Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Ekonomija

Online kupnja u 2022: potražnju su oblikovali vanjski utjecaji, a najtraženiji su bili električni bicikli

Kakva je bila prošla godina s obzirom na online potražnju? Koji su sezonski trendovi opstali, koji su ojačali?

Kakva je bila prošla godina s obzirom na online potražnju? Koji su sezonski trendovi opstali, koji su ojačali? Koliko su vanjski faktori utjecali na ponašanje kupaca i u kolikoj su mjeri oblikovali potražnju?

Provjerili smo podatke portala Jeftinije.hr, dio Heureka grupe, na kojem su izdvojili zanimljive i (ne)očekivane podatke koji su obilježili domaće e-commerce tržište u 2022. godini. 

Najtraženije kategorije proizvoda u 2022. 

Analizirajući najpopularnije kategorije godine na Jeftinije.hr primjetna je zanimljiva činjenica – najveće iznenađenje godine i pojedinačno najpopularnija kategorija proizvoda u 2022. su električni bicikli, za kojima je potražnja porasla za 146 %, u odnosu na prošlu godinu. Rast potražnje za električnim biciklima primijećen je još početkom ožujka ove godine, u trenutcima prvih drastičnih poskupljenja goriva, i održao se iznimno visokim sve do zadnjih dana godine.

Drugo mjesto na ljestvici najpopularnijih kategorija godine zauzele su – sjedeće garniture, s rastom potražnje od visokih 130 %. Još jedno iznenađenje na ljestvici najpopularnijih kategorija odnosi se na kategoriju parfema za kojima je potražnja ove godine porasla za gotovo 80 % u odnosu na godinu ranije. Četvrto mjesto među najpopularnijim kategorijama pripalo je jednom od najtraženijih segmenata bijele tehnike – štednjacima (+39 %), a na petom mjestu našla se kategorija blok kuhinja (+38 %).

Koje su proizvode online kupci najviše tražili, a koje su preskočili u 2022.?

I na listi najpopularnijih proizvoda u 2022. naišli smo na nekoliko iznenađenja. Na prvom mjestu našla se vrtna kućica Fidesbrenda Weka, čija su se čak tri različita modela našla na listi ovogodišnjih najpopularnijih proizvoda. Tu su i dvije blok kuhinje – komplet Como i set Grey te sjedeća garnitura Relax S.

Na listi najpopularnijih je i nekoliko izrazito sezonskih proizvoda poput SUP daske i božićnog drvca, zatim Nike dječje tenisice Force, kao i Končar perilica rublja.

Uz pet već spomenutih najpopularnijih kategorija u 2022., primijetili smo još nekoliko kategorija koje su se, po rastu potražnje, pokazale velikim iznenađenjem. Ove godine su to bili električni romobili s rastom od 30 %, perilice rublja (+28 %), muške tenisice (+25 %), hladnjaci sa zamrzivačem (+21 %) te garderobni ormari (+14 %).

S druge strane, najveći negativni trend u 2022. zabilježen je u kategoriji dječjih tenisica, u kojoj je potražnja bila 27 % niža nego godinu ranije te u kategoriji bežičnih bušilica (-22 %). Na istoj listi našli su se i robotski usisavači (-18 %), televizori (-16 %), laptopi (-13 %) i tableti (-7 %) koje su prethodnih godina bile na listi najpopularnijih. Također, u odnosu na 2021. smanjila se potražnja za ljetnim i zimskim automobilskim gumama te bazenima. 

U Sloveniji dominirala potražnja za motornim pilama, u Srbiji za klima uređajima

Komparativna usporedba potražnje u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji otkrila je sličnosti u ponašanju online potrošača. Uz već spomenute kategorije koje su osvojile online kupce u Hrvatskoj tijekom 2022. godine, naši su slovenski susjedi u godini na izmaku najviše pretraživali motorne pile, slušalice za mobitele, električne bicikle, zimske gume i klima uređaje.

Ni srpski online potrošači nisu previše odstupali u online potražnji tijekom ove godine. Najpopularnija je bila kategorija klima uređaja, perilica rublja, hladnjaka sa zamrzivačem, dvosjeda/trosjeda te kategorija zimskih guma.

Što nas očekuje e-commercu u 2023.?

Godina na izmaku bila je prepuna turbulencija koje su imale trenutni utjecaj na ponašanje online potrošača. Još od prvih mjeseci ove godine, i početka rata u Ukrajini u cijeloj je CEE regiji bilo primjetno povećanje potražnje za istim proizvodima (agregati, vreće za spavanje, solarni punjači).

Proljetno, drastično povećanje cijene goriva potaklo je potrošače da krenu u potragu za alternativnim prijevozom poput električnih bicikala i el. romobila dok je nestabilna situacija s energentima usmjerila ljetnu i jesensku online potražnju prema dodatnim izvorima grijanja i proizvodima poput klima uređaja i peći na kruta goriva. Čak je i analiza ovogodišnjih Black Friday kupnji ukazala na racionalizaciju potrošnje s obzirom da su neki od najtraženijih proizvoda bili proizvodi iz segmenta malih kućanskih aparata i bijele tehnike.

I u novoj se godini očekuje nastavak trenda racionalizacije. Potrošači će izbjegavati impulzivne kupnje i više vremena posvetiti informiranoj i razboritoj kupnji i istraživanjima uoči kupnje. A izazovi, ali i nove prilike za online trgovce bit će u implementaciji trendova poput održivosti, novih načina dostave, iskorištavanja prednosti lokalnih tržišta i višekanalnih pristupa prodaji.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.