Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Ništa od nizinske pruge Zagreb-Rijeka, Vlada gradi kolosijek od Zagreba do Skradina

Od Skradnika do Rijeke popravit će se stara pruga i izgraditi devet kilometara nove dionice s tunelima, poručeno je sa sjednice Vlade

Od Skradnika do Rijeke popravit će se stara pruga i izgraditi devet kilometara nove dionice s tunelima, poručeno je sa sjednice Vlade

Vlada je odustala od gradnje nizinske pruge Zagreb – Rijeka, te će umjesto nje graditi novi kolosijek od Zagreba do Skradnika (mjesta na polovici puta Zagreb – Rijeka), a od Skradnika do Rijeke popraviti staru prugu i izgraditi devet kilometara nove dionice s tunelima, rečeno je u četvrtak na sjednici Vlade.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je novinarima nakon sjednice da su od Skradnika do Rijeke bile moguće tri opcije koje ovise o koridorima EU.

Pruga Zagreb – Rijeka, kao i pruga na koridoru X. Bregana – Tovarnik, dobre su za prijevoz robe, a ne za putnički promet. Zagreb i Rijeka po europskim standardima imaju premalo stanovnika za razvoj snažne putničke željezničke mreže, pa će obnova te pruge biti financirana prvenstveno radi prijevoza robe, kako bi se operativni kapacitet podigao sa 70 na 120 kilometara na sat, rekao je Hajdaš Dončić.

Osim toga, Luka Rijeka s terminalom Brajdica i ugovorenim kreditom Svjetske banke za izgradnju Zagrebačke obale I i II, do 2017. godine može povećati kapacitet sa sadašnjih 150.000 kontejnera na milijun i pol kontejnera. Bilo bi ekonomski neisplativo da se od Skradnika do Rijeke gradi pruga po novoj trasi, već je bolje da postojeća trasa u većem dijelu ostane na dva elektrificirana kolosijeka, a na manjem dijelu kao jedan kolosijek, ustvrdio je Hajdaš Dončić.

Dodao je kako će se dionica od Skradnika do Rijeke “ispeglati”‘ i time će se “završiti priča” o riječkom prometnom pravcu u idućih 10 do 15 godina. Ako bi u budućnosti “dio kolača” od prijevoza robe iz Hamburga i Rotterdama došao u riječku Luku, tada bi kapacitet riječkog pravca bio dostatan da izvuče sav teret iz Luke Rijeka. Hajdaš Dončić stoga najavljuje da će njegovo ministarstvo učiniti sve da ključne hrvatske prometne pravce uključi u mrežu europskih koridora.

Radovi na pruzi ukupno bi trebali stajati oko 3,6 milijardi eura, od čega bi EU trebao u razdoblju od 2014. do 2020. godine osigurati tri milijarde eura, a Hrvatska još oko 600 milijuna eura.

Premijer Zoran Milanović ocijenio je kako se radi o racionalnoj odluci koja Luci Rijeka pruža šansu da dobije čak 15 puta više posla. Odlučili smo se za varijantu obnove i dorade postojeće pruge jer je procijenjeno da ona može služiti idućih 30 godina i u slučaju da teretni promet dramatično poraste, kazao je.

Putnici će zasad biti orijentirani na cestovni promet, a kasnije ćemo vidjeti koja će biti uloga željezničkog mosta prema Krku, za kojim sada nema potrebe, rekao je Milanović.

Vlada je na sjednici dala i suglasnost za nabavu 44 motorna vlaka za putnički prijevoz (12 dizel motornih i 32 elektromotorna) za potrebe HŽ Putničkog prijevoza, a očekuje da se na taj natječaj javi i tvrtka Gredelj.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.