Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Porezi

Oporezivanje digitalnih kompanija

Aktualna kriza povezana sa Covidom-19 potvrdila je potrebu da se uspostavi mehanizam pravedne i dosljedne raspodjele dobiti multinacionalnih kompanija čije poslovanje uopće ne uključuje fizičku oporezivu prisutnost ili je ona jako ograničena.

Europska komisija ipak neće čekati Sjedinjene Američke Države ili druge zemlje koje nisu članice Europske unije kako bi podigla poreze za Google, Amazon, Facebook i ostale multinacionalne kompanije čije se poslovanje temelji na internetu. Takva odluka nastupila je nakon što su u EU shvatili da bi predugo čekali na zajednički stav..

Gotovo 140 zemalja pregovara pod egidom Organizacije za gospodarsku suradnju i razvoj (OECD) o izmjenama međunarodnih poreznih propisa kako bi se sustav oporezivanja prilagodio digitalnom dobu.

Aktualna kriza povezana sa Covidom-19 potvrdila je potrebu da se uspostavi mehanizam pravedne i dosljedne raspodjele dobiti multinacionalnih kompanija čije poslovanje uopće ne uključuje fizičku oporezivu prisutnost ili je ona jako ograničena. Pandemija je ubrzala temeljnu transformaciju u potrošačkim navikama i povećala upotrebu digitalnih usluga, posljedično ojačavajući dominantni položaj digitalnih poslovnih modela i povećavajući vlastite prihode na štetu tradicionalnijih poduzeća.

Digitalni divovi, gdje god im bilo sjedište, izaći će iz aktualne krize moćniji i profitabilniji. Te tvrtke profitiraju od slobodnog pristupa europskom tržištu. Pošteno je i opravdano očekivati da plaćaju će pravedne poreze u zemljama u kojima stvaraju vrijednosti i dobit. Zato tehnološki divovi, poput Googlea, Amazona i Facebooka, moraju plaćati “pravedne poreze”.

Ako se netko na kraju priče pita zašto je EU toliko agresivna po ovim pitanjima, dovoljno je vidjeti podatak da su u razdoblju od 2013. do kraja 2015. godine samo Google i Facebook uspjeli izbjeći platiti 6,42 milijarde američkih dolara, a sve zahvaljujući nepostojanja konkretnih poreznih regulativa koje se tiču digitalnih kompanija. Istovremeno, te dvije kompanije prikupile su enormnu količinu podataka svojih korisnika te ih proslijedili na razne strane i ubirali na temelju toga dodatne prihode…

 


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.