Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Navike kupovine u Hrvatskoj (2024.): Što otkrivaju podaci?

U posljednjem desetljeću online kupovina postala je neizostavni dio naše svakodnevice.

U posljednjem desetljeću online kupovina postala je neizostavni dio naše svakodnevice. Kupovne navike, generacijske razlike i tehnologija neprestano se mijenjaju i razvijaju. Digitalizacija, koja napreduje nevjerojatnom brzinom – razmislite samo o tome kako je izgledala online prodaja prije deset godina – utječe ne samo na broj kupaca, već i na načine istraživanja i obavljanja kupovine. U nastavku ćemo detaljnije analizirati online prodaju u Hrvatskoj i trendove koji su obilježili kupovne navike hrvatskih online kupaca u 2024. godini.

Trendovi rasta potražnje

U usporedbi s prethodnom godinom, potražnja u raznim kategorijama proizvoda porasla je. To pokazuje da se kupci prije kupovine radije dobro informiraju i više ne prihvaćaju prvu ponudu na koju naiđu. Godina 2024. pokazala je kako su hrvatski kupci tražili proizvode koji su im olakšavali život, podržavali njihove zdrave navike i nudili veći osjećaj udobnosti. Istovremeno, njihova spremnost na ulaganje u stil i luksuz jasno je odražavala njihove osobne vrijednosti.

Tijekom 2024., interes za praktične i ekološki prihvatljive proizvode značajno je porastao. Mali kućanski aparati zabilježili su povećanje od 6 %, što ukazuje na potragu za inovacijama koje pojednostavnjuju svakodnevne zadatke. Posebno je upečatljiv bio skok potražnje za grijanim i rashladnim uređajima (62 %) što je signaliziralo prilagodbu vremenskim uvjetima koji su postali sve ekstremniji. Prijenosna računala (13 %) bila su popularna zbog sve veće potrebe za radom od kuće i učenjem na daljinu, dok su televizori (8 %) nastavili igrati ključnu ulogu u zabavi. S druge strane, rast u kategoriji biciklizma (11 %) odrazio je sve veću svijest o zdravlju i održivom načinu prijevoza.

E-commerce Report 2024 za Hrvatsku

Prema podacima izvješća E-commerce Report, koje provodi platforma za usporedbu cijena Ceneje! zajedno s tvrtkom Valicon, primjećuje se porast broja ljudi koji obavljaju online kupovine “redovito” ili čak intenzivno.

Posljednjih godina broj online kupaca u Hrvatskoj raste sve više, iako je bilo karakteristično da je broj kupovina po osobi manji. Ravnoteža kupovne moći među generacijama također se pomalo mijenja, ovog puta u korist mlađih generacija, gdje se u 2024. godini povećao broj kupaca iz generacija Z i Y. Vrijeme potrebno prije donošenja odluke o kupovini također se produljuje. U usporedbi s prethodnom godinom, smanjuje se udio kupaca koji se odlučuju na kupovinu u jednom do tri dana, dok raste broj onih koji se za određeni proizvod odlučuju tjednima ili mjesecima. Unatoč tome, udio kupaca koji kupovinu obave isti dan i dalje je najveći (39 %), a slijede oni koji se odluče nakon nekoliko dana (35 %).

Kako su važne dostava i načini plaćanja

Opcije dostave i načini plaćanja ključni su faktori u donošenju odluke o kupovini kod online kupaca. Povećao se broj kupovina putem kartica i PayPala, dok se plaćanja pouzećem značajno smanjuju. To se može pripisati činjenici da su kupci sve vještiji u korištenju interneta i da im online kupovina više nije nepoznanica.

Što se tiče opcija dostave, osobno preuzimanje bilježi blagi pad, kao i ekspresna dostava. Klasična dostava zauzima prvo mjesto, dok preuzimanje na paketomatima bilježi rast popularnosti. Trend brzine dostave također se mijenja – 39 % ispitanih online kupaca spremno je čekati dostavu između 5 i 14 dana. Samo 8 % spremno je čekati više od 14 dana. Trošak dostave također postaje sve značajniji faktor pri odabiru trgovine.

Kupovina (kao i istraživanje prije kupovine) putem mobilnih uređaja i dalje bilježi rast, a kraj ovom trendu još nije na vidiku. Svake godine broj korisnika mobilnih uređaja za istraživanje proizvoda raste, a trenutno 72 % korisnika koristi mobilne uređaje za istraživanje prije kupovine, dok njih 61 % kupovinu obavlja putem mobitela. Tableti su također u blagom porastu, ali i dalje predstavljaju samo 7 % udjela.

Istraživanje postaje važan dio procesa kupovine, zbog čega su platforme poput Jeftinije!, i dalje izuzetno relevantne za kupce i online trgovce. Iz podataka se vidi rast posjećenosti platforme Jeftinije! u 2024. godini, kao i porast broja ponuda i trgovina. Kumulativno (računajući trgovine Adriatic dijela Heureka grupe – Ceneje!, Jeftinije! i Idealno!) broj trgovaca povećao se s 849 u siječnju 2024. na 995 u prosincu 2024.!

Sažetak

Online kupovina postaje sve značajniji dio ponašanja potrošača u Hrvatskoj. Broj redovitih online kupaca i intenzitet njihovih kupovina kontinuirano rastu, pri čemu mlađe generacije preuzimaju vodeću ulogu. Fleksibilne opcije dostave i plaćanja ostaju ključni faktori odluke, dok istraživanje prije kupovine, posebno putem mobilnih uređaja, dobiva sve veći značaj. Platforme poput Jeftinije! postale su neizostavne za optimizaciju kupovnih odluka i povećanje dostupnosti online ponuda, čineći njihov utjecaj na tržište sve snažnijim.

Dodatno: 

Ako želite dodatno unaprijediti svoje razumijevanje podataka, srdačno vas pozivamo da se prijavite na naš besplatni webinar koji organiziramo u suradnji s tvrtkom Valicon. Na webinaru ćemo se fokusirati na E-commerce izvješće za 2024. koje pokriva: načine na koje se odvija iskustvo kupovine online kupaca, najvažnije elemente pri online kupovini, očekivanja online kupaca i još mnogo toga.

Svim sudionicima webinara spomenuto izvješće bit će dostupno za preuzimanje.

Besplatni Webinar

Online kupci u 2024. i očekivanja za 2025.!

Datum: četvrtak, 30. siječnja 2025.

Vrijeme: 10:00 – 11:30

PRIJAVI SE


Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Novosti

Instagram je službeno ovog vikenda predstavio novu dimenziju objava, prelazeći s kvadratnog na pravokutni format.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.