Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Novčane nagrade većinom ne utječu na spremnost radnika na cijepljenje

Kako bi radnici u Hrvatskoj reagirali kada bi im poslodavac ponudio novčanu nagradu za cijepljenje?

Potaknuti brigom o zdravlju zaposlenika, ali i svjesni činjenice kako svaki odlazak na bolovanje stvara značajan trošak za njihovo poslovanje, dio poslodavaca odlučio je na različite načine nagraditi radnike koji se odluče cijepiti protiv koronavirusa.

Pa tako neke američke kompanije cijepljene zaposlenike nagrađuju gotovinom, slobodnim danima, pivom ili kolačima, a Kalifornija je nedavno pripremila 116,5 milijuna dolara nagrada za stanovnike koji se cijepe.

A kako bi radnici u Hrvatskoj reagirali kada bi im poslodavac ponudio novčanu nagradu za cijepljenje? Odgovor na to pitanje doznao je portal MojPosao, provođenjem ankete u kojoj je sudjelovalo gotovo 1.800 ispitanika.

‘Privatna odluka u koju poslodavac ne smije zadirati’

Prema rezultatima ankete, malo više od polovice građana (53%) zainteresirano je za cijepljenje, dok je 47% protiv, čak i u slučaju kada bi za to dobili novčanu nagradu.

Kao razloge odbijanja cijepljenja ispitanici ističu kako njihovo zdravlje i tijelo nemaju cijenu te kako ne bi pristali biti pokusni kunići farmaceutske industrije. Čak niti u slučaju financijske nagrade. Dio građana pak ne dovodi u pitanje sigurnost samog cjepiva, ali smatraju da je to privatna odluka pojedinca u koju poslodavac nema pravo zadirati.

„Da me poslodavac ucjeni time da će mi dati otkaz ako se ne cijepim, u istoj sekundi bih dala otkaz. Nitko nema pravo upravljati tuđim tijelom. Čak i da se želim cijepit, čim mi poslodavac da takav ultimatum – to je firma za koju ne želim raditi“, jedan je od komentara sudionika ankete.

Oni koji se planiraju cijepiti, to će učiniti neovisno o nagradi

Među građanima koji bi se cijepili, većina (64%) bi to napravila bez obzira na nagradu od strane poslodavca. Kako navode u komentarima, samo cijepljenje je nagrada i to čine zbog vlastitog zdravlja, a ne poslodavca. Međutim, kako neki ističu, dodatno nagrađivanje cijepljenja predstavlja lijepu gestu poslodavca.

Na cijepljenje u zamjenu za financijsku nagradu pristala bi petina ispitanika (21%) otvorenih za cijepljenje. U prosjeku, cijepili bismo se za novčanu nagradu u iznosu od 5.535 kuna (odgovori variraju od 200 do 50000 kuna).

Manji dio anketiranih (15%) ističe kako bi se cijepili samo ako bi odbijanje cjepiva značilo i gubitak posla. Kako navode u komentarima, u tom slučaju bi naknadno tužili poslodavca, a neki se pitaju zašto bi se cijepili besplatno, ako za to mogu dobiti novčanu nagradu.

O anketi „Financijska nagrada za cijepljenje“:
Sudjelovalo je gotovo 1800 ispitanika. Zbog jednostavnosti ispunjavanja ankete nisu zabilježeni demografski podaci o ispitanicima tako da se rezultati ne mogu generalizirati, ali su indikativni. 


Ekonomija

Rast cijena u posljednjih nekoliko godina doveo je do toga da su raspoloživi kućni budžeti građana pod sve većim udarom.

Edukacija

Poslodavci se najviše boje toga da ćete otići jednom kada pronađete posao koji više odgovara vašim kvalifikacijama.

Lifestyle

Uspješni poduzetnici su strastveni, inovativni, zahtjevni i brižni. Pročitajte u čemu se krije tajna njihovih uspjeha.

Izdvojeno

Nekoliko je stvari koje se nikako ne smiju izgovoriti na radnom mjestu, barem ne naglas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.