Uragan cijena
Kako se cijene formiraju temeljem mnogobrojnih faktora (kvaliteta usluge, ugled, sposobnosti, potreba…) za očekivati je njihovo variranje unutar realnih razmjera. No, kriza je te okvire gurnula van granica razuma pa ćete za isti upit poslan na više adresa, dobiti ponude koje se međusobno razlikuju i do deset puta.
A zašto onda ne odabrati najjeftiniju? Postoje tri osnovna razloga:
1. agencija/studio ne zna raditi svoj posao – trend koji se pojavio popularizacijom jednomjesečnih tečajeva, nakon čega pojedinci spuštaju cijene kako bi vježbali naučeno;
2. agencija/studio ne cijeni svoj rad pa ne može cijeniti niti Vaš – radi izrazito niskih cijena, a da bi pokrili troškove, tvrtke uzimaju veliki broj poslova pa niti jednom klijentu ne mogu posvetiti dovoljno vremena. (tako je nastao i izraz „fire & forget“ gdje se nakon završenog posla, umjesto testiranja i usavršavanja, zaboravlja na taj projekt i kreće dalje);
3. ako vi kao klijent inzistirate na izrazito niskim cijenama u svrhu buduće suradnje, agencija će uložiti proporcionalno manje truda kako bi opravdala troškove. No, to ne znači da manje korekcije tokom pregovora nisu u redu.
Primjerice, ukoliko želite napraviti novu internet stranicu sa svrhom generiranja veće prodaje, platite li lošu uslugu, ne samo da će i taj mali trošak predstavljati gubitak, već će vam ista i naštetiti. S druge strane, viši ulog za kvalitetnu stranicu značiti će povrat uloženih sredstava kao i dodatnu dobit kroz zadovoljnije kupce i podizanje pozitivne priče oko Vašeg branda.
Nakon hrabre odluke o osnivanju tvrtke, prolaska kroz „dječje“ bolesti, uspona, a i padova, vaš brand je kao dijete pa trebate voditi brigu kome ćete ga dati na čuvanje.
Kako izabrati pravu ponudu?
To isključivo ovisi o veličini Vaše tvrtke, njenoj trenutnoj tržišnoj poziciji i onome što želite postići angažmanom profesionalaca. Velike agencije su sustavi s razgranatom unutarnjom hijerarhijom što ih s jedne strane čini tromima, dok im s druge omogućuje vođenje velikih klijenta. Male agencije su napustile ustaljenu hijerarhiju kako bi bile agilnije, imale brži odaziv i lakše se prilagođavale potrebama klijenta i tržišta. One tako mogu odgovoriti na marketinške zahtijeve manjih i srednje velikih tvrtki. Postoje i specijalizirane tvrtke koje mogu ponuditi kvalitetna rješenja u određenim segmentima.
Dakle, ako ste srednje velika tvrtka u kojoj menadžment i dalje sudjeluje u svim procesima, a konstantno ulažete u razvoj, manja agencija je idealna opcija. Ako ste pak mala tvrtka koja s vremena na vrijeme ima specifičan zahtijev za manjom internet stranicom ili nekim promo materijalom, male specijalizirane tvrtke za vas su idealno rješenje.
Zaključak
Ne nasjedajte na izrazito niske cijene, jer će Vas koštati ugleda kojeg je kasnije teško vratiti. Napravite plan razvoja branda, izaberite kvalitetnog partnera koji odgovara vašim zahtijevima te sukcesivno ulažite u razvoj. Tako ćete postići unificiranost u izražaju, podizati brand awareness i postići vjernost klijentata. Jer jedino pametno ulaganje je ono koje Vam se vrati.
Savjet:
Ako vam tijekom dogovora dizajner ne postavi minimalno 10 dodatnih pitanja, kao i jedno koje će i vas natjerati da razmislite – učinite si uslugu i potražite novog suradnika.
