Gradnja autoceste kroz Crnu Goru najveći je izvozni posao hrvatskih kompanija od njezina osamostaljenja. Hrvatski konzorcij uz Konstruktor čine IGH i Tehnika, a izjave vodećih ljudi tih kompanija identične su – na 2,77 milijarde eura vrijednom poslu zaposlit će se što je moguće veći broj hrvatskih kompanija kao podizvođača.
Premijerka danas u Crnoj Gori
Kolika je važnost tog posla na Hrvatsku, govori i činjenica da je premijerka Jadranka Kosor jučer otputovala u posjet Podgorici.
Glavna crnogorska autocesta gradit će se po načelu javno-privatnog partnerstva, što je ujedno i prvi projekt javno-privatnog partnerstva u Crnoj Gori. Crnogorska vlada i Konstruktor uložili su po 25 milijuna eura za početak pripremnih radova, a ugovor o koncesiji potpisali su u lipnju.
Financiranje gradnje autoceste planira se dijelom cestarinama, dijelom kreditima Zagrebačke banke, a dio će financirati crnogorska vlada.
Koncesija na 30 godina
Autocesta ukupne duljine 169,2 kilometra najzahtjevnija je na dionici od Podgorice do Mateševa, dugoj 40 kilometara. Zbog konfiguracije tla predviđeno je čak 28 mostova i 19 tunela, a dionica bi trebala biti završena za četiri godine. Kompletna autocesta planira se završiti u roku od osam godina.
Hrvatski konzorcij dobio je „posao stoljeća” na međunarodnom natječaju u kojem su sudjelovale kompanije iz Izraela, Francuske, Austrije i Grčke. Ponuda naših kompanija obuhvatila je projektiranje, gradnju, financiranje, održavanje i upravljanje autocestom tijekom razdoblja gradnje i 30 godina koncesije.