Na Shellovom benzinskom servisu u Mokricama službeno je predstavljena dugo iščekivana suradnja renomiranog hrvatskog kuhara Mate Jankovića i tvrtke Coral Croatia. Rezultat ove suradnje su novi burgeri, hot dogovi i sendviči, koji su od sada dostupni svim ljubiteljima vrhunske hrane. Bilo da ste na putovanju ili jednostavno želite uživati u kvalitetnom obroku, možete isprobati sočne burgere, ukusne hot dogove i neodoljive sendviče, pripremljene prema recepturi jednog od najpoznatijih imena hrvatske kulinarske scene.
Danas razgovaramo s category menadžericom za gastro sektor Lanom Trampus iz Coral Croatia.
Koliko se percepcija benzinskih servisa promijenila u posljednjih 10 godina i što su one danas.
Percepcija benzinskih servisa se u posljednjih 10 godina uvelike promijenila. Vozači i putnici su na benzinsku postaju prije gledali kao usputno odredište povezano s brzom uslugom i osnovnim potrebama, natoče gorivo te eventualno obave impulzivnu kupnju – čokoladica, žvakaće gume – i nastave svoj put dalje. Sada je situacija potpuno drugačija. Benzinske postaje postale su destinacija koje nude širok asortiman proizvoda.
Danas možete naći sve, od prehrambenih artikala do igračaka, a u sklopu samih servisa se nalazi sve više ugostiteljskih objekata koji nude premium segment hrane i pića. Postali su odredište gdje vozači i putnici imaju želju stati kako bi predahnuli, odmorili i napunili baterije za nastavak putovanja ili kao destinacija.
Što Shell benzinski servisi nude kupcima osim goriva i koji su najpopularniji prehrambeni proizvodi u gastro sekciji na Shell benzinskim servisima i kako osiguravate da oni zadovoljavaju potrebe kupaca?
Shell benzinski servisi, osim vrhunskog Shell V-Power goriva, nude i kvalitetne gastronomske proizvode u vidu hrane i pića, a sve po pristupačnim cijenama. Tu uslugu trenutno ima 25 od naša 34 servisa u Hrvatskoj. U naših 6 restorana, vozači i putnici mogu pronaći ukusne gablece s kvalitetnim sirovinama od renomiranih dobavljača. Od zdravih doručaka, svježe pripremljenih salata, pekarskih proizvoda, sendviča, hot dogova, burgera pa sve do vrhunskog domaćeg graha s kobasicom. Na ostalih 19 lokacija nudimo dio jelovnika koji može zadovoljiti svako nepce. Osim hrane, veoma se ponosimo i našim zdravim kutkom, svježim hladno-prešanim sokovima Juice Box, te uskoro i svjetskim trendom Kombucha.
Nadalje, veliku važnost dajemo našoj vrhunskoj kavi koju kombiniramo uz naše ostale Gastro proizvode. Također nam je vrlo bitno da pomno biramo nove okuse za sezonske kave kako bi kupcima mogli pružiti jedinstveno vrhunsko iskustvo. Ledene kave su postale veliki svjetski trend pa samim time i mi moramo pratiti trendove te se bazirati na vizualno privlačnoj šalici koja je vrijedna Instagram fotografije ili TikTok videa. Sve naše proizvode kupci mogu konzumirati u našim ugodnim kutcima za odmor – „cozy area“ – te i na taj način napuniti baterije kako bi im ostatak puta prošao sigurno dok ne dođu do konačnog odredišta.
Osim praćenja trendova, pozorno osluškujemo potrebe kupaca kako bi im mogli pružiti željene proizvode i recepture. Proizvodi iz kategorije pića koji su najprodavaniji na našim benzinskim servisima su kava i svježi Juice Box sokovi, a u kategoriji hrane prednjače Hot dog i domaći grah s kobasicom.

Kako pratite prehrambene trendove i preferencije kupaca, u vidu suradnje s Matom Jankovićem?
Prehrambene trendove i preferencije kupaca pratimo kroz stalnu analizu prodaje, povratnih informacija kupaca te suradnje s renomiranim stručnjacima poput Mate Jankovića. Također, koristimo podatke o potrošačkim navikama iz centrale, ali obavezno pratimo domaće i globalne Gastro trendove kako bi što bolje mogli razumjeti što današnji kupac traži. Konačno, sudjelovanje na godišnjim Shellovim retail konferencijama nam daje smjernice za kvalitetniji pristup kupcima i, možda i bitnije, uvid u to kako posluju ostale tvrtke licencirane za korištenje Shellove robne marke.
Suradnja s gospodinom Jankovićem nam daje priliku proširenja i unaprjeđenja asortimana, te još veće zadovoljstvo kupaca koji ovom dodatnom ponudom mogu zadovoljiti svoje želje za novim inovativnim recepturama i vrhunskim okusima. Inovativni, autentični proizvodi sa vrhunskom kvalitetom su naš fokus.
Na poziciji ste Category managera, koji su to jedinstveni doprinosi koje ste donijeli svojim prisustvom i vođenjem?
Na poziciji Category managera moj glavni doprinos je pravilno oblikovanje asortimana, te prilagođavanje ponude u smjeru zadovoljavanja kupaca i unaprjeđenja poslovanja. Vrlo bitno je staviti fokus na uvođenje novih proizvoda kako bi imali dovoljnu širinu ponude koja će „pokriti“ potrebe svakog kupca. Praćenjem trendova i osluškivanjem tržišta redovno obogaćujem ponudu novim, atraktivnim proizvodima koji kupce dovode na lokaciju, dok kvalitetom istih i gurmanskim okusima nastojimo te kupce zadržati. Analizom prodaje prilagođavam ponudu kako bi osigurala najbolji omjer kvalitete i cijene, tipični „value for money“.
Kako bi imali odličan proizvod bitno je da imamo i dobre partnerske odnose sa našim proizvođačima i dobavljačima sirovina. U tom aspektu mogu reći da pokušavamo raditi sa što više vrhunskih domaćih brendova, kako bi dobili traženu svježinu i kvalitetu proizvoda. Uzimamo kvalitetne sirovine te samim time pružamo kupcima vrhunski proizvod, bila to hrana ili piće. Svakodnevno praćenje konkurenciju daje nam mogućnost da ostanemo jedan korak ispred konkurencije, a smatram da idemo u jako dobrom smjeru. Kako bi cijelo Gastro poslovanje držala pod kontrolom, svakodnevno radim analize te eventualne prilagodbe za uvećanje profitabilnosti.
Moj cilj je prvenstveno ponuditi našim kupcima ono što žele i to na najbolji mogući način, kako bi Shell imao održiv rast i određenu konkurentsku prednost.
Jeste li se suočili s posebnim izazovima i predrasudama kao žena u pretežito muškoj industriji, osobito u menadžerskoj ulozi?
Osobno se nisam susrela s predrasudama ili izazovima zbog toga što sam žena na menadžerskoj poziciji. Osoba sam koja je vrlo organizirana, proaktivna, precizna i savjesna. Usmjerena sam na ciljeve i rješavanje izazova bez obzira na branšu ili okruženje.
Volim sve odraditi na vrijeme, čak nekad i prije vremena. Vrlo je bitna organizacija koja je 50% riješenog posla. Ukoliko si stručan, dosljedan i jasan u komunikaciji, zavrijedit ćeš rezultate i poštovanje, neovisno o spolu.
Koje strategije koristite kako biste osigurali sigurnost i higijenu hrane koja se poslužuje, osobito s obzirom na veliku i brzu rotaciju te ograničen prostor?
Sigurnost i higijena hrane u Gastro kategoriji je apsolutni prioritet. Vrlo je važno redovito voditi brigu o pravilnoj edukaciji djelatnika u pogledu HACCP standarda. U našoj kompaniji se, stoga, kontinuirano radi na pravilnom rukovanju hranom te održavanju higijenskog standarda.
Unatoč ograničenom prostoru bitno je jasno definirati prostor za rad kako bi onemogućili kontaminaciju te osigurali učinkovitost rada. Svakodnevno pratimo i bilježimo sve procese koji spadaju unutar HACCP sustava. Provodimo interna testiranja i surađujemo s vanjskim partnerima kako bismo osigurali usklađenost sa svim propisima. Uz jasne procedure i redovne kontrole, osiguravamo da hrana koja se poslužuje uvijek bude sigurna i svježa.
Kako balansirate svoj poslovni i privatni život te što je potrebno za uspjeh?
Sadašnji tempo života je postao vrlo dinamičan i izazovan za balansiranje poslovnog i privatnog, ali uz dobru organizaciju sve je moguće. Bitno je imati neki ispušni ventil koji te resetira i vrati na tvorničke postavke. Kod mene to podrazumijeva dosta aktivnosti. Imam svoj brend torbi od plastificiranog papira – La Tramp. Kako uživam u poslu Category managera, tako uživam i u poslu modnog dizajnera gdje pustim mašti na volju, te se iz toga izrode prekrasne kreacije torbi. Osim toga, velika strast su mi i putovanja u kojima uživam sa svojom obitelji.
Smatram da je za uspjeh ključno bit dosljedan, iskren i otvoren za izazove, ali pritom imati i jasnu viziju, strast prema onome što radite. Vrlo je važno je zadržati i profesionalni integritet.
