Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Navijačko ludilo: Navijači u Ligi prvaka potroše 35 milijardi eura

Bez obzira na način na koji je zarađen novac, riječ je o iznosu koji je dovoljan za izgradnju stotinu stadiona poput Alianz Arene ili kupovinu 372 nogometna majstora poput Christiana Ronalda i čak 562 Fernanda Torresa.

Bez obzira na način na koji je zarađen novac, riječ je o iznosu koji je dovoljan za izgradnju stotinu stadiona poput Alianz Arene ili kupovinu 372 nogometna majstora poput Christiana Ronalda i čak 562 Fernanda Torresa.

Ususret današnjem finalu nogometne Lige prvaka, u kojem se sastaju Bayern i Chelsea na münchenskoj Areni, službeni sponzor MasterCard je uz pomoć European Business School (EBS) u svom izvještaju (raz)otkrio novu vrstu obožavatelja nogometa u Europi. Vjerovali ili ne, ti poklonici nogometa službenog naziva „Obožavatelji bez granica“  kolektivno potroše zapanjujućih 35 milijardi eura svake sezone i to podržavanjem klubova iz stranih zemalja.

Bez obzira na način na koji je zarađen novac, riječ je o iznosu koji je dovoljan za izgradnju stotinu stadiona poput Alianz Arene ili kupovinu 372 nogometna majstora poput Christiana Ronalda i čak 562 Fernanda Torresa.

Kako troše obožavatelji

Već smo napomenuli da „Obožavatelji bez granica“ tijekom sezone Lige prvaka na razne načine potroše do 35 milijardi eura. Evo odakle dolazi novac:

•             Jedna petina ukupne potrošnje ili 7,5 milijardi eura odlazi na TV pretplatu

•             Kupovina suvenira s oznakama kluba donosi 13 posto novaca

•             Prisutnost na utakmicama čini 10 posto potrošnje obožavatelja bez granica, uz dodatnih 2,5 milijardi eura za hranu, piće i ostala “zadovoljstva” kupljena na utakmicama

•             6 posto potrošnje odlazi na posjete kafićima i sportskim barovima kako bi se utakmica gledala na velikom ekranu, a pretplata na TV program određenog kluba odnosi još 5 posto.

•             Jedan od četvero obožavatelja posjećuje utakmice u inozemstvu. Smještaj i putovanje povezani uz utakmicu ili posjete najdražim stadionima koštaju obožavatelje bez granica 8,75 milijardi eura svake godine što je četvrtina ukupne potrošnje

•             Utjecaj na turizam je pozitivan – jedna trećina svih obožavatelja bez granica rezervirala je putovanje isključivo radi gledanja utakmice ili posjete stadionu. Jedna petina namjerno kombinira gledanje utakmice s posjetom grada ili integrira određenu utakmicu u svoj regularni odmor

•             Sveukupno, gradovi-domaćini obožavatelja bez granica na utakmicama uživo, profitiraju sa oko 4,5 milijardi eura pa sezoni

Kategorije obožavatelja

Tko su zapravo ti navijači? U izvještaju koji je objavio MasterCard kategorizirane su tri grupe obožavatelja: istaknuti obožavatelji, regionalno bliski obožavatelji i sljedbenici zvijezda.

Istaknuti obožavatelji predstavljaju gotovo dvije trećine (60 posto) svih obožavatelja bez granica koji su privučeni filozofijom igre kluba (85 posto) i uspjehom (79 posto).

Regionalno bliski obožavatelji čine samo 12 posto od ukupnog broja obožavatelja bez granica. Mnogi od ovih obožavatelja osjećaju posebnu vezu s momčadi radi vlastite bliskosti s gradom, uz 55 posto ovih obožavatelja koji redovito posjećuju i regiju kluba.

Sljedbenici zvijezda predstavljaju 11 posto “Obožavatelja bez granica”, a njihova lojalnost je čvrsto vezana uz izvrsne igrače i trenere te su ti obožavatelji spremni promijeniti pripadnost klubu s obzirom na to gdje njihov najdraži igrač ode.

Na kraju, izvještaj nije mogao proći bez odgovora koja momčad ima najviše navijača. Ako je vjerovati MasterCardu, od četvrtine europskih obožavatelja nogometa (41 milijun) klasificiranih kao „Obožavatelji bez granica“, njih 29 posto podržava Barcelonu, drugi je madridski Real kojeg podupire 10 posto fanova, a treći je Manchester United s osam posto potpore.

Hany Fam, predsjednik za strateška partnerstva i razvoj tržišta MasterCard Europe ovako je komentirao studiju: „Ova studija proučava promjene u ponašanju i razmišljanjima nogometnih obožavatelja i načinima kako pripadanje pojedinom klubu utječe na njihovu potrošnju. Fascinantno je vidjeti kako obožavatelji koriste nove strategije, poput prihvaćanja stranih klubova, kako bi se približili igri te više uživali u neprocjenjivim nogometnim trenutcima.“

Glo-ball-izacija

Autor izvještaja, prof. Sascha Schmidt,  istaknuo je tri mega-trenda koja su doprinijela širenju obožavatelja bez granica.

„Kao prvo, povećana mobilnost, potpomognuta jednostavnijim i jeftinijim internacionalnim putovanjima znači kako strani klubovi više nisu van dosega. Drugo, novi medijski kanali omogućili su obožavateljima jednostavan pristup klupskim informacijama koji se time osjećaju više uključenim u živote klubova. I treće, ne i najmanje vrijedno, uzdizanje igrača i trenera do zvjezdanog statusa nadišlo je jezične i kulturalne razlike te poslužilo kao ljepilo koje je zajedno spojilo obožavatelje iz raznih zemalja.“

Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Glavni motiv za otvaranje 'sporih blagajni' je borba protiv usamljenosti, osobito među starijom populacijom.

Lifestyle

S obzirom na stalne ekonomske i društvene promjene u svijetu, budžeti za putovanja će u 2023. godini biti ključni.

DOP

I ove godine Konzum i Mastercard ujedinjuju snage u pružanju pomoći socijalno ugroženim obiteljima s djecom predškolske i školske dobi u Hrvatskoj, kao i...

Lifestyle

Većina zaposlenika u Hrvatskoj smatra kako bi im poslodavci tijekom Svjetskog nogometnog prvenstva u Katru trebali omogućiti fleksibilnije radno vrijeme.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.