Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Ostavljanje napojnica podržava 77% ispitanika, a najčešće ih ostavljaju konobarima

Ostavljate li napojnice čak i ako ne podržavate takvu praksu? Koliku napojnicu ostavljate, kojim djelatnicima i mislite li da napojnice zaslužuju svi ili samo neki, MojPosao je istražio u anketi provedenoj na više od 3800 ispitanika.

Ostavljate li napojnice čak i ako ne podržavate takvu praksu? Koliku napojnicu ostavljate, kojim djelatnicima i mislite li da napojnice zaslužuju svi ili samo neki, MojPosao je istražio u anketi provedenoj na više od 3800 ispitanika.

Većina ispitanika (61%) podržava ostavljanje napojnica, ali to čine samo za pojedine usluge. Napojnice najčešće ostavljaju konobarima u restoranima i kafićima, frizerima, automehaničarima i taksistima. Odluka o napojnici najviše ovisi o ljubaznosti osoblja, visini računa te kvaliteti usluge, a obično iznosi 5 do 10 posto vrijednosti računa.

„Ostavljam napojnicu ako je pružatelj usluge otišao izvan onoga što bih ja kao kupac očekivao“, kaže jedan ispitanik, a drugi navodi da napojnicu ostavlja ‘za usluge u kojima je plaća zaposlenika niža od prosječne plaće.’

Za bilo koju uslugu napojnice podržava i ostavlja 16% ispitanika. Uz prethodno spomenute djelatnike, oni napojnice ostavljaju i cvjećarima, pekarima, prodavačima.

„Ako je djelatnik bio uslužan i ljubazan, po meni je zaslužio napojnicu. Uvijek je lijepo uljepšati nekome dan, tko to zasluži“, kaže jedan ispitanik. Drugi navodi da mu je žao što napojnicu ne mogu dobivati djelatnici svih sektora: „Odgajatelji prečesto ne dobiju ni riječ zahvale, o napojnici nema ni govora, a čuvaju najveće blago roditelja i nose veliku odgovornost na svojim leđima.“

Napojnice ne podržava, ali ih ostavlja 10% ispitanika koji napojnicom nagrađuju ljubaznost i uslužnost djelatnika ukoliko su one ‘iznad prosjeka’.

„Napojnica (ili bolja stimulacija) bi trebala biti stvar poslodavca ali se prebacuje na krajnjeg korisnika“, smatra jedan ispitanik, a drugi dodaje: „Osobno mi predstavlja problem osjećaj obaveze ostavljanja napojnice čak i kada nisam zadovoljan uslugom. Prvenstveno bi i zaposlenici i poslodavci u uslužnim zanimanjima trebali promijeniti pristup u odnosu na korisnike kako bi opravdali ostavljanje napojnice.“

Napojnice ne ostavlja i ne podržava 13% ispitanika. Smatraju da su djelatnici plaćeni za svoj rad te da ni sami ne primaju napojnice na svojim radnim mjestima. Također navode da ne podržavaju praksu koja se ne primjenjuje u jednakoj mjeri u svim djelatnostima.

„Smatram da su cijene usluga prilično visoke za naš standard stoga napojnica ne dolazi u obzir“, kaže jedan ispitanik, a drugi dodaje: „Ili neka se na neki način uredi kolika bi napojnica trebala biti ili neka to ne bude praksa. Nikad ne znam jesam li dovoljno ostavio i to me živcira“, zaključuje.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.