Što se regije tiče, Slovenija ostaje na prvom mjestu sa rejtingom DB2c, a slijede ju Italija DB3a, Mađarska DB4a, Albania DB4a, Makedonija DB4b, Srbija DB4d i BIH DB6a. Rejting se promijenio samo Vietnamu sa DB4d na DB5a, a u svim ostalim zemljama rejting je ostao isti.
Nije smanjen niti jedan važniji trošak
Ekonomska situacija u državi i dalje je neizvjesna. Vlada je revidirala proračunski plan za 2010. godinu te tako sada deficit iznosi 4,2% BDP-a, što je više od planiranih 2,5%. Novim proračunskim planom Vlada je revidirala visinu plaća i troškova mirovina, socijalnih davanja i subvencija za poljoprivredu.
Novi proračunski plan također povećava poreze na duhan i gorivo. D&B smatra kako Vlada rebalansom nije smanjila niti jedan važniji trošak, već je podlegla pritisku javnog sektora i Hrvatske seljačke stranke kojoj nije bilo u interesu smanjenje poticaja na poljoprivredu.
Male šanse za mirovinsku reformu prije izbora
Time je Vlada propustila šansu da stvori bolju investicijsku klimu, smatra D&B. Također, D&B smatra da su male šanse da Vlada napravi mirovinsku reformu prije izbora. Budžetski deficit dovodi Hrvatsku u vrlo neugodnu poziciju što se tiče investicijske klime, a i očekuje se povećanje javnog i vanjskog duga.
Pad investicija – pretjerani troškovi rada, administrativne barijere…
U međuvremenu BDP pada već šest kvartala za redom, pa potreba za poticanjem stranih investicija postaje sve veći imperativ. Investicije su nažalost u padu a kao razlog D&B navodi nedostatak plana industrijskog razvoja, pretjerane troškove rada, velike administrativne barijere i ostale prepreke u usporedbi sa susjednim zemljama.
Što je pozitivno?
Pozivitnim D&B smatra nastojanje države da poboljša turističku infrastrukturu.
Kredit od 8 milijuna eura od Europske banke za rekonstrukciju i razvoj za izgradnju novog pristaništa u Dubrovniku D&B smatra dobrim potezom za zemlju u kojoj je turizam jedna od najvažnijih gospodarskih grana.
Također, pozitivan potez Hrvatske, Srbije i Slovenije je formiranje zajedničkog željezničkog poduzeća kako bi se smanjili troškovi transporta i skratilo vrijeme te pojednostavili carinski postupci.