Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Nekretnine

Ne treba bojati najavljene rekategorizacije apartmana

Hrvatska ima sedamdesetogodišnje bogato Zimmer frei nasljeđe, koje bez ulaganja i profesionalnijeg pristupa postaje uteg turizmu, pa rekategorizacija postaje prilika za rast…

Osnivači tvrtke Irundo, Igor Kordić i Tomislav Zovko, poručili su privatnim iznajmljivačima da se ne treba bojati najavljene rekategorizacije apartmana jer je to prilika za ulaganje u kvalitetu i profesionalizaciju, što će nam pomoći da budemo još konkurentniji te podignemo hrvatski turistički sektor i gospodarstvo na novu razinu.

Time ćemo privući ne samo nove goste, a koji se tradicionalno odlučuju za odmor u Hrvatskoj, nego i goste veće kupovne moći koji radije posjećuju druge mediteranske destinacije – to će utjecati na cjelokupni turistički sektor i poboljšanje ukupne ponude i konkurentnosti Hrvatske kao turističke destinacije.

U današnje vrijeme, iznose Kordić i Zovko, kvaliteta smještaja se jednostavno podrazumijeva. Tek nakon ulaganja u kvalitetu smještaja, uspjeh iznajmljivača ovisi o trudu, iskustvu, digitalnoj prisutnosti i marketingu, a većina njih ne posjeduje te vještine, čak i ako nekretnina koju iznajmljuju ima višu kategoriju. Profesionalan pristup iznajmljivanju iziskuje puno vremena i znanja pa dio iznajmljivača odlučuje povjeriti upravljanje svojim nekretninama profesionalcima poput Irunda, koji za njih brinu o svemu i ostvaruju im financijski dobitak – neki od samog početka kako bi ubrzali povrat te dobili pristup know-how-u, a drugi tek nakon što sami uvide da se ovdje ne radi o jednostavnom poslu.

Irundo – vodeća tvrtka za kratkoročni najam apartmana i stanova

Disrupcija koju je donijelo digitalno doba, unijela je promjene u sve industrije pa tako i u turizam, omogućivši silovit uzlet kompanijama kao što su Airbnb ili Booking preko kojih se ostvaruje većina zakupa kratkotrajnog smještaja. Na krilima digitalizacije je nastala i nova kategorija upravitelja nekretninama s prepoznatljivim brendovima, koji pružaju potpunu uslugu i vlasnicima nekretnine i gostima. Irundo (www.irundo.com) je upravo takva kompanija tj. vodeća tvrtka za kratkoročni najam apartmana i stanova u Hrvatskoj te posluje u Zagrebu, Dubrovniku, Rovinju, Splitu i Beču. Upravlja s 200 apartmana, odnosno 700 kreveta, a godišnje prima 50.000 gostiju u oko 20.000 dolazaka. Jedina je tvrtka koja, u sva četiri hrvatska grada u kojima je prisutna, pruža potpunu uslugu vlasnicima nekretnine, gostima koji u toj nekretnini odsjedaju te u potpunosti brine o samoj nekretnini. Sve to baš svaki dan u godini, 24 sata dnevno.

Win-win za obje strane

Vrijeme kada je u Hrvatskoj bilo dovoljno napisati Zimmer frei je daleko iza nas, a dio iznajmljivača na obali i u Zagrebu je ovo ljeto to osjetio na vlastitoj koži. Ovakav trend će se nastaviti, a prvi su na udaru opet oni koji u usporedbi s konkurencijom ne nude vrijednost za novac i nisu desetljećima ulagali u kvalitetu smještaja.

Turisti danas traže komfor, privatnost i stan koji im pruža osjećaj doma.

Svjetski turistički trend unajmljivanja stanova i apartmana umjesto hotelskih soba, proširio se prije par godina i na hrvatske city break destinacije poput Zagreba i Splita, a privatni smještaj tradicionalno se traži i u drugim gradovima na obali. Koliko god ovo bilo novo za svjetski turizam gdje su se apartmani u rezidencijalnim zonama pojavili prije tek petnaestak godina, kod nas je Zimmer frei turizam prisutan u gotovo svakom mjestu na obali već sedam desetljeća.

Međutim, svjetski privatni smještaj stremi kvaliteti i profesionalnosti. A mi, uljuljkani u uspjeh, zaostajemo.
Dovoljno je pogledati i globalne igrače, npr. poput brzorastućeg Sondera (www.sonder.com) ili Vacase (www.vacasa.com).

Obje su tvrtke shvatile da današnji putnici traže udobnost doma, uz podršku koju osiguravaju hoteli, ali i jaki brend i prepoznatljivost koji im garantiraju da bilo gdje u svijetu mogu računati na Sonderovu i/ili Vacasinu profesionalnost i kvalitetu smještaja.

Irundo, baš kao i oni, uza ostale usluge, nude iznajmljivačima i transfer imidža svojeg brenda.
Dakle, kada putnik odabire Irundo, on zna da odsjeda u stanu za kojeg brine vrhunski tim profesionalaca – od dizajna do održavanja. Ne postoji posrednik – to nije nečija kuća. To je Irundo. Svatko zna što može očekivati kada ulazi kroz vrata stana ili apartmana koji nosi brend Irundo. U tome je, među ostalim i tajna njihovog uspjeha.

Irundo je potpuno digitaliziran, a to mu omogućava daljnji skalabilan rast pa stalno širi svoj portfelj i preuzima nekretnine privatnih i pravnih osoba i po potrebi ih dodatno uređuje i oprema u suradnji s arhitektima i dizajnerima. Kompanija nakon toga upravlja svim procesima iznajmljivanja od oglašavanja, čišćenja, održavanja, bookinga, primanja gostiju i komunikacije s njima. Pritom, sva briga o nekretnini, iznajmljivanju i gostu prelazi s vlasnika na Irundo.

Mala zemlja s puno kreveta

Tržište privatnih stanova za kratkotrajni najam je u zadnjih par godina, ohrabreno početnim uspjesima, procvjetalo. No, veliki rast broja apartmana daleko je premašio rast broja gostiju, naše brojke su eksplodirale. Iznajmljivanjem soba i apartmana u Hrvatskoj se bavi čak 65.000 kućanstava. Hrvatska ukupno nudi oko 1.050.000 ležajeva, a na privatni smještaj otpada oko 550.000 što znači da je čak svaki drugi turistički ležaj u privatnom smještaju.

Zapinje za oko kako je 70% tog privatnog smještaja tipični primjer apartmana po zastarjelom obrascu cimer fraj: jako davno kategorizirani, bez ulaganja u kvalitetu, komfor, izgled, opremu, digitalnu prisutnost. No, u današnje digitalno doba gosti sve mogu provjeriti na internetu, a procvatom privatnog smještaja, mogu i birati. Velika masa loših i zastarjelih apartmana postaje tržišni uteg Hrvatske u čijem BDP-u turizam donosi 19% i rekategorizacija nudi okretanje Hrvatske ka kvaliteti.

“Hrvatska ima iskustvo iznajmljivanja privatnog smještaja, a mi tu tradiciju poštujemo i uporno podižemo na višu razinu, onu koju ima svijet današnjice pogonjen tehnologijom. Moramo se okrenuti kvaliteti i raditi profesionalno jer je polovica svih hrvatskih smještajnih kapaciteta privatni smještaj. Podizanjem kvalitete tog smještaja, promijenit ćemo i sliku gostiju koji nam dolaze i utjecati na stanje turizma i gospodarstva. To je odlična prilika da privučemo goste koji inače borave u drugim mediteranskim destinacijama, a ujedno i goste veće kupovne moći koji ipak traže veću vrijednost za novac“, izjavio je Igor Kordić, COO tvrtke Irundo.

Profesionalizacija kao rješenje

Biti iznajmljivač, unatoč uvriježenom mišljenju, nije toliko jednostavno i lagodno kako se čini, pa čak ni onda kada je smještaj kojim se raspolaže kvalitetan. To podrazumijeva više puta tjedno čekati goste, počistiti apartman, oprati posteljinu, otkloniti eventualne nedostatke. Tu je i briga o bookingu te svakodnevno upravljanje ponudom i cijenom kako bi se postigla što viša popunjenost. Ozbiljan pristup traži vrijeme i ne trpi neprofesionalnost.

Za uspješno kratkoročno iznajmljivanje, potrebno je puno vremena i truda čak i onda kada je to jedino čime se vlasnik nekretnine bavi. U situaciji gdje vlasnik ima stalni posao na kojem provodi osam sati dnevno, profesionalni pristup iznajmljivanju postaje gotovo nemoguć, a od iznajmljivanja jednog apartmana nije moguće živjeti.

Iznajmljivači koji su se umorili od turizma ili vlasnici novih apartmana koji, uz sav trud, nisu zadovoljni popunjenošću, mogu razmisliti o prepuštanju poslovanja ovim profesionalcima. Vlasnicima nekretnine Irundo isplaćuje fiksni neto prihod, a svoj poslovni model grade na dugoročnom win-win odnosu. Vlasnici apartmana i brojni gosti su to prepoznali i nagradili povjerenjem. Povjerenju i bezbrižnosti vlasnika doprinosi i to što je cijeli Irundov portfelj nekretnina osiguran policom od 50 milijuna kuna. To znači da su i vlasnik i gost osigurani od bilo kakvih iznenadnih situacija.

Ne treba biti prorok kako bi se uvidjelo da je hrvatskom turizmu potreban brzi zaokret i dodatni zamašnjak kako bi konačno dobili status turističke destinacije kakav zaslužujemo no odgovornost za to je na svima nama koji radimo u turizmu – vrijeme je da to shvate i mali iznajmljivači jer turista je sve više, baš kao i atraktivnih destinacija za njihovo sljedeće putovanje.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.