Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Poboljšanje prakse plaćanja u Hrvatskoj

Placa

Navike plaćanje hrvatskih kupaca popravile su se u usporedbi s prošlom godinom. Rokovi plaćanja u Hrvatskoj skraćeni su za šest dana i to na 36 dana, što znači da su trenutno za dva dana kraći u odnosu na istočnoeuropski prosjek. Ovaj aspekt se pozitivno odražava na navike plaćanja – gotovo četiri od pet kupaca plaćaju svoje račune na vrijeme (2015:71 %). Time se Hrvatska uz Poljsku pozicionirala na vodeće mjesto u odnosu na ostale zemlje istočne Europe. Sa svojih 78% pravodobno plaćenih računa ima iznadprosječnu stopu plaćanja (istočna Europa 74%). Posebno se ističe sektor trgovine sa čak 80% pravodobno plaćenih računa, dok sektor usluga prednjači u lošim navikama plaćanja s udjelom od 25% zakašnjelih plaćanja, odnosno nenaplativih potraživanja.
Rezultati su to EOS istraživanja „European Payment Practices“ 2016. za koje je neovisni institut za istraživanje tržišta TNS Infratest, ispitao 200 rukovoditelja u Hrvatskoj o prevladavajućim navikama plaćanja u njihovim tvrtkama.

Na plaćanje kupaca koji kasne s plaćanjem, hrvatske tvrtke moraju svejedno čekati dobra tri tjedna nakon isteka roka plaćanja (2015: 60 dana); a u industrijskom i uslužnom sektoru do četiri tjedna. Iako se lani visoki udio nenaplaćenih potraživanja pripisivao lošoj praksi plaćanja u B2B segmentu, ove godine nema značajnijeg odstupanja između prakse plaćanja kod privatnih i poslovnih kupaca. Znatno urednije plaćanje vidljivo je kod poslovnih kupaca, ali privatni kupci i dalje prednjače.

“Ono što smo lani naslućivali, ove godine možemo i potvrditi. Skraćivanjem rokova plaćanja, poboljšava se disciplina plaćanja”, kaže Barbara Cerinski, direktorica EOS Matrix-a u Hrvatskoj. “To je posebno uočljivo u sektoru trgovine gdje se osam od deset računa plati na vrijeme”. Međutim u sektoru usluga, navike plaćanja su nešto lošije, gdje svaki peti račun nije naplativ ili se kasni s njegovim plaćanjem.
Jednako kao i u istočnoj Europi, svako drugo poduzeće slabo plaćanje objašnjava nedostatkom likvidnosti poslovnih partnera. Privatni kupci kasne s plaćanjem zbog nezaposlenosti i osobne prezaduženosti.
Unatoč pozitivnom razvoju platežnog mentaliteta sve više hrvatskih poduzeća skeptično je prema budućem razvoju navika plaćanja u usporedbi s 2015. godinom, a poboljšanje u navikama plaćanja klijenata vide kao najveći izazov budućnosti. Hrvatska poduzeća najčešće osjećaju posljedice kasnog plaćanja u vidu smanjenog profita i manjka likvidnosti, dok 14% ispitanih te posljedice osjećaju kao glavnu prijetnju opstojnosti njihovih poduzeća.

Suradnja s vanjskim pružateljima usluga u upravljanju potraživanjima povećana je u svim sektorima na godišnjoj razini, a posebno u sektoru trgovine. “Povjerenje u industriju naplate potraživanja raste i sve više tvrtki prepušta upravljanje potraživanjima djelomično ili u cijelosti vanjskim partnerima”, naglašava Cerinski. “Takav trend vidljiv je u zemlji, ali i cijeloj istočnoj Europi sa 38 posto u B2C i 44 posto u B2B sektoru”. Kao razlog angažmana vanjskih stručnjaka tvrtke najčešće ističu osiguranje likvidnosti u prvom planu.

O EOS istraživanju: „European Payment Practices“

U proljeće 2016. u suradnji s neovisnim institututom za istraživanje tržišta TNS Infratestom, EOS je ispitao 3000 tvrtki u 14 europskih zemalja o prevladavajućim navikama plaćanja u njihovim zemljama. 200 tvrtki iz Velike Britanije, Španjolske, Francuske, Austrije, Grčke, Rumunjske, Rusije, Slovačke, Bugarske, Poljske, Mađarske, Hrvatske i Belgije te 400 tvrtki iz Njemačke, odgovorilo je na pitanja o vlastitim navikama plaćanja, ekonomskim trendovima u njihovoj zemlji te općenito o pitanjima vezanima za rizik te upravljanje potraživanjima. Triput zaredom EOS Matrix je samostalno provodio ovo istraživanje, a ove godine Hrvatska je prvi put uključena u internacionalno istraživanje EOS Grupe. Daljnji rezultati istraživanja dostupni su na web stranici: http://www.eos-solutions.com/paymentpractices2016


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.