Podaci za prošlu godinu o neto investicijama u oglašavanje u medijima i usporedba s 2008. zapravo su stručne procjene HURA-inog Odbora za medije temeljene na zadnje revidiranim podacima u svibnju ove godine, pojašnjava predsjednik Uprave tog udruženja Slaven Fischer.
Te investicije odnosno potrošnja za oglašavanje u medijima je i ono što se najčešće gleda, i što je relativno jednostavnije izračunati.
790 milijuna za oglašavanje na TV-u
Od ukupnih lanjskih 1,85 milijardi kuna investiranih u oglašavanje u medijima najviše je ili 790 milijuna kuna išlo na televiziju (TV), što je u odnosu na 2008. pad od 17 posto.
Na drugom se mjestu zadržalo oglašavanje u tisku s uloženih 615 milijuna kuna, ali to je među svim medijima i najveći pad u odnosu na 2008. godinu, od 22 posto.
Na radiju najmanji pad investicija
Iza tiska slijedi radio s 225 milijuna kuna ili 10 posto manje, čime je u tom mediju zabilježen najmanji lanjski pad investicija u oglašavanje.
Jedini porast ulaganja u oglašavanje među svim medijima vidljiv je u internetu, i to od 17 posto s investiranih 35 milijuna kuna.
Budžeti za marketinške kampanje padat će i ove godine
Iz HURA-e ističu i da su prošle godine u Hrvatskoj za oko 25 posto smanjeni ukupni budžeti za marketinške kampanje, te procjenjuju da će ove godine za tu svrhu biti još manje novca.
HURA ima trenutno 35 članica koje zastupaju više od 60 posto ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj.