1. Izrada web stranice
Web stranicu danas jednostavno morate imati. Bez nje ne možete niti pomišljati na sljedeća dva koraka.
Ne morate izrađivati web stranicu od 50.000 kuna. Važno je da se držite nekakvih pravila.
Ovo su stvari koje web stranica malih poduzetnika mora sadržavati
2. Facebook
Na Facebooku je danas u Hrvatskoj 1,4 milijuna aktivnih korisnika. Pribrojimo li im i neaktivne brojka doseže 1,7 milijuna. Što god nudili, dio vaše ciljane skupine je na Facebooku. Važnost ovog oblika oglašavanja sve se više približava izradi web stranice. Dakle, Facebook i web stranicu morate imati.
Za početak vam preporučamo otvaranje „fan pagea“, mogućnosti koju je Facebook, između ostalih namijenio i malim poduzetnicima. Za početak u fan page vašeg branda možete pozvati svoje prijatelje i zamoliti ih da oni pozovu svoje prijatelje. Napravite li stranicu koja će na Facebooku biti „mrtva“, nećete ostvariti nikakav benefit. Pokušajte ostvariti što bolju komunikaciju s fanovima. Zalijepite na zid koju zanimljivu pjesmu, poželite im ugodan vikend, ili početak radnog tjedna. Ponekad plasirajte informacije o svom poduzeću.
Kada odlučite uložiti sredstva u online marketing, Facebook je pravi izbor. Na njemu možete točno odrediti vašu ciljanu skupinu i platiti samo rezultat – prosječno 10 centi po svakom novom korisniku. Ukoliko odlučite uložiti dodatna sredstva, tu su i specijalizirane kompanije koje će se brinuti za vaše cjelokupno oglašavanje na Facebooku.
Svaki novi korisnik na Facebooku ostaje vaš, uglavnom zauvijek.
3. Grupna kupovina
Grupna kupovina je relativno novi oblik online oglašavanja, ali za koji smo u kratkom vremenu čuli svi. U Hrvatskoj postoji desetak stranica koje nude usluge oglašavanja putem grupne kupovine.
Portali za grupnu kupovinu imaju svoje prednosti i nedostatke. Razgovarali smo s poduzetnicima koji su ih koristili – jedni su potpuno zadovoljni, ali ima i nezadovoljnih. Portal za grupnu kupovinu definitivno će dovesti klijenta u vaš objekt, no vi na njemu nećete zaraditi. Na vama je da procijenite nudite li dovoljno dobru uslugu i hoće li se klijent vrati. Ako se barem određeni dio njih ne vrati bit ćete na gubitku.
4. Forsquare nam dolazi
Forsquare je internetska stranica čiji je rast u posljednje vrijeme teško izmeriti. Amerika je s tom lokacijskom mrežom odavno „na ti“, a polako ju upoznaju Europljani, pa tako i Hrvati. Ukoliko želite pokazati naprednost svog poduzeća i istaknuti se s obzirom na konkurenciju, ovo je prilika za vas.
Korisnici Foursquarea se prijavljuju na trenutnim lokacijama te u većini slučajeva ostavljaju određene poruke. Primjerice, ukoliko netko objeduje u restoranu, on se može u njemu prijaviti i ocijeniti kvalitetu hrane, usluge…Svi koji na Foursquareu pronađu taj restoran, vidjet će njegovu poruku. To je potpuno besplatno!
Postoje i Foursquare specijali, koji već spadaju u plaćeno online oglašavanje. Kako oni funkcioniraju pokazat ćemo na primjeru Agrokora, koji je već pristupio ovom načinu oglašavanja.
Primjer Agrokora
U Agrokoru su se odlučili nagraditi sve aktivne korisnike kako bi ih što veći broj vidio korist od prijave putem Foursquarea. Prijavom u 19 Super Konzuma u Zagrebu, Splitu, Rijeci ili Osijeku odnosno 7 Tisak media centara u Zagrebu, Splitu ili Osijeku dobivate:
• U spomenutim Super Konzumima se prijavite 5 puta i dobivate poklon bon od 50 kuna za kupovinu u Konzumovom webshopu ili putem mobilnih aplikacija za iPhone i iPad koje smo recenzirali;
• U Super Konzumu u Avenue Mallu u Zagrebu poklanjaju vam kutiju keksa ukoliko se prijavite s prijateljem sa Foursquarea;
• U Tisak media centrima za 3 prijave dobivate poklon bon od 50 kuna koji možete iskoristiti za kupnju knjiga, glazbe, filmova i igara.
Ovime je Agrokor privukao velik broj ljudi na Foursquare, ali i na svoja prodajna mjesta. Budite i vi među prvima koji će se oglašavati na ovaj način.
Agrokor uvodi Foursquare specijale – plaća vam za chekiranje u Konzumu!