog mjesta (20%), zatim radnu atmosferu (18%), dok je na trećem mjestu važnosti prilika za napredak u struci (17%).

Najmanje ispitanika (8%) kao presudan faktor atraktivnosti poslodavca navodi priliku za hijerarhijsko napredovanje, a imidž tvrtke (9%) i vodstvo u sektoru (9%) nisu se pokazali naročito bitnim faktorima.

Mladi bi najradije radili u državnim tvrtkama

Najviše ispitanika (35%) želi raditi u privatnoj tvrtki u stranom vlasništvu, a zatim za privatnu tvrtku u domaćem vlasništvu (17%). Na trećem mjestu poželjnosti su hrvatske institucije (16%) i tvrtke u državnom vlasništvu (16%). U stranoj instituciji želju ima raditi 13% ispitanika.

S obzirom na radni status, nezaposleni ispitanici preferiraju tvrtke u hrvatskom privatnom vlasništvu (20%), dok bi zaposleni radije odabrali privatnu tvrtku u stranom vlasništvu (39%). Ispitanici koji se trenutno školuju kao svog idealnog poslodavca vide tvrtku u državnom vlasništvu (19%).

O promjeni poslodavca ne razmišlja svega 10% ispitanika

Trenutno kod svog poslodavca prvog izbora radi 19% ispitanika. S druge strane, čak 90% ispitanika razmišlja o promjeni poslodavca; 60% ih tu pomisao ima često na pameti, a 30% ispitanika ponekad  razmišlja o promjeni svog poslodavca.

Svega 17% ispitanika koji su izjavili da rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih čak 42% uopće ne razmišlja o promjeni. Za razliku od njih 54% ispitanika koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca.

 

Podijeli

Odgovori

Top