Najvažnije karakteristike lidera

Neovisno o spolu, očigledno je da javnost traži „topliji“ i humaniji pristup onih koji su na „vrhu“, koje se smatra liderima. Riječ je o karakteristikama koje se po inerciji pripisuju ženskom spolu, no one su zapravo vrlo ljudske i u svakodnevnom poslovanju trebale bi biti normalne, usudila bih se reći – imperativom. Sukladno rezultatima KLCM studije, izvukli smo tri elementa koja čine vjerodostojnog lidera, lidera kojeg će drugi slijediti:

Otvorena komunikacija

Jednosmjerna komunikacija dosad je bila modus operandi svima koji su mislili da su lideri, no to jednostavno nije tako. Prije svega važno je otvoreno komunicirati i sa zaposlenicima i s potrošačima, reći što mislimo, kakvo je stanje stvari i pitati njih za mišljenje. Transparentnost komunikacije ispitanicima KLCM studije prva je na popisu stvari koje vode ka vjerodostojnosti i povjerenju, no rezultati su pokazali da samoprozvane lidere u ovom segmentu „šišaju“ i obitelj, prijatelji i mediji, kao i nevladine udruge.

Odlučna akcija

Više nije dovoljno samo govoriti, potrebno je i odlučno djelovati. Više od svega važno je djelovati u skladu s onime što govorite jer kredibilitet gradi upravo održavanje obećanja te stajanje iza svojih riječi. Čak i u situacijama kada nešto pođe po zlu, ljudi žele iskrenost i otvorenost, ali i konkretnu akciju koja će dovesti do rješavanja postojećih problema.

Osobna prisutnost

Dosadašnja arogancija lidera te njihovo otuđenje od potrošača i niže rangiranih zaposlenika jednostavno više ne prolazi. Autoritet i poštovanje ne dolazi od „nedodirljivih likova iz sjene“, već od onih koji se uključuju u potrebe i živote potrošača, kao i zaposlenika. Javnost traži empatiju, osobni kontakt i zainteresiranost, a upravo zbog toga društvene su mreže i online komunikacija stavljene u drugi plan. Njima naime, prema mišljenju ispitanika, nedostaje taj tradicionalni kontakt „licem u lice“.

Podijeli

Odgovori

Top