Novi slogan hrvatskog turizma glasi “Croatia, Full of Life” (Hrvatska, puna života), objavili su ministar turizma Darko Lorencin i direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Ratomir Ivičić. Slogan je prihvaćen s cjelovitim novim krovnim komunikacijskim konceptom hrvatskog turizma za iduće razdoblje pod nazivom “Big Idea”.
“Odabrani komunikacijski koncept ne predstavlja samo slogan, već kompletnu platformu iz koje će proizlaziti priče o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji“ , rekao je ministar Lorencin. Ideja je, kako sam ministar kaže, izazvati emociju. “Imamo originalnost u novom sloganu, jer ključnu riječ life/život, u svojim sloganima ne koristi ni jedna turistička zemlja, a upravo je život u Hrvatskoj i načini na koje se on odvija, prepoznat na stranim tržištima kao lijep za življenje”
Kako navode iz ministarstva, cijeli natječaj odvijao u nekoliko faza. Tako je posljednja faza, odnosno istraživanje na 8 ključnih tržišta, pokazala kako prijedlog “Croatia, Full of Life” 28 posto ispitanika ocjenjuje kao najboljim. Dosadašnji slogan hrvatskog turizma “Mediteran kakav je nekad bio” nakon petnaest godina ide u zaborav.
I onda su Facebook i Twitter podivljali ….
Naši suradnici komentiraju slogan
[box style=”0″]
Marina Karamatić Sopić – Ambrela komunikacije
Moramo priznati da nas je u agenciji pomalo iznenadila lavina negativnih komentara na novi slogan.
„Croatia, Full of Life“ je pozitivan slogan koji sugerira da je Hrvatska cjelovita zemlja prepuna mogućnosti. Druga je strana medalje koliko su ti potencijali doista iskorišteni pa se negativne reakcije zato vjerojatno odnose na opće beznađe i depresiju koja nas je sve u nekoj mjeri zahvatila.
Pozdravljamo i odmak od dosadašnjih strategija koje su isticale samo jadransku orijentaciju turizma jer se u unutrašnjosti na brojnim razinama odvijaju zanimljive i pametne turističke inicijative. Vjerujemo da se ovaj koncept može nadograditi u mnogo smjerova i nadamo se da će se neće zadržati samo na sloganu.
Napominjem da nismo sudjelovali u natječaju pa nismo upoznati s procedurama.
[/box]
[box style=”0″]
Elizabeta Penić – Lollipop komunikacije
Čini mi se kako je Ministarstvo turizma agencijama koje su trebale osmisliti novi slogan dalo brief: “Petnaest godina imamo slogan koji se poziva na tradiciju, ovaj put želimo nešto posve drugo.”
I upravo to su i dobili. Meni nije jasna poruka koju žele prenijeti. Emocije su, naravno, izuzetno važne kod slogana, ali jednako je važno i što se komunicira, koja se poruka prenosi. Također mi je i jezično nespretno. Naime, za osobu se kaže kako je puna života. Na engleskom je prihvatljivo, no takva konstrukcija nije u duhu hrvatskog jezika.
[/box]
[box style=”0″]
Vladimir Preselj – Millenium promocija
Novi krovni slogan koji će se koristiti u promociji hrvatskog turizma predstavlja značajan zaokret u komunikacijskom smislu. Dok je prethodni slogan Hrvatsku promovirao kao „Mediteran kakav je nekad bio“, što je koncept koji se temelji na prizivanju romantičnih i nostalgičnih prizora, novi slogan Hrvatsku svijetu predstavlja kao zemlju „punu života“. Nama to može zvučati poprilično neuvjerljivo, ali slogan je potrebno razmotriti iz pozicije turista kojima je poruka namijenjena.
S jedne strane, novi slogan na engleskom jeziku (Croatia, Full of Life) svakako zvuči upečatljivije, dok sama poruka može implicirati više značenja, što je dobro kada se u obzir uzme da su turisti heterogena skupina bitno drugačijih preferencija i interesa. S druge strane, upravo ta širina značenja i podložnost različitim tumačenjima može dovesti do toga da turisti „od drveća ne vide šumu“, a novom se sloganu ne može pozavidjeti niti na inovativnosti.
Hrvatska nije ni prva ni posljednja zemlja koja će u promociji turizma naglasak staviti na „život“, samo je pitanje kako će se prateća komunikacijska strategija taj život prezentirati. U svakom slučaju, treba pričekati i vidjeti kakvom će kampanjom ovaj slogan biti popraćen, kakvo će mu se značenje dati, jer bez konteksta nema niti pravog smisla.
[/box]
[box style=”0″]
Karla Andrić – nezavisni profesionalac u PR-u i online marketingu
Ne mogu komentirati je li slogan “Croatia – Full of Life” najbolji odabir za promociju jer nisam sudjelovala u njegovom nastajanju i ne znam koje su metode korištene kako bi se došlo do ovog rezultata, ali mislim kako se HTZ ne mora brinuti oko negativnog publiciteta i kritika koje plivaju po društvenim mrežama.
Kampanja “gađa” strano tržište, a slogan “Croatia – Full of Life” stranoj publici ne komunicira gospodarsku situaciju u zemlji, već netaknutu prirodu, povijest, glazbene festivale i sve one vrijednosti s kojima se svakodnevno ponosimo, a o kojima pišu čak i svjetski mediji. Vrijedi li kampanja 2,5 milijuna kuna? Možda vrijedi više, možda manje, ali ono što je sigurno je da ćemo rezultat uloženog novca uskoro vidjeti.
[/box]